عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان: انحصار در صدور مجوز معادن کوهی گلستان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان: انحصار در صدور مجوز معادن کوهی گلستان

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان: انحصار در صدور مجوز معادن کوهی گلستان

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان: انحصار در صدور مجوز معادن کوهی گلستان ، روزی همه پی گیر عدم خروج مصالح از استان بودند اما امروز مصالح در گلستان گران‌تر از مازندران است

کد خبر: 030513007 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ مرداد ۰۳ - ۱۰:۰۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان: انحصار در صدور مجوز معادن کوهی گلستان ، روزی همه پی گیر عدم خروج مصالح از استان بودند اما امروز مصالح در گلستان گران‌تر از مازندران است

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان: انحصار در صدور مجوز معادن کوهی گلستان

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان: انحصار در صدور مجوز معادن کوهی گلستان
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان انتقاد کرد؛
انحصار در صدور مجوز معادن کوهی گلستان
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه در صدور مجوز معادن کوهی انحصار وجود دارد، اظهار داشت: روزی همه پی گیر عدم خروج مصالح از استان بودند اما امروز مصالح در گلستان گران‌تر از مازندران است.
محمد ابراهیم پور، در دومین جلسه کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی گرگان که با موضوع گرانی شن و ماسه در گلستان برگزار گردید، گفت: شاید سیاست گذاری حاکمیتی ما غلط است و یکی از مشکلات و معضلات موجود در عرصه ساخت و ساز این است که دولت فکر می کند این حوزه با معیشت مستقیم مردم در ارتباط نیست.
وی ادامه داد: خانه دار شدن مردم به اندازه یک عمر به طول می انجامد پس ارتباط این موضوع با معیشت مردم غیر قابل انکار است.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ادامه داد: گرانی های یک باره مصالح در پروژه های پیمانکاری هم یا منجر به ورشکست شدن پیمانکار شده و یا هزینه های دولت را افزایش می دهد، بدین ترتیب پروژه ای که امسال با ۱۰ میلیارد تمام می شود باید سال آینده با ۴۰ درصد تورم اجرا شود که این موضوع نیز به صورت مستقیم با معیشت مردم در ارتباط است.
وی گفت: همه ما تصور می کنیم قیمت گذاری دستوری غلط است و نباید انجام شود اما در مقابل می گوییم چرا صنف شن و ماسه در قیمت گذاری آزاد هستند؟
ابراهیم‌پور تصریح کرد: در صورتی قیمت گذاری دستوری صحیح نیست که این روند برای همه وجود نداشته باشد نه اینکه جزیره ای عمل شود.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه در صدور مجوز معادن کوهی انحصار وجود دارد، ادامه داد: روزی همه پیگیر عدم خروج مصالح از استان بودند اما امروز مصالح در گلستان گرانتر از مازندران است.
وی در خاتمه افزود: یا باید تعداد مجوزها بیشتر شود و یا این موضوع تحت کنترل قرار بگیرد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ مرداد ۰۳
7 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0