تفاهم‌ نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان تفاهم‌ نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان

تفاهم‌ نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان

تفاهم‌ نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان ، امضا شد. با امضای این تفاهم‌ نامه، همکاری در اجرای مفاد (۲۱) و (۲۳) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی توسعه پیدا خواهد کرد

کد خبر: 010309005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ خرداد ۰۱ - ۸:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم‌ نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان ، امضا شد. با امضای این تفاهم‌ نامه، همکاری در اجرای مفاد (۲۱) و (۲۳) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی توسعه پیدا خواهد کرد

تفاهم‌ نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان

تفاهم‌ نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان
تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با هدف توسعه همکاری ‌های علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه و سازمان به امضای پیام نجفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و مهدی تقی‌پور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان رسید.
با هدف توسعه همکاری ‌های علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه و سازمان، شناسایی موانع تولید و دست ‌یابی به راه‌کارهای علمی و اجرایی برای رفع این موانع در بخش کشاورزی و استفاده از کلیه منابع طرفین اعم از نیروی انسانی، فنی، امکانات فیزیکی و بانک‌های اطلاعاتی بمنظور پشتیبانی از تولید و تقویت جریان ورود دانش به بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان به امضای پیام نجفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و مهدی تقی‌پور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان رسید و مبادله گردید.
با امضای این تفاهم‌ نامه، همکاری در اجرای مفاد (۲۱) و (۲۳) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی توسعه پیدا خواهد کرد.
موضوعات تفاهم نامه به شرح ذیل است:
– ایجاد بستر استفاده از توانمندی‌ های علمی و اجرایی کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در تحقق اهداف و برنامه ‌ها، مقررات و قوانین جمهوری اسلامی ایران در این بخش.
– انجام پروژه‌ های تحقیقاتی مورد نیاز طرفین و حمایت از طرح ‌های تحقیقاتی مشترک.
– بهره‌مند شدن طرفین از امکانات مشترک یک‌دیگر از قبیل ظرفیت‌ های فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتاب‌خانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی، فضای فیزیکی و فضاهای تحقیقاتی.
– همکاری در برگزاری مشترک همایش ‌ها، سمینارها، میزگردها، بازدیدهای علمی و کارگاه‌ های آموزشی در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست.
– حمایت از پایان‌نامه ‌های دانشگاهی تحصیلات تکمیلی در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و همکاری برای اجرای نتایج آن ‌ها در واحدهای تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی.
– انجام پروژه ‌های تحصیلی دانشجویان در سازمان نظام مهندسی و واحدهای تابعه طبق ضوابط.
– همکاری در زمینه فناوری اطلاعات، جمع‌آوری و تبادل آمار و اطلاعات از طریق پایگاه‌ های اطلاعاتی مربوطه.
– حمایت مادی و معنوی از اجرای طرح‌ های دانشجویان دانشگاه و اعضای سازمان.
– حمایت از ایده ‌های دانش‌بنیان اعضای سازمان نظام مهندسی توسط مراکز رشد دانشگاه.
– همکاری در اجرای دوره ‌های مهارت‌آموزی و توان‌افزایی برای دانش‌آموختگان بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست.
– همکاری در توسعه آموزش ‌های مجازی.
– ایجاد بستر آشنایی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه با سازمان و خدمات قابل ارایه به ایشان.
– هویت‌ بخشی به دانش‌آموختگان بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست با عضویت در سازمان بعنوان بزرگ‌ترین تشکل تخصصی غیردولتی بخش کشاورزی کشور و دریافت پروانه اشتغال.
در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، بر لزوم حمایت از ایده و فناوری‌ های نو با رویکرد دانش‌بنیان و تجاری سازی و اشاعه این ایده‌ها از جمله تولید بذور زراعی و گل‌خانه‌ای مقاوم طبق شرایط اقلیمی کشور و استفاده از مالچ ‌های رسی به منظور تثبیت شن و جلوگیری از آلودگی هوا تاکید شد.
قابل ذکر است؛ همکاری ‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در سال گذشته منجر به برگزاری دو رویداد کارآفرینی “چالش فناوری” و ایده بازار کشاورزی” در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست شده بود که منتخبان این ۲ رویداد، مورد حمایت سازمان و دانشگاه قرار گرفته و دستاوردهای علمی و فناورانه ایشان در بخش کشاورزی در حال بهره‌برداری است.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ خرداد ۰۱
482 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0