عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد

اهمال وزارت کار در نادیده گرفتن اخطارهای شهرداری

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت کار و سازمان بازرسی باید به وقتش هشدارهای شهرداری را جدی می‌گرفت. در وزارت کار بازرسی از محیط‌های کارگاهی، تجاری و صنعتی تعریف شده است شهرداری هم متولی شهر است و سایر ارکان دولت باید به وقت مداخله می‌کردند. امیدوارم سازمان مدیریت بحران کشور نیز به وظایف خود عمل کند. در کشورهای مختلف هر 30 سال یکبار به طور اساسی تاب‌آوری ساختمان‌ها را بررسی می‌کنند و در کشور ما نیز باید این‌گونه باشد.

کد خبر: 6248 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ بهمن ۹۵ - ۴:۳۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت کار و سازمان بازرسی باید به وقتش هشدارهای شهرداری را جدی می‌گرفت و به واسطه خواسته هیأت مدیره ساختمان و کسبه این هشدارها را نادیده نمی‌گرفت چرا که ابزار کار دردستش بوده و به دورازنگرانی‌های سیاسی باید این ساختمان را پلمب می‌کرد.اهمال وزارت کار در نادیده گرفتن اخطارهای شهرداری

اهمال وزارت کار در نادیده گرفتن اخطارهای شهرداری

اهمال وزارت کار در نادیده گرفتن اخطارهای شهرداری

اهمال وزارت کار در نادیده گرفتن اخطارهای شهرداری

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: چرا که این حادثه فقط تبعات سیاسی نداشته و تبعات اجتماعی هم دارد، بستر آسیب‌ روانی که در دل این آسیب‌ها به سلامت جامعه وارد می‌شود اهمیت دارد.

همایون هاشمی درباره حادثه ریزش ساختمان پلاسکو گفت: در قرآن آمده صاحبان خرد باید عبرت کنند بنابراین این حادثه باید برای آینده درس عبرتی باشد و توأم با نگرانی فعالیت و تدبیر هم لحاظ شود که متأسفانه از سوی مسئولان کم دیده می‌شود و در فضای احساسی از این مشکلات عبور می‌کنیم و به فراموشی می‌سپاریم.

در ادامه بیان کرد: در وزارت کار بازرسی از محیط‌های کارگاهی، تجاری و صنعتی تعریف شده است شهرداری هم متولی شهر است و سایر ارکان دولت باید به وقت مداخله می‌کردند البته نمی‌خواهم سیاه‌نمایی کنم آنها زحمات خود را می‌‌کشند اما نوش‌دارو پس از مرگ سهراب فایده‌ای ندارد.

هاشمی گفت: امیدوارم سازمان مدیریت بحران کشور نیز به وظایف خود عمل کند. در قانون آمده تاب‌آوری ساختمان‌ها در مقابل حوادث باید بررسی شود اکنون اکثر ساختمان‌های تجاری و درمانی نیاز به بازبینی تخصصی دارند و اگر بررسی شوند راهکاری برای آینده خواهد بود.

اهمال وزارت کار در نادیده گرفتن اخطارهای شهرداری

این نماینده مجلس گفت: در حوزه سازمان نظام مهندسی و مدیریت بحران حتماً ساختمان‌هایی که محل تردد عمومی هستند باید بازرسی شوند این در حالی است که گفته می‌شود ساختمان پلاسکو روزانه محل تردد ۶ هزار نفر بوده است. در کشورهای مختلف هر ۳۰ سال یکبار به طور اساسی تاب‌آوری ساختمان‌ها را بررسی می‌کنند و در کشور ما نیز باید این‌گونه باشد. در حال حاضر منطقه ۱۲ تهران باید محل مراقبت و مداخله شود.

وی گفت: باید سنجیده‌تر برخورد شود خصوصاً سازمان‌هایی که سالانه وظایفشان این است که به این موضوعات رسیدگی کنند تا برای آینده مداخله‌محور باشند.

 

منبع: خبرگزاری فارس 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ بهمن ۹۵
1242 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0