رعایت اصول شهرسازی اولویت شهردار جدید شهر تبریز باشد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی مطرح کرد:

رعایت اصول شهرسازی اولویت شهردار جدید شهر تبریز باشد

ریاست سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: رعایت اصول شهرسازی و مهندسی باید جزو اولویتهای شهردار جدید تبریز باشد.

کد خبر: 960711006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ مهر ۹۶ - ۸:۰۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: رعایت اصول شهرسازی و مهندسی باید جزو اولویتهای شهردار جدید تبریز باشد.رعایت اصول شهرسازی اولویت شهردار جدید شهر تبریز باشد

رعایت اصول شهرسازی اولویت شهردار جدید شهر تبریز باشد

رعایت اصول شهرسازی اولویت شهردار جدید شهر تبریز باشد

رعایت اصول شهرسازی اولویت  شهردار جدید شهر تبریز باشد

علی طوماری گفت: اصول شهرسازی در شهر رعایت نمیگردد , اگر آتش سوزی یا زلزله ای در شهر روی دهد به دلیل وجود معابر باریک و غیراستاندارد در تبریز امکان ارایه خدمات به این مناطق وجود ندارد.
طوماری با تاکید بر لزوم توجه به اصول شهرسازی که جزو مبانی اصلی شهرداری و خدمات مهندسی است، ادامه داد: در صورت وجود امکانات لازم برای امدادرسانی، به دلیل نبود دسترسی به این مناطق امکان ارایه خدمات به آسیب دیدگان از نیروهای امدادی سلب می گردد.
وی با اشاره به اهمیت رعایت پدافند غیرعامل در شهرسازی در استان و تبریز افزود: شهردار جدید تبریز باید در حوزه شهرسازی توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی ، نبود درآمد پایدار برای شهرداری را از مهمترین دغدغه های ساخت و ساز در تبریز نام برد و خاطر نشان کرد: شهرداری به دلیل نداشتن درآمد پایدار ناچار به نا دیده گرفتن اصول و ضوابط شهرسازی و مهندسی میشود و این مساله بی انضباطی در امور را به دنبال دارد.

رعایت اصول شهرسازی اولویت شهردار جدید شهر تبریز باشد


طوماری یاد آور شد: شهردار جدید و مسئولین مربوطه باید فکر اساسی در این زمینه کنند تا از بروز آسیبهای جدی برای شهر در آینده جلوگیری گردد.
وی، پایین بودن عمر مفید ساختمانها را از دغدغه های ساخت و ساز در استان اعلام و و بیان کرد: عدم نگه داری از ساختمانها در دوران بهره برداری از عوامل افت عمر مفید ساختمانها ست.
رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی تصریح کرد: عملیاتی شدن مبحث بیست و دو در مقررات ملی ساختمان برای نگه داری از ساختمانها در دوران بهره برداری سبب افزایش طول عمر مفید ساختمانها میشود و باید مسئولین و شهرداری در این زمینه اقدام اساسی کنند.
اعضای شورای اسلامی تبریز در جلسه علنی هفته گذشته خود ایرج شهین باهر را بعنوان پنجاه و ششمین شهردار جدید این کلانشهر ۱٫۸ میلیون نفری انتخاب کردند.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی برق شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مهر ۹۶
1139 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0