توافق جدید نظام‌مهندسی ساختمان شورای لرستان با شرکت شهرک‌ های صنعتی توافق جدید نظام‌مهندسی ساختمان شورای لرستان با شرکت شهرک‌ های صنعتی

توافق جدید نظام‌مهندسی ساختمان شورای لرستان با شرکت شهرک‌ های صنعتی

توافق جدید نظام‌مهندسی ساختمان شورای لرستان با شرکت شهرک‌ های صنعتی ، در مورد ارائه خدمات مهندسی صورت گرفت. ساختمان ‌هایی که در شهرک‌ ها ساخته می ‌شوند، صنعتی است و نیاز به طراحی و نظارت خاصی دارند

کد خبر: 990728003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ مهر ۹۹ - ۸:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توافق جدید نظام‌مهندسی ساختمان شورای لرستان با شرکت شهرک‌ های صنعتی ، در مورد ارائه خدمات مهندسی صورت گرفت. ساختمان ‌هایی که در شهرک‌ ها ساخته می ‌شوند، صنعتی است و نیاز به طراحی و نظارت خاصی دارند


توافق جدید نظام‌مهندسی ساختمان شورای لرستان با شرکت شهرک‌ های صنعتی

توافق جدید نظام‌مهندسی ساختمان شورای لرستان با شرکت شهرک‌ های صنعتی
سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان و شرکت شهرک‌ های صنعتی ابن استان به توافق جدید همکاری در مورد ارائه خدمات مهندسی دست یافتند.
طی نشستی که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌ های صنعتی، رئیس سازمان و اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان در محل سالن جلسات سازمان نظام‌مهندسی استان برگزار گردید، تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان و شرکت شهرک ‌های صنعتی در مورد ارائه خدمات مهندسی به امضا رسید.
منوچهر ماهرو بختیاری رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان در این نشست، بیان کرد: بمنظور احیای تفاهم‌نامه بین سازمان و شرکت شهرک‌ های صنعتی استان که در سالیان گذشته مغفول مانده بود، با برگزاری نشست های متعدد، تفاهم‌نامه مورد ویرایش مجدد قرار گرفت تا بتوانیم این همکاری را برای ارائه خدمات بهتر در سطح استان اجرایی کنیم.
ماهروبختیاری ادامه داد: از مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی به‌عنوان دومین مرجع صدور پروانه، درخواست داشتیم هر پروژه‌ای که در شرکت شهرک ‌های استان قراراست، احداث گردد، برای ارائه خدمات مهندسی در بخش ‌های نظارت و طراحی به سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان ارجاع داده شود.
وی به برگزاری دوره آموزشی تخصصی اشاره کرد و گفت: با توجه به این که ساختمان ‌هایی که در شهرک‌ ها ساخته می ‌شوند، صنعتی است و نیاز به طراحی و نظارت خاصی دارند، لازم است یک دوره آموزشی با همکاری شرکت شهرک ‌ها برای علاقه‌مندان به این موضوع برگزار تا کیفیت کار نظارت و طراحی بیشتر گردد.
در ادامه نشست، بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرک‌ های صنعتی لرستان، تصریح کرد: اعتقاد دارم هرگونه ساخت‌وساز باید زیرمجموعه سازمان نظام‌مهندسی و با نظارت این سازمان باشد که این موضوع قانونی نیز است.
رازانی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی از معدود دستگاه‌ هایی هست که پروانه ساخت و پایان کار را خود شرکت شهرک ‌ها صادر می‌ کند و اگر صادرکننده پروانه و پایان کار خود شهرک ‌ها باشد و در بحث نظارت و طراحی نیز غافل شویم ممکن است، خطرات زیادی بدنبال داشته باشد.
وی افزود: در همین راستا خواستار هستیم تا تمام امور ساخت‌وساز در حوزه نظام‌مهندسی باشد و انتظار داریم که یک نفر در سازمان نظام‌مهندسی پاسخگو در حیطه ساخت‌وساز شرکت شهرک ‌ها باشد و در این مورد، نمایندگی‌ های سازمان نظام‌مهندسی در شهرستان‌ها نیز توجیه شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در خاتمه عنوان داشت: ان شاءالله این تفاهم‌نامه منجر به نتیجه خوبی شود، چون ما بدنبال آن نیستیم که این تفاهم‌نامه بصورت صوری باشد و امیدوار هستیم این مسئله در سراسر استان اجرایی گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مهر ۹۹
544 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0