رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی

نود درصد سموم کشاورزی درخراسان شمالی بدون نسخه گیاه پزشکی خریداری میشود

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی بیان داشت:نود درصد سموم کشاورزی استان بدون نسخه گیاه پزشکی خریداری میشود این درحالی است که شصت و هشت واحد کلینیک گیاه پزشکی در استان به کشاورزان در حوزه های مختلف خدمات ارائه میدهند.

کد خبر: 10254 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ فروردین ۹۶ - ۱۱:۴۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی بیان داشت:نود درصد سموم کشاورزی استان بدون نسخه گیاه پزشکی خریداری میشود این درحالی است که شصت و هشت واحد کلینیک گیاه پزشکی در استان به کشاورزان در حوزه های مختلف خدمات ارائه میدهند.نود درصد سموم کشاورزی بدون نسخه گیاه پزشکی

نود درصد سموم کشاورزی بدون نسخه گیاه پزشکی

نود درصد سموم کشاورزی بدون نسخه گیاه پزشکی

نود درصد سموم کشاورزی بدون نسخه گیاه پزشکی

حسن نام جو روز شنبه بیان کرد: از کشاورزان این استان میخواهیم تا پیش از تهیه سموم به کلینیکهای سطح استان مراجعه و با راهنمایی گیاه پزشکان و با نسخه اقدام به خرید نمایند.

نام جو گفت: کشاورزها باید طبق نسخه و دستور کارشناس مربوطه سموم مورد نیاز را خریداری نمایند تا بصورت استاندارد از این ماده استفاده شود و سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی بیش از استاندارد نباشد زیرا که بیماریهای مختلفی بهمراه خواهد آورد.

این مقام مسئول ادامه داد: افرادی که بدون مراجعه به کلینیکها و بدون نسخه محصولات خود را سم پاشی کنند در صورت مواجه با آسیبی از هیچگونه خدماتی برخوردار نخواهند شد و هیچ مرجع قانونی به آنها پاسخگو نیست اما اگر کشاورزان با نسخه اقدام کنند در صورت خسارت میتوانند پیگیر باشند.

وی با بیان این که گیاه پزشکان طبق قانون بدون نسخه نمیتوانند سموم مورد نیاز را در اختیار کشاورزان قرار دهنده عنوان داشت: در صورت مشاهده تخلف بصورت قانونی با آنها برخورد خواهد شد که در سال گذشته در هر شهرستانی ۷ تا ۸ مورد تخلف گزارش شد.

ایشان افزودند: اکنون صدوسی و یک پروژه در سطح بیش از دو هزار و چهارصد هکتار از زمینهای کشاورزی در شهرستانهای استان در حال اجرا است.

نام جو یادآورشد: سامانه های آبیاری قطره ای نیز در نهصدوچهل و دو هکتار از زمینهای منطقه دشت در زمینهای زراعی و باغی انجام میشود.

وی درباره نحوه تامین اعتبار پروژه های آبیاری تحت فشار اذعان کرد: اکنون به ازای تمام پرونده های تکمیل شده، بودجه اختصاص داده شده است.

نام جو تعداد اشتغال مستقیم در این حوزه را یک هزار و نهصد و هفتاد نفر ذکر کرد و گفت: دولت در این راستا کمکهای خوبی کرده است که از کشاورزان میخواهیم در این راستا اقدام نمایند.

وی تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این استان را دو هزار و ششصد نفر عنوان کرد و مطرح کرد: اعضای زیر مجموعه این سازمان دربیست رشته در حوزه های زراعت، باغی، دامپروری، منابع طبیعی، جنگل داری، محیط زیست و سایر هستند که صدوهفتادوهفت شرکت نیز در همین زمینه مشغول بفعالیت هستند.

خراسان شمالی با جمعیت سیصدوچهل و چهارهزار هکتار عرصه کشاورزی هشتادو دو هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد.

منبع: خبرگذاری جمهوری اسلامی ایران

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ فروردین ۹۶
1330 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0