تعامل شهرداری ‌ها با مهندسین ناظر سبب کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز تعامل شهرداری ‌ها با مهندسین ناظر سبب کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز

تعامل شهرداری ‌ها با مهندسین ناظر سبب کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز

تعامل شهرداری ‌ها با مهندسین ناظر سبب کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز ، شده است. ارائه خدمات مهندسین طراح، ناظر و مجری سبب ایجاد ارزش‌افزوده برای هر پروژه می‌ شود

کد خبر: 990517015 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ مرداد ۹۹ - ۶:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تعامل شهرداری ‌ها با مهندسین ناظر سبب کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز ، شده است. ارائه خدمات مهندسین طراح، ناظر و مجری سبب ایجاد ارزش‌افزوده برای هر پروژه می‌ شود

تعامل شهرداری ‌ها با مهندسین ناظر سبب کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز

تعامل شهرداری ‌ها با مهندسین ناظر سبب کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز

تعامل شهرداری ‌ها با مهندسین ناظر سبب کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز میشود
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان بیان کرد: ارائه خدمات مهندسین طراح، ناظر و مجری سبب ایجاد ارزش‌افزوده برای هر پروژه می‌ شود.
جلسه مشترک رئیس و نایب‌رئیس سازمان استان با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار الیگودرز در صحن این شورا با حضور مسئول دفتر نمایندگی شهرستان، جمعی از مهندسین و مسئولین شهرسازی و کارشناسان شهرداری برگزار گردید.
ماهرو بختیاری در این نشست با عنوان این که انتظار داریم در ارائه کلیه خدمات مهندسی یک تعامل همه‌جانبه بین شهرداری و دفتر نمایندگی نظام‌مهندسی ساختمان را شاهد باشیم، گفت: سازمان استان و دفتر نمایندگی آمادگی هرگونه تعامل و همکاری با مجموعه شهرداری الیگودرز را دارد.
وی در ادامه با اشاره به آمار پایین ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان الیگودرز نسبت به‌کل استان، بیان کرد: اقدامات شهرداری الیگودرز برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز شایسته تقدیر است و این مهم جز با همکاری و تعامل شهرداری ‌ها با مهندسین ناظر انجام‌پذیر نخواهد بود.
ماهروبختیاری تصریح کرد: با توجه به تکالیف قانونی مربوطه، مهندسان ناظر مکلف‌اند بر عملیات اجرایی ساختمانی که تحت نظارت آن‌ها ساخته می ‌شود، از لحاظ انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه و نقشه‌ها و محاسبات فنی ضمیمه آن نظارت کرده و مطابقت عملیات اجرایی ساختمان را با مدارک فوق گواهی و در صورت وقوع تخلف ساختمانی، گزارشات مربوطه را به‌موقع به شهرداری اعلام کنند. در این مرحله ما انتظار داریم وفق ماده بیست و هفتم آیین‌نامه اجرایی ماده سی و سوم قانون مراجع صدور پروانه، تا زمان رفع تخلف از ادامه کار جلوگیری کنند.
در این جلسه، میرزایی رئیس شورای شهر الیگودرز ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌ های انجام شده برای احیای بافت ‌های فرسوده شهرستان، ادامه داد: انتظار داریم سازمان نظام‌مهندسی همانند شهرداری برای رونق ساخت‌وساز در این‌ گونه از بافت‌های شهری تسهیلات و تخفیفات ویژه‌ای را در نظر بگیرد.
در ادامه اکبری شهردار الیگودرز با استقبال از برگزاری چنین نشست هایی برای ارتقای کیفیت ساخت‌وسازهای شهرستان از هرگونه همکاری با مجموعه نظام‌مهندسی ساختمان در مجموعه شهرداری اعلام آمادگی کرد.
در خاتمه این نشست، بارانی نایب‌رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان با اشاره به ظرفیت‌ های سازمان نظام‌مهندسی و حضور اعضا سازمان در نهادی مختلف ازجمله شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ ها خواستار تعامل بیشتر و پای‌کار بودن همکاران برای پیشبرد اهداف و ارتقای کیفت ساخت‌وسازهای شهرستان شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مرداد ۹۹
517 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0