وزارت جهاد باید نقش هدایت، حمایت و نظارت را در کشاورزی داشته باشد عضو شورای مرکزی نظام مهندسی استان تهران خبر داد:

وزارت جهاد باید نقش هدایت، حمایت و نظارت را در کشاورزی داشته باشد

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی استان تهران با اشاره به این که وزارت جهاد باید نقش هدایت، حمایت و نظارت را بعهده بگیرد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی میتواند به متولی تولید و بازاریابی بعنوان زنجیره کمک کند .

کد خبر: 960627012 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶ - ۱۱:۰۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، عضو شورای مرکزی نظام مهندسی استان تهران با اشاره به این که وزارت جهاد باید نقش هدایت، حمایت و نظارت را بعهده بگیرد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی میتواند به متولی تولید و بازاریابی بعنوان زنجیره کمک کند .وزارت جهاد نقش هدایت، حمایت و نظارت در کشاورزی

وزارت جهاد نقش هدایت، حمایت و نظارت در کشاورزی

وزارت جهاد باید نقش هدایت، حمایت و نظارت را در کشاورزی داشته باشد

وزارت جهاد  باید نقش هدایت، حمایت و نظارت را در کشاورزی داشته باشد

مهندس هوشنگ شادی نو، با اشاره به حوزه وظایف وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: بیش ترین عرصه ای که این وزارتخانه باید در آن فعالیت کند، نظارت و تولید محصولات استراتژیک و غیر استراتژیک است.
وارد شدن این وزارتخانه به حوزه های دیگر، هم کار خودش را زیادتر میکند و هم منجر به نتیجه نخواهد شد.
وی ادامه داد: سالها با کشاورز قرارداد کشت میبستیم و به او آموزش میدادیم. در این مسیر، نهاده ها را به کشاورز تحویل و آموزش لازم را میدادیم و لذا متولی واقعی تولید، کشاورز بود.
مدیرعامل شرکت توسعه کشت دانه های روغنی کشور اظهار داشت: ولی امروز کشاورز کاملا بحال خود رها شده است و هر محصولی را دوست دارد کشت میکند و او هم به سراغ محصولی میرود که فروش بیش تری داشته باشد و بهمین علت اکنون در “لنجان” استان اصفهان، کاشت برنج به یک مشکل تبدیل شده است زیرا این استان با کمبود آب روبرو است.
کارشناس ارشد مهندسی کشاورزی، به محصولات استراتژیک در کشور اشاره نمود و افزود: برای این نوع محصولات باید برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم. در همه نقاط دنیا بخش کشاورزی با بخش صنایع هم کاری میکنند.
هیچکسی وجود ندارد که دانه کلزا را بخرد و استفاده کند ولی برای بخش صنایع این دانه اهمیت دارد و برای سالها دو بخش صنعت و کشاورزی در حوزه دانه های روغنی با یک دیگر هم کاری میکردند.
مهندس حمیدرضا خلیلی در ادامه با اشاره به این که وزارت جهاد باید نقش هدایت، حمایت و نظارت را بعهده بگیرد، تصریح کرد: این وظیفه میتواند در تولید باشد و بازاریابی و فروش را نیز داشته باشد. وزارت جهاد کشاورزی میتواند به متولی همه این بخشها بعنوان زنجیره کمک کند و نه این که خود وزارتخانه عملیات کند.

وزارت جهاد نقش هدایت، حمایت و نظارت در کشاورزی

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی استان تهران با اعلام این که بازاریابی و فروش منافاتی با تولیت وزارت جهاد و کشاورزی در حوزه وظایف خود ندارد، به برخی اظهار نظرها در مورد دادن تولیت بازاریابی و فروش به وزارت بازرگانی بیان داشت: باید شرکتهای سهامی زراعی تشکیل میدادیم تا بعنوان متولی بازار عمل کند ولی این کار را انجام ندادیم. لذا اخذ تولیت بازاریابی و فروش از وزارت جهاد کشاورزی و دادن آن بوزارت بازرگانی اتفاق جدیدی را بوجود نمی آورد.
خلیلی با اشاره به قانون اصلاح اراضی مطرح کرد: قرار بود طبق قانون، اتحادیه های کشاورزی و شرکتهای سهامی زراعی از دهه چهل تشکیل گردد ولی این اتفاق نیافتاد.
امروز معتقد به مدیریت یک پارچه در کشاورزی هستیم یعنی کشاورزی قراردادی که نیاز به زنجیره تولید دارد و متولی این بخش را باید یک بخش؛ هدایت، حمایت و نظارت کند که اکنون وزارت جهاد کشاورزی متولی آن است.
منبع : مناظره

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ شهریور ۹۶
1137 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0