ضرورت رعایت پهنه‌بندی گسل‌ های کشور توسط نظام مهندسی و سازندگان ضرورت رعایت پهنه‌بندی گسل‌ های کشور توسط نظام مهندسی و سازندگان

ضرورت رعایت پهنه‌بندی گسل‌ های کشور توسط نظام مهندسی و سازندگان

ضرورت رعایت پهنه‌بندی گسل‌ های کشور توسط نظام مهندسی و سازندگان ، نقشه گسل ‌های دنا توسط مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت

کد خبر: 991202003 تاریخ انتشار: شنبه ۲ اسفند ۹۹ - ۹:۳۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ضرورت رعایت پهنه‌بندی گسل‌ های کشور توسط نظام مهندسی و سازندگان ، نقشه گسل ‌های دنا توسط مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت

ضرورت رعایت پهنه‌بندی گسل‌ های کشور توسط نظام مهندسی و سازندگان

ضرورت رعایت پهنه‌بندی گسل‌ های کشور توسط نظام مهندسی و سازندگان
وزیر راه و شهرسازی بیان داشت:
دولت تمام قد در کنار مردم دنا است / ضرورت رعایت پهنه‌بندی گسل‌ های کشور توسط نظام مهندسی و سازندگان / نقشه گسل ‌های دنا توسط مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: خوشبختانه زلزله در کهگیلویه و بویراحمد با قدرت ۵.۶ ریشتر تلفات جانی نداشت و در این زمینه آنچه بعد از حوادث و بلایای طبیعی حائز اهمیت بوده، حضور یکپارچه و با اقتدار برای آرامش‌بخشی به مردم و التیام روحیه آنها برای بازگشت به مدار زندگی است.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان زلزله ۴ شنبه شب در استان کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز در سفر به این استان از شهر زلزله سی سخت بازدید کرد.
وی با عنوان اینکه در چنین مواقعی مقامات عالی کشور از مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تا همه دستگاه ‌ها نخستین نفراتی هستند که واکنش نشان می‌دهند و تماس می ‌گیرند که اقدامات لازم به وسیله مسئول ارشد استان انجام گیرد، اظهار داشت: در حادثه زلزله سی‌سخت به همت مردم، مسئولان، هلال احمر و نیروهای مسلح در نخست لحظات پس از وقوع حادثه بدون فوت وقت کار امدادرسانی انجام گرفت.
اسلامی ادامه داد: در همین رابطه آقای رئیس جمهور به من دستور دادند که به سی‌سخت سفر داشته باشم و به جز وظیفه ذاتی در حوزه راه و مسکن حامل پیام سلام آقای دکتر روحانی هستم.
وی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم نجیب، فهیم و شاکر سی‌سخت، تصریح کرد: مردم اینجا هیچ مطالبه‌ای نداشتند و مهم‌ترین خواسته آنها از ما ادامه عملیات تعویض جاده سی‌سخت است که متوقف شده بود.
این عضو دولت، به سه موضوع مهم در سی‌سخت اشاره کرد و افزود: اسکان اضطراری مردم اولین موضوع مهم است که با همت جمعیت هلال احمر و توزیع چادر و پتو در حال انجام است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دومین موضوع مهم این است که آنهایی که می‌ خواهند برای مدت چند ماه در مکان دیگری اسکان اضطراری داده شوند، بیست میلیون بلاعوض در اختیار آنها قرار داده می‌ شود.
اسلامی به دیگر موضوع مهم اشاره کرد و گفت: اخیرا در شورای شهرسازی، پهنه‌بندی گسل ‌های کشور را تصویب و ابلاغ کردیم و مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها توسط نظام مهندسی و سازندگان باید رعایت گردد.
وی با بیان اینکه مهم است خانه‌ های مقاوم احداث گردد، افزود: گسل‌ های شهرهای بزرگ پرجمعیت را ابلاغ کردیم و همین امروز هم مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی نقشه گسل‌ های دنا را در اختیار بنیاد مسکن قرار داده تا خانه‌ها روی گسل احداث نگردد.
وی گفت: موضوع وام بلاعوض ساخت و ساز و تعمیرات هفته قبل در جلسه دولت اعلام شد و آواربرداری انجام و متناسب با بلوک‌بندی کار شروع می‌ شود.
وی افزود: در این زمینه لازم است شهرداری نیروی فنی و شهرسازی از سایر استان‌ها جهت کمک آورده تا شروع به صدور پروانه ساختمان کند و به این شکل فرآیند اخذ پروانه طولانی نشود.
اسلامی با بیان اینکه سی‌سخت شهر گردشگری است و باید کمک کنیم بازآفرینی شهر انجام گیرد، گفت: تعدادی از مردم به ما گفتند از زلزله قبل وام بدهکار هستند که مقرر شد استاندار و آقای نجار این موضوع را پی‌گیری کرده تا برای این موضوع تصمیم‌گیری گردد.
وزیر راه و شهرسازی، احداث بیمارستان را از دیگر مطالبات مردم دانست و افزود: این کاستی شهر را به هیات دولت انتقال می‌دهم.دولت تمام قد در کنار مردم دنا خواهد بود.
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اسفند ۹۹
738 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0