سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

آپارتمانهای نوساز گارانتی کیفیت میشوند

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با فرستادن نامه ‌ای، از شهردار تهران خواست بستر اجرای صدور گارانتی آپارتمانها جهت تضمین کیفیت واحدهای مسکونی را فراهم نماید.

کد خبر: 960426002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ تیر ۹۶ - ۷:۱۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.irسازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با فرستادن نامه ‌ای، از شهردار تهران خواست بستر اجرای صدور گارانتی آپارتمانها جهت تضمین کیفیت واحدهای مسکونی را فراهم نماید.آپارتمانهای نوساز گارانتی کیفیت میشوند

آپارتمانهای نوساز گارانتی کیفیت میشوند

آپارتمانهای نوساز گارانتی کیفیت میشوند

آپارتمانهای نوساز گارانتی کیفیت میشوند

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران هفته پیش با فرستادن نامه به قالیباف، از وی درخواست کرد بستر مورد نیاز جهت صدور گارانتی کیفیت ساختمان را فراهم نماید؛ در حال حاضر یکی از پیش‌شرط‌ های اساسی صدور گارانتی برای ساختمانهای نوساز، وجود مجری ذیصلاح در فرآیند ساخت و ساز است. به این معنی که شرکتهای بیمه تنها برای آن دسته از ساختمانهایی گارانتی یا بیمه تضمین کیفیت ساخت صادر میکنند که نام و مشخصات مجری ذیصلاح در پروانه ساختمانی آن ها درج شده باشد. حسن قربان خانی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران که پنج ماه پیش هم با فرستادن نامه‌ای به شهردار تهران از وی خواستار اجرای کامل ماده چهار قانون نظام مهندسی شده بود، اینبار با ارسال نامه دوم علاوه بر تکرار محتوای نامه قبلی و هم چنین ارائه درخواست برای فراهم کردن زمینه صدور گارانتی ساختمان از قالیباف، خواست ۳ الزام مهم دیگر را هم عملیاتی کند.
درج نام مجری ذیصلاح در پروانه‌های ساختمانی صادره و ممانعت از صدور پروانه برای بسازوبفروشها، درج و معرفی نام مهندسان ناظر در ۴ رشته سازه، معماری، برق و مکانیک و ضرورت گرفتن شناسنامه فنی و ملکی ساختمان بعنوان شرط صدور پایانکار بر اساس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، ۳ درخواست دیگری است که قربان خانی در نامه هفته پیش خود به قالیباف مورد تاکید قرار داده است. موضوع گارانتی آپارتمانهای نوساز ۱ سال و نیم قبل-زمستان نود و چهار -از طرف مسوولین وزارت راه وشهرسازی در قالب نسخه پیش‌ نویس «اصلاح مبحث دوم مقررات ملی ساختمان» مطرح گردید؛ در متن این پیش‌نویس تاکید شد، در صورت تصویب نهایی، صدور پروانه ساختمانی فقط برای پیمان کاران کل (مجری ذیصلاح) مجاز است و سازنده‌های بدون پروانه اشتغال از وزارت خانه از ادامه ساخت‌وساز منع میشوند.


بر اساس این اصلاحات، سازنده مکلف است به ازای هر واحد مسکونی نو ساز، یک ضمانت ‌نامه کیفی ده ساله ارائه کند که شرط صدور پایان‌ کار خواهد بود.
قربانخانی دیروز در توضیح جزئیات نامه‌ای که طی روزهای اخیر از طرف وی خطاب به شهردار تهران نوشته شده است، بیان کرد:فرستادن دومین نامه ظرف پنج ماه اخیر برای اجرای کامل ماده چهار قانون نظام مهندسی ساختمان هم بمعنای تذکر غیر مستقیم بعوامل ساخت و هم بمعنای اعلام تمایل برای تعامل با شهرداری تهران بمنظور تصفیه بازار ساخت وساز از سازندگان غیرحرفه‌ای است.
رئیس سازمان نظام مهندسی تهران گفت : همه تاکید سازمان نظام مهندسی برای اجرای قانون در راستای افزایش ایمنی ساختمانها و بالا رفتن شرایط زندگی شهروندان در شهر است و سازمان خواستار تعامل و هم کاری با شهرداری تهران برای اجرای قانون است. طبق ماده چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اشتغال‌ اشخاص‌ حقیقی ‌و حقوقی به امور فنی در بخشهای ‌ساختمان ‌و شهرسازی مستلزم ‌داشتن ‌صلاحیت‌ حرفه‌ای ‌است‌.

منبع : اقتصاد آنلاین

 

کانال تلگرام مهندسی الکترونیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ تیر ۹۶
1024 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0