مهدي کرباسيان در ديدار رييس سازمان نظام مهندسي معدن

افزايش بيش ازشش برابري بودجه آموزش و پژوهش ايميدرو در دولت يازدهم

مهدي کرباسيان در ديدار رييس سازمان نظام مهندسي معدن و اعضاي شوراي مرکزي اين سازمان بیان کرد: ايميدرو به حوزه آموزش و پژوهش بعنوان سرمايه گذاري نگاه ميکند و براي سال نودوشش نيز بودجه مناسبي براي اين حوزه درنظر خواهد گرفت.

کد خبر: 10285 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ فروردین ۹۶ - ۷:۲۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مهدي کرباسيان در ديدار رييس سازمان نظام مهندسي معدن و اعضاي شوراي مرکزي اين سازمان بیان کرد: ايميدرو به حوزه آموزش و پژوهش بعنوان سرمايه گذاري نگاه ميکند و براي سال نودوشش نيز بودجه مناسبي براي اين حوزه درنظر خواهد گرفت.افزايش بيش ازشش برابري بودجه آموزش و پژوهش ايميدرو

افزايش بيش ازشش برابري بودجه آموزش و پژوهش ايميدرو

افزايش بيش ازشش برابري بودجه آموزش و پژوهش ايميدرو

افزايش بيش ازشش برابري بودجه آموزش و پژوهش ايميدرو

کرباسیان با بيان اين که ايميدرو آماده است پروژه هاي پژوهشي را با هم کاري سازمان نظام مهندسي معدن انجام دهد، گفت: خصوصي سازي و واگذاري فعاليتهاي معدني در راستاي اصل چهل و چهار فقط واگذاري کارخانه نيست و مسير مردمي کردن اقتصاد، برون سپاري و رفتن بسمت استفاده از سازمانهاي مردم نهاد متخصص مثل سازمان نظام مهندسي است.

وی به همکاريهاي ايميدرو با سازمان نظام مهندسي معدن به ويژه در حوزه آموزش اشاره کرد و افزود: سازمان نظام مهندسي معدن داراي سی و شش هزار عضو مملو از متخصصین و کارشناسان در رشته هاي مختلف بخش معدن است و بعنوان بازوي اجرايي ايميدرو عمل ميکند.

این مقام مسئول با بيان اين که بايد برنامه هاي آموزشي بسمت کاربرديتر شدن حرکت کند، ادامه داد: آموزشها اگر به روز و بر کيفيت آن نظارت نشود، نتيجه و حاصل خوبي نخواهد داشت؛ بهمین دلیل بايد مديرهای مياني و کارشناسان هر پنج سال يک بار خود را به روز نمایند.

وی از اعضاي شوراي مرکزي سازمان نظام مهندسي معدن خواست پيشنهادهای مرتبط با فعاليتهاي ايميدرو را براي افزايش همکاريها در سال جديد اعلام کنند بويژه در بخشهايي که مرتبط با حوزه آموزش و پژوهش باشد.

ایشان بیان داشت: آن چه که سازمان نظام مهندسي معدن ايران توان اجراي آنرا داشته باشد، ايميدرو آماده واگذاري امور به اين سازمان است. هم چنين چنان چه پيشنهاد يا نقدي براي رسيدن برشد و پيشرفت وجود داشته باشد، ايميدرو استقبال ميکند زيرا معتقد است نقدپذيري منجر بپيشرفت سازمانها میشود.

این مقام در بخش ديگري از سخنان خود سازمان نظام مهندسي معدن را بازوي ايميدرو در صندوق بيمه سرمايه گذاري فعاليتهاي معدني دانست وتصریح کرد: هر چند سرمايه صندوق از ده به صدوده  ميليارد تومان افزايش يافته است اما موقعی بحث اقتصاد مقاومتي مطرح شده و در برنامه ۶ اهميت بخش معدن موردتوجه قرار گرفته ، لازم است سرمايه صندوق بيمه هم افزايش يابد.

کرباسیان با بيان اين که ايميدرو در سه و نیم سال گذشته موفق شد تمام پروژه هاي راکد، نيمه تمام و شروع نشده را فعال کند، عنوان کرد: با فعال شدن اين طرحها علاوه بر اشتغال موجود، حدود هفت هزار شغل جديد ايجاد کند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: در حوزه اکتشاف نيز فعاليتهاي اکتشافي در سطح دویست و پنجاه هزار کيلومترمربع را در بیست و یک استان کشور شروع که بخش اعظم آن تمام شده و منجر به کشف ميليونها تن ذخاير جديد شده که در اين زمينه در آينده نه چندان دورخبرهاي خوشي به مردم خواهيم داد . هم چنين معادن کوچک و متوسط را ببخش خصوصي داراي اهليت واگذار خواهيم نمود.

نادعلي اسماعيلي رييس سازمان نظام مهندسي معدن ايران نيز در اين ديدار ضمن تشکر از ايميدرو براي هم کاري با اين سازمان در سال نودوپنج آمادگي خود را براي افزايش همکاريها در سال نودوشش  ابرازنمود.

در اين ديدار هم چنين اعضاي شوراي نظام مهندسي معدن استانها در سخنان کوتاهي پيشنهادها و درخواستهاي خود را براي همکاريهاي بيشتر با ايميدرو در سال نودوشش بيان نمودند.

آمادگي کامل براي انجام پروژه هاي آموزشي و پژوهشي ايميدرو، آمادگي براي اجراي انواع پروژه هاي معدني و واگذاري پهنه هاي معدني از مهمترين مواردي بود که از طرف اعضاي شوراي نظام مهندسي معدن استانها مطرح گردید.

منبع: معدن نیوز

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ فروردین ۹۶
1193 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0