سخنرانی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در اجلاس هم‌اندیشی مدیران فناوری اطلاعات و دبیرخانه‌های نظام اداری کشور

رئیس سازمان نظام مهندسی کامپیوتر: طرح تحول مکاتبات اداری تبلور همکاری بخش خصوصی با دولت است

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با سخنرانی در مراسم اختتامیه اجلاس هم‌اندیشی مدیران فناوری اطلاعات و دبیرخانه‌های نظام اداری کشور بر همکاری بخش خصوصی با بدنه دولت در جهت خدمت‌رسانی به مردم تاکید کرد.

کد خبر: 1389 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ آبان ۹۵ - ۱۱:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،   مراسم اختتامیه اجلاس هم‌اندیشی مدیران فناوری اطلاعات و دبیرخانه‌های نظام اداری کشور با حضور ملکی تبار رئیس مرکز فناوری اطلاعات ، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری ، حسین ملایجردی مدیرکل دبیرخانه مرکزی نهاد ریاست جمهوری و ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام مهندسی صنفی رایانه‌ای کشور و اصغر رضا نژاد دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و مدیران فناوری اطلاعات وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی در سالن اجلاس سران برگزار شد. طرح تحول مکاتبات اداری تبلور همکاری بخش خصوصی با دولت.

سعادت به‌عنوان نخستین سخنران مراسم اختتامیه اجلاس هم‌اندیشی مدیران فناوری اطلاعات و دبیرخانه‌های نظام اداری کشور، با اشاره به اینکه سال جاری به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده است، گفت: ابتدای انقلاب امام راحل بر واگذاری امور مردم به مردم تاکید داشتند اکنون هم مقام معظم رهبری با تدوین و ابلاغ سیاست کلی اقتصاد مقاومتی نیز همین رویکرد را دارند. محورهای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بر تکیه اقتصاد بر دوش مردم تاکید دارد، تبلور مردم نیز در بخش خصوصی است که با فعالیت و تلاش خود چرخه اقتصاد کشور را می‌چرخاند.

طرح تحول مکاتبات اداری تبلور همکاری بخش خصوصی با دولت

سازمان نظام مهندسی کامپیوتر

او با اشاره به پیشرفت سریع طرح تحول مکاتبات اداری ظرف مدت یک سال، گفت: هرچند رشد و توسعه این طرح سرعت بالایی داشت اما همچنان باید به روند توسعه‌ای خود ادامه دهد تا تمام انتظارات را برآورده سازد. تعریف فرآیندهای جدید و بهینه‌سازی فرآیندهای موجود، ارائه سرویس‌های جدید و رشد و توسعه طرح نیز در ادامه این راه قرار دارد.

طرح تحول مکاتبات اداری تبلور همکاری بخش خصوصی با دولت

سعادت در ادامه ضمن قدردانی از مدیریت و تصمیم‌گیری هوشمندانه رئیس مرکز فناوری اطلاعات ، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری گفت: آقای ملکی تبار طی یک تصمیم هوشمندانه با استناد به تمام اسناد بالادستی به بخش خصوصی اعتماد کردند و علاوه بر اعتماد فرصت حضور و مشارکت در این طرح را به بخش خصوصی دادند. زیرساخت شبکه، نرم‌افزار، پروتکل تعامل نرم‌افزارها را همه بخش خصوصی تامین می‌کند این تبلور کامل اقدام و عمل است که جا دارد قدردان نگاه و مدیریت صحیح رئیس این مرکز باشیم.
رئیس سازمان نظام  مهندسی صنفی رایانه‌ای کشور افزود: برای تامین زیرساخت و شبکه ارتباطی مکاتبات اداری دبیرخانه‌های نظام اداری کشور در اولین قدم اپراتورهای بخش خصوصی به خدمت گرفته شدند. آن زمان شبکه دولت، سه هزار نود داشت اکنون با راه‌اندازی این طرح و مشارکت بخش خصوصی در  مدت کمتر از یک سال این رقم به ۱۲ هزار نود رسیده است. علاوه بر آن دستگاه‌های دولتی در حال استفاده از نرم‌افزار بودند که توسط بخش خصوصی تولیدشده بود. در کنار آن نیاز بود استانداردهای راه‌اندازی این طرح تدوین و بهینه شود که بازهم توسط بخش خصوصی انجام شد. طرح تحول مکاتبات اداری تبلور همکاری بخش خصوصی با دولت .
او با اشاره به لزوم تدوین استانداردهایی برای راه‌اندازی طرح تحول اداری گفت: سازمان نظام مهندسی صنفی رایانه‌ای کشور و مرکز فناوری اطلاعات ، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری توافق‌نامه‌ای را امضا کردیم و طی آن پروتکل ECE توسط کمیسیون نرم‌افزار سازمان نظام مهندسی صنفی رایانه‌ای تهران تدوین شد. علاوه بر آن پروتکل EC2  نیز در حال سازمان تدوین است و به‌زودی آزمایشگاه‌های آن‌هم راه‌اندازی خواهد شد و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گواهینامه‌های مرتبط با این پروتکل را صادر خواهد کرد.
سعادت با تاکید بر لزوم تغییر نگاه دولت و حاکمیت به بخش خصوصی به‌عنوان سرمایه‌گذار صنعت فاوا افزود: نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، همه اتفاقات روی‌داده بسیار مثبت است اما طبق تجربه‌ای که در دنیا اتفاق افتاده باید به سمتی برویم که بخش خصوصی سرویس ارائه کند. علاوه بر اینکه در تامین شبکه، نرم‌افزار، صدور گواهینامه و تدوین پروتکل مشارکت می‌کند به ارائه سرویس و خدمات هم بپردازد.باید نگاه به بخش خصوصی به‌عنوان پیمانکار دولت تغییر کند و بخش خصوصی را همه به‌عنوان سرمایه‌گذار صنعت بشناسد. بخش خصوصی باید به میدان بیاید و سرمایه‌گذاری کند.

طرح تحول مکاتبات اداری تبلور همکاری بخش خصوصی با دولت
رئیس سازمان نظام  مهندسی صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به اینکه مجموعه این اقدامات باهدف خدمت‌رسانی سریع و شفاف و باکیفیت به مردم انجام‌شده است، گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به‌عنوان متولی قانونی بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات آمادگی کامل برای همراهی جهت خدمت‌رسانی به مردم دارد.

منبع: وابط عمومی سازمان نظام مهندسی کامپیوتر

طرح تحول مکاتبات اداری تبلور همکاری بخش خصوصی با دولت

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

طرح تحول مکاتبات اداری تبلور همکاری بخش خصوصی با دولت بیشتر ببینید

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ آبان ۹۵
1410 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0