مهران کوهی کمالی: مردمی سازی ساخت مسکن؛ کهنه سیاست شکست خورده مهران کوهی کمالی: مردمی سازی ساخت مسکن؛ کهنه سیاست شکست خورده

مهران کوهی کمالی: مردمی سازی ساخت مسکن؛ کهنه سیاست شکست خورده

مهران کوهی کمالی: مردمی سازی ساخت مسکن؛ کهنه سیاست شکست خورده ، تعرفه خدمات مهندسی باید متناسب با نرخ تورم باشد این در حالی است که نرخ فعلی تعرفه خدمات مهندسی حقیقی نیست

کد خبر: 020609010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ شهریور ۰۲ - ۱۰:۰۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مهران کوهی کمالی: مردمی سازی ساخت مسکن؛ کهنه سیاست شکست خورده ، تعرفه خدمات مهندسی باید متناسب با نرخ تورم باشد این در حالی است که نرخ فعلی تعرفه خدمات مهندسی حقیقی نیست

مهران کوهی کمالی: مردمی سازی ساخت مسکن؛ کهنه سیاست شکست خورده

مهران کوهی کمالی: مردمی سازی ساخت مسکن؛ کهنه سیاست شکست خورده
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد:
تعرفه خدمات مهندسی باید متناسب با نرخ تورم باشد/مردمی سازی ساخت مسکن؛ کهنه سیاست شکست خورده
مهران کوهی کمالی اظهار داشت: مهندسین انتظار دارند تا تغییرات تعرفه خدمات مهندسی متناسب با نرخ تورم باشد، این در حالی است که نرخ فعلی تعرفه خدمات مهندسی حقیقی نیست و با قیمت واقعی این خدمات در عمل، اختلاف فاحشی دارد.
مهران کوهی کمالی، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد تاثیر تغییر و به روزکردن تعرفه خدمات مهندسی بر بازار مسکن، افزود: مهندسین انتظار دارند تا تغییرات تعرفه خدمات مهندسی متناسب با نرخ تورم باشد، این در حالی است که نرخ کنونی تعرفه خدمات مهندسی حقیقی نیست و با قیمت واقعی این خدمات در عمل، اختلاف فاحشی دارد. به جرات می توان گفت تغییر تعرفه خدمات مهندسی، رغبت و انگیزه مهندسین ناظر را بالا می برد، بنابراین با نظارت بیشتر، شاهد افزایش کیفیت و دقت در مراحل مختلف ساخت هستیم که در نهایت ارزش ساختمان و ملک مورد نظر را افزایش می دهد.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: افزایش کیفیت ساخت یک ساختمان در حقیقت موجب بالارفتن ارزش نهایی سرمایه در قالب یک ملک است.
به گفته وی، به روز کردن تعرفه خدمات مهندسی همان طور که اثری بر بازار کلی مسکن ندارد، تاثیری بر افزایش هزینه سرمایه گذاری در طرح نهضت ملی مسکن ندارد و در مقابل باعث رشد ارزش سرمایه ای املاک این طرح می گردد.
وی ادامه داد: سیاست مردمی کردن بازار مسکن سیاستی است که سال ها پیش مورد استفاده قرار گرفت و نتیجه ای از آن حاصل نشد. از طرفی دیگر ساخت مسکن امری تخصصی است که بدون تخصص نمی توان به آن ورود کرد. این در حالی است که روند ساخت و ساز طبق مقتضیات شرایط کنونی اقتصاد کشور، به سمت انبوه سازی با هدف کاهش هزینه های ساخت، کاهش مصرف انرژی، حل چالش پدافندی و … می رود. اجرایی شدن این سیاست ها، نیازمند ورود متخصصین به دایره ساخت و ساز است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ شهریور ۰۲
251 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0