تاکید مومنی مقدم بر لزوم استفاده از خدمات مهندسی نقشه برداری در صنعت ساختمان تاکید مومنی مقدم بر لزوم استفاده از خدمات مهندسی نقشه برداری در صنعت ساختمان

تاکید مومنی مقدم بر لزوم استفاده از خدمات مهندسی نقشه برداری در صنعت ساختمان

تاکید مومنی مقدم بر لزوم استفاده از خدمات مهندسی نقشه برداری در صنعت ساختمان ، مطرح شد. مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت پنجم اسفندماه «روز مهندسی» پیامی صادر کرد

کد خبر: 001209040 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۰۰ - ۱:۵۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تاکید مومنی مقدم بر لزوم استفاده از خدمات مهندسی نقشه برداری در صنعت ساختمان ، مطرح شد. مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت پنجم اسفندماه «روز مهندسی» پیامی صادر کرد

تاکید مومنی مقدم بر لزوم استفاده از خدمات مهندسی نقشه برداری در صنعت ساختمان

تاکید مومنی مقدم بر لزوم استفاده از خدمات مهندسی نقشه برداری در صنعت ساختمان
در گفتگو با دبیر گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی تاکید گردید؛
لزوم استفاده از خدمات مهندسی نقشه برداری در صنعت ساختمان
دبیر گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی بر لزوم استفاده از خدمات مهندسی نقشه برداری در صنعت ساختمان تاکید کرد. هم‌چنین بهمن مومنی مقدم، عضو شورای مرکزی و مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت پنجم اسفندماه «روز مهندسی» پیامی صادر کرد.
مهدی خان محمدیان مقدم، دبیر گروه تخصصی نقشه برداری به مناسبت پنجم اسفندماه « روز مهندسی»، در مورد مشکلات و مطالبات مهندسان نقشه بردار کشور سخن گفت و در ادامه گزارشی از عملکرد این گروه تخصصی ارائه کرد.
وی در این گفتگو به ۳ پرسش ذیل پاسخ داده است:
۱- باتوجه به درپیش بودن روز مهندسی، چه پیامی به مهندسان رشته نقشه برداری دارید؟
۲- بمنظور ارتقای کیفیت ساخت و ساز، چه پیشنهاد اجرایی و عملیاتی دارید؟
۳- اگر بخواهید از مهم‌ترین مطالبات مهندسان رشته نقشه برداری بگویید، به چه مواردی اشاره می کنید؟
برای اطلاع از جزییات این گفتگو به لینک ذیل مراجعه کنید:
https://aparat.com/v/OvYNq
پیام مومنی مقدم به مناسبت «روز مهندسی»
در همین حال، مهندس بهمن مومنی مقدم، عضو شورای مرکزی و مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت پنجم اسفندماه «روز مهندسی» پیامی صادر کرد.
متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
زادروز حکیم خواجه‌نصیرالدین طوسی بهانه ایست برای گرامیداشت مقام روز مهندس تا مبادا هویت تاریخی پیشگامان این سرزمین کهن و این ملت بزرگ به بوته فراموشی سپرده شود، همان دورانی که ایران مهد علوم متنوعی بود که امروزه عمده آن‌ها را با عناوین مهندسی می‌شناسیم؛ شکوفایی تمدن بشر، برآیند ایده‌های مهندسین تلاشگر است اما تاریخ مزیت دیگری هم دارد و آن پندی است که می‌بایست از سرنوشت ملت‌ها گرفته و برای آینده به کاربندیم.
در این کره خاکی ملت‌هایی هستند که هنوز در گذشته و افتخارات پیشینیانشان مانده‌اند، برخی بر حال و توانمندی‌های امروزشان تمرکز کرده‌اند و بعضی نیز با تکیه‌بر ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، برای آینده رؤیاهایی را در سر می‌پرورانند تا زندگی راحت‌تری برای مردمانشان فراهم کنند. این وظیفه در هر ملتی بر دوش متخصصین و مهندسین آن ملت استوار است؛ پیشگامان پیشرفت و سازندگی و شکوه هر سرزمین مدیون اندیشه و فکر مهندسان آن مرزوبوم است. امروزه نیروی انسانی متخصص و تحصیل‌کرده هر کشور جزو سرمایه‌های بزرگ و ارزشمند و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اقتصادی هر مملکتی محسوب می‌شوند. از طرفی، اقتصاد جهانی در حال تغییر از اقتصاد صنعتی به اقتصاد مبتنی بر دانش است و این تغییر، پیامد بروز فن‌آوری و توسعه دانایی است؛ بنابراین، سرمایه انسانی بیش‌ازپیش اهمیت پیدا می‌کند و اگر به آن‌ها توجه نشود، مهاجرت مهندسان را به کشورهایی که با آغوش باز پذیرای آن‌ها هستند رقم خواهد زد.
حال و روز مهندسین ما امروز چندان خوب نیست، اما خوشبختانه در بزنگاهی از تاریخ هستیم که پس از چند دهه تجربه در صنعت ساختمان، قانون نظام مهندسی ساخت‌وساز کشور در آستانه بازنگری قرار دارد. اختراع دوباره چرخ تکرار یک روش است که قبلاً توسط دیگران ابداع‌شده، لذا امیدوارم که وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی با رفع نواقص قانون، شرایط را به‌گونه‌ای متحول کنند تا سازندگی ایران اسلامی با فکر و قلم و دستان توانای متخصصین این مرزوبوم و رونق اقتصادی و بهبود معیشت مهندسان ایرانی توأمان باشد.
در آستانه سال جدید و فرارسیدن بهار طبیعت و با این خبر خوش برای مهندسان نقشه‌بردار که پس از چند دهه انتظار، شاهد حضور سبز ناظر نقشه‌بردار در صنعت ساخت‌وساز پایتخت خواهیم بود، روز پنجم اسفندماه، روز ملی مهندسی را به‌تمامی مهندسان این مرزوبوم تبریک میگویم. آرزومندم با استعانت از پروردگار متعال و با برنامه‌ریزی و هم‌فکری همه مهندسان به‌ویژه مهندسان نقشه‌بردار از مسیر تعامل و همکاری تنگاتنگ بتوانیم دوش‌به‌دوش یکدیگر در راستای دستیابی به دستاوردهای ملموس در صنعت ساختمان و بهبود معیشت قشر فرهیخته مهندسین گام‌های مؤثری برداریم و وارثان شایسته مکتب اخلاقی و علمی حکیم خواجه‌نصیرالدین طوسی باشیم.
بهمن مؤمنی مقدم
پنجم اسفندماه ۱۴۰۰
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۰
287 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0