توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان با بنیاد مسکن توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان با بنیاد مسکن

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان با بنیاد مسکن

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان با بنیاد مسکن ، که در مورد ارائه خدمات مهندسی در بازسازی واحدهای مسکونی مناطق هدف در حاشیه شهرها و مناطق آسیب دیده از سیل در شهرهای استان بود، امضا شد

کد خبر: 990420004 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ تیر ۹۹ - ۷:۵۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان با بنیاد مسکن ، که در مورد ارائه خدمات مهندسی در بازسازی واحدهای مسکونی مناطق هدف در حاشیه شهرها و مناطق آسیب دیده از سیل در شهرهای استان بود، امضا شد

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان با بنیاد مسکن

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان با بنیاد مسکن
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان به توافقات جدید همکاری دست یافتند.
تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در مورد ارائه خدمات مهندسی در بازسازی واحدهای مسکونی مناطق هدف در حاشیه شهرها و مناطق آسیب دیده از سیل در شهرهای استان امضا شد.
طبق این اساس، ارائه خدمات مهندسی به مالکان ساختمانهای مشمول این تفاهم نامه، تا سقف یک‌صد متر مربع زیربنا، رایگان است و کلیه هزینه های مربوط به بخش نظارت و طراحی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.
طبق این تفاهم نامه، سازمان متعهد می گردد، دفاتر دارای صلاحیت را برای تهیه نقشه های طراحی استاندارد به افراد معرفی و نسبت به انتخاب ناظر اقدام کند. تمامی سازوکارهای مربوط به ارائه خدمات مهندسی نیز در مورد این ساختمانها، براساس قانون انجام خواهد شد.
متقاضیان در مناطق حاشیه شهر و نیز مناطق آسیب دیده از سیل میتوانند با ارائه مدارک و دریافت معرفی نامه از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برای پی‌گیری امور مربوط به ساخت و ساز به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مراجعه کنند.
نرماشیری، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان، امضای این تفاهم نامه را بسیار مهم دانست و گفت: از آنجایی که جمعیت زیادی در حاشیه شهرهای استان زندگی میکنند و متاسفانه اغلب ساختمانهای این مناطق فاقد استحکام لازم در برابر پدیده های طبیعی از جمله زمین لرزه هستند، با استفاده از این تفاهم نامه بازسازی و بهسازی بافت شهری در این مناطق انجام خواهد شد.
نرماشیری ادامه داد: در سیل اخیر استان، ساختمانهای زیادی آسیب دیدند که مفاد این تفاهم نامه در جهت بازسازی ساختمانهای آسیب دیده، اهتمام کامل دارد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ تیر ۹۹
420 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0