استفاده شهرداری ‌ها از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به بهترین نحو استفاده شهرداری ‌ها از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به بهترین نحو

استفاده شهرداری ‌ها از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به بهترین نحو

استفاده شهرداری ‌ها از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به بهترین نحو ، صورت می گیرد. در این مورد، ادعا نداریم که کاملا جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز گرفته شده است ولی به شدت کنترل و برخورد میشود

کد خبر: 990507003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ مرداد ۹۹ - ۱۲:۱۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، استفاده شهرداری ‌ها از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به بهترین نحو ، صورت می گیرد. در این مورد، ادعا نداریم که کاملا جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز گرفته شده است ولی به شدت کنترل و برخورد میشود

استفاده شهرداری ‌ها از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به بهترین نحو

استفاده شهرداری ‌ها از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به بهترین نحو

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان ابراز امیدواری کرد شهرداری ‌ها به بهترین نحو از ظرفیت سازمان نظام مهندسی استفاده کنند.

رئیس و هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با حضور در شهرداری با شهردار و معاون شهرسازی  شهرداری خرم‌آباد، دیدار و گفت‌وگو کردند.
در آغاز نشست، منوچهر ماهرو بختیاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان بیان کرد: به استناد ماده سی و سه و سی و چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و هم‌چنین قوانین شهرداری، سازمان نظام مهندسی با شهرداری ‌ها و مراجع صدور پروانه مأموریت‌ های مشترکی دارند که باید در چارچوب قانون و به بهترین وجه ممکن در راستای مسائل عمومی شهر و استان اجرایی گردد.
بختیاری گفت: شهرداری حجم کار بالایی دارد و در حوزه شهرسازی بخشی از کارها به سازمان نظام مهندسی واگذار شده است، یعنی در اصل قضیه نظام مهندسی کارگزار شهرداری ‌ها و مراجع صدور پروانه هستند که امیدوار هستیم شهرداری‌ ها به بهترین نحو از ظرفیت سازمان نظام مهندسی استفاده کنند.
وی با عنوان این که در راستای تعامل و همکاری شهرداری و نظام مهندسی مشکلات و موانع وجود دارد، تصریح کرد: عدم استفاده از پلان کد (خدمات نقشه‌برداری)، عدم درج نام مهندس مجری در پروانه ساختمان، شناسنامه‌های فنی ملکی، ارسال به ‌موقع گزارشات مهندسین ناظر که نیاز است ارتباط بین نرم‌افزار جامع شهرداری و سازمان نظام مهندسی صورت گیرد، ضرورت ایجاد یک دبیرخانه اختصاصی با حوزه شهرسازی در شهرداری مناطق، جلوگیری از ساخت‌وساز ساختمان‌ های غیرمجاز، افزایش نیروی انسانی واحد اجرائیات شهرداری مناطق و موضوع دو نقشه‌ای ازجمله این مشکلات هستند.
بختیاری در ادامه گفت: با توجه به این که مرحوم مهندس فیلی یکی از پیشکسوتان نظام مهندسی و در واقع بنیان‌گذار سازمان نظام مهندسی لرستان است، انتظار می ‌رود شهردار و همکارانشان یکی از معابر و یا میادین اصلی و یا بوستان ‌ها واقع در شهر خرم‌آباد را به نام مهندس فیلی نام‌گذاری کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان در خاتمه خاطر نشان ساخت: امیدوار هستم این‌ گونه نشست، تداوم داشته باشد و بتواند بخشی از مشکلات و موانع بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری را برطرف کند.
در ادامه نشست، محمد شریفی مقدم شهردار خرم‌آباد، بیان داشت: سازمان نظام مهندسی و شهرداری بیشترین تعاملات را باهم دارند و مکمل همدیگر به‌ خصوص در بحث شهرسازی و ساخت‌وسازهایی که در سطح شهر انجام می‌ گردد، هستند.
شریفی مقدم افزود: موارد مطرح ‌شده توسط رئیس سازمان نظام مهندسی، مواردی به‌حق و درست است که رعایت این موارد سبب می ‌شود یک ساختمان اصولی و فنی داشته باشیم و با کمال میل از پیشنهادات ارائه شده استقبال می ‌کنیم.
وی با عنوان این که بحث ساختمانهای غیر مجار به دو بخش مربوط به مسکن و املاک دولتی و مالکین خصوصی هستند، گفت: در این مورد، ادعا نداریم که کاملا جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز گرفته شده است ولی به شدت کنترل و برخورد میشود.
شهردارخرم آباد گفت: مرحوم مهندس فیلی به گردن شهرداری حق دارد و از پیشنهاد سازمان نظام مهندسی مبنی بر نام گذاری یک مکان به نام مهندس فیلی استقبال میکنیم و به محض رسیدن درخواست، آن ‌ها را به شورای شهر میفرستیم و در صورت تصویب در شورا حتما اجرا می گردد.
در این نشست، خدامی، مهندس جی افرام و مهندس بارانی از اعضای هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان حاضر بودند و پیشنهاد‌اتی از جمله تداوم نشست های هم‌اندیشی دو دستگاه و ایجاد کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان شهرداری و نظام مهندسی تا رسیدن به یک طرح عملیاتی را ارائه کردند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای ‌مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مرداد ۹۹
642 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0