9 روز بعد از حادثه ساختمان پلاسکو تهران

ایراد به نحوه آواربرداری توسط عضو سازمان نظام مهندسی

یکی از اعضا هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان ضمن ضعیف ارزیابی کردن نحوه آواربرداری در ساختمان پلاسکو تهران،آن را ناشی از فقدان تخصص‌های متنوع ارزیابی کرد.

کد خبر: 7223 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ بهمن ۹۵ - ۳:۲۰ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،یکی از اعضا هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان ضمن ضعیف ارزیابی کردن نحوه آواربرداری در ساختمان پلاسکو تهران،آن را ناشی از فقدان تخصص‌های متنوع ارزیابی کرد.ایراد به نحوه آواربرداری توسط عضو سازمان نظام مهندسی

ایراد به نحوه آواربرداری توسط عضو سازمان نظام مهندسی

ایراد به نحوه آواربرداری توسط عضو سازمان نظام مهندسی

ایراد به نحوه آواربرداری توسط عضو سازمان نظام مهندسی

بیژن خطیبی با اشاره به ورود متخصصین ویژه هر قسمت در هنگام آوربرداری در همان روز اول، تصریح کرد: در کشورمان شرکتهایی وجود دارند که تخصصشان تخریب و آواربرداری سازه است ولی حجم آوار ناشی از فروریختن ساختمان پلاسکو خارج از قدرت اجرایی چنین شرکتهایی بود از این رو، مجموعه ای متشکل از چند ارگان این کار را انجام دادند.
این عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران، با ذکر این نکته که تمامی دستگاهها در همان روز اول به حادثه ورود کردند، افزود: اما فردای آن روز بود که هماهنگی لازم انجام شده و تجهیزات موردنیاز مانند بالابرها، دستگاه‌ها و قیچی‌های مکانیکی را بکار گرفتند. همین امر موجب تسریع آواربرداری و انجام یک تلاش ملی شد. وی ادامه داد: بجز کندی اولیه در تصمیم گیری و هماهنگی هایی که به ارگان های مختلف انجام می شد، در دیگر موارد، عملیات به صورت عالی صورت گرفت.
وی با تایید زحمات نیروهای شهرداری تهران و سایر ارگانها و نهادها بعد از وقوع حادثه، خاطرنشان کرد: فقر دانش و اطلاعات در مورد چگونگی آوار برداری کاملا واضح بوده و حتی نقشه سازه نیز دو روز بعد از وقوع حادثه به دست امدادگران رسید.

خطیبی با انتقاد از فقدان یک سامانه جامع مدیریت یکپارچه حادثه در کشور، اضافه نمود: باید دارای یک سرور انلاین به منظور ثبت کلیه نقشه های ساختمانهای تهران و کلانشهرهای کشور باشیم، انجام این امر با توجه به در اختیار داشتن نقشه ها توسط شهرداری ها مقدور است.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران همچنین با اشاره به نیاز به بازدید دوره ای ساختمان ها از نظر سازه، معماری و تاسیسات برقی و مکانیکی توسط سازمان نظام مهندسی، گفت:اما بهره برداران و مالکان ساختمان توجه لازم را به این وظیفه خود ندارند، حال آنکه در مراحلی مانند انتقال سند ملک، دریافت عوارض، مفاسا حساب، پایان کار و …می شود بهره بردار را مجاب به رسیدگی فنی به ساختمان نمود.

منبع: ایسنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ بهمن ۹۵
1253 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0