تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

غفلت از ظرفیتهای بافت شهر مشهد

بررسی و تنظیم مناسبات میان شهرداریها و سازمان نظام مهندسی است که میتواند مسیر رشد و توسعه شهری را برای شهروندان هموار سازد و در بالا رفتن فرهنگ شهرنشینی نیز نقش به سزایی ایفا کند.

کد خبر: 10415 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ فروردین ۹۶ - ۳:۴۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،بررسی و تنظیم مناسبات میان شهرداریها و سازمان نظام مهندسی است که میتواند مسیر رشد و توسعه شهری را برای شهروندان هموار سازد و در بالا رفتن فرهنگ شهرنشینی نیز نقش به سزایی ایفا کند.غفلت از ظرفیتهای بافت شهر مشهد

غفلت از ظرفیتهای بافت شهر مشهد

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

غفلت از ظرفیتهای بافت شهر مشهد

در مسیر رشد و توسعه شهری، مانعهایی وجود دارد که اقدامات عملیاتی را تحت الشعاع خود قرار میدهد و سامان دهی بافت شهری را با مشکلهایی رو برو میسازد.

مانعهایی که بر سر راه سرمایه گذاری در شهر و نوسازی بافت فرسوده شهری قرار میگیرند را میتوان برجسته ترین مشکلاتی دانست که در مسیر توسعه مشهد، سبز شده اند که به این آسانیها هم قصد خالی کردن میدان را ندارند.

حسین کامران دیسفانی در این باره بیان کرد: مشهد از ظرفیتهای بالقوه ای در حوزه بافت شهری برخوردار است که میتوان به بافتهای فرسوده و بافت حاشیه آن اشاره کرد.

وی ورود مهندسان در بافتهای مذکور را دارای اهمیت دانست و گفت: بافت فرسوده و حاشیه مشهد از چنان اهمیتی برخوردار هستند که لازم است مهندسین عمران وارد عمل شوند و برای اصلاح این بافتها برنامه ریزی نمایند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی عمق بخشیدن به فعالیتهای ساختمانی در بافت مشهد را نکته ای قابل تامل نام برد و افزود: آن چه که در بافت مشهد دارای اهمیت است، عمق بخشیدن به فعالیتهای مهندسی است؛ زیرا که خلق پروژه از طراحی و اجرا مهمتر است.

وی ، پیرامون استفاده از فناوریهای نوین در بافت ساختمانی مشهد تاکید کرد و تصریح کرد: با وجود آنکه در زمینه فناوریهای نوین ساختمانی به پیشرفتهای خوبی دست یافته ایم، اما هنوز فاصله زیادی تا استانداردهای مورد نظرمان داریم.

این مقام مسئول بیان داشت: برای متداول کردن استفاده از فناوریهای نوین در ساختمانها، نیاز به ابزارهای مالی و فرهنگی متعددی داریم تا بسطح استاندارد نیز نزدیک شویم.

وی، افزایش بهره وری را از دیگر اثرهای موثر استفاده از فناوریهای نوین در ساخت و سازها دانست و عنوان کرد: مسئولین شهری باید تلاش نمایند تا بستر مناسبی برای استفاده از فناوریهای نوین در ساخت و سازها حتی در مقیاس کوچک فراهم گردد.

کامران در پایان با اشاره بضرورت جذب سرمایه در بازار عمران یادآور شد: جذب سرمایه های کوچک، یکی از مهمترین ظرفیتهایی است که در بازار عمران مورد غفلت واقع شده است بویژه آنکه جذب این سرمایه های کوچک میتواند نقش مهمی در توسعه شهری ایفا نماید.

منبع: تابناک

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ فروردین ۹۶
1145 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0