دیدار اعضای گروه تخصصي شهرسازی با روسای کمیسیون های آموزش و عمران مجلس

دیدار اعضای گروه تخصصي شهرسازی با روسای کمیسیون های آموزش و عمران مجلس

دیدار اعضای گروه تخصصي شهرسازی با روسای کمیسیون های آموزش و عمران مجلس ، صورت گرفت.  در همین رابطه نامه مربوط به پیشنهادات گروه تخصصی شهرسازی تهیه و به رياست کمیسیون آموزش مجلس تحویل داده شد

کد خبر: 001215008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ اسفند ۰۰ - ۲:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، دیدار اعضای گروه تخصصي شهرسازی با روسای کمیسیون های آموزش و عمران مجلس ، صورت گرفت.  در همین رابطه نامه مربوط به پیشنهادات گروه تخصصی شهرسازی تهیه و به رياست کمیسیون آموزش مجلس تحویل داده شد

دیدار اعضای گروه تخصصي شهرسازی با روسای کمیسیون های آموزش و عمران مجلس

دیدار اعضای گروه تخصصي شهرسازی با روسای کمیسیون های آموزش و عمران مجلس

مطالبات مهندسان از پارلمان در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی

جمعی از اعضای گروه تخصصي شهرسازی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسي كشور با روسای کمیسیون های آموزش و عمران مجلس شورای اسلامی دیدار و درباره مسایل مختلف گفتگو کردند.

جمعی از اعضای گروه تخصصی شهرسازی متشکل از رسول وظیفه شناس، سينا صبری ، عباس صنیع زاده ، فتح الله فواد مرعشی ، مجيد فارغیان قمي ، محسن غیاثی نیا و احمد زارعی بهمراه بهزاد فر از اساتيد به نام شهرسازي كشور با منادی رياست کمیسیون آموزش مجلس در محل مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

 خواسته جمع كثيري از مهندسان در رابطه با اصلاح پيش نويس قانون نظام مهندسي با تاکید بر حفظ حقوق مكتسبه و اعمال اصلاحات در مورد پيشنهادات بیان شده دارندگان مدارک تحصیلی ناپیوسته در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد و هم چنين ضرورت ابقاي مهندسین  ترافیک در قانون اصلاحي بود.
 در همین رابطه نامه مربوط به پیشنهادات گروه تخصصی شهرسازی تهیه و به رياست کمیسیون آموزش مجلس تحویل داده شد.
در همین حال، منادی رياست کمیسیون آموزش مجلس نیز ضمن تائید درخواست های مطرح شده، اشكالات موجود در پيش نويس قانون نظام مهندسي را پذیرفت و افزود: در صورت عدم اعمال اصلاحات لازم در کمیسیون عمران ، موضوع قطعا در صحن علنی پی گیری خواهد شد.
در ادامه و با پيشنهاد و هماهنگی منادی، اعضای گروه تخصصي شهرسازي جلسه اي با رضائی كوچی، رياست كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي برگزار کردند و پيشنهادات اصلاحي خود را به اطلاع او و ساير حاضرين در جلسه شامل نجات نيا معاون پارلماني و حقوقي وزير راه و شهرسازي و جمالي نژاد معاون وزير كشور  رساندند.
با این حال، رضائي كوچي بعداز استماع دغدغه ها و نگرانيهاي جامعه مهندسين گفت: پيش نويس اصلاحي قانون در کمیسیون عمران هنوز قطعي نشده و  اصلاحات مورد نظر در آن اعمال و پس از اخذ تاييديه از كارشناسان خبره سازمان نظام مهندسي به صحن علني مجلس فرستاده خواهد شد.
در ادامه جلسه جمالی نژاد معاون وزیر کشور ضمن تاييد موارد مورد درخواست و مطرح شده به اهميت، نقش و جايگاه مهندسين شهرساز در نظام ساخت و ساز شهري پرداخت و سپس بر ضرورت برگزاري جلسه مشترك در وزارت كشور بمنظور احصای خدمات قانوني مهندسان شهرساز تاكيد کرد.
 در حاشيه این جلسه ملاقاتي هم با صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران انجام شد. صدیف بدری نیز ضمن اعلام اصلاح اشكالات مطرح شده در آخرين پيش نويس قانون ، راه را براي بررسيهاي بيشتر و اصلاح موارد مورد نظر باز دانست و در همين راستا درخواست ارائه نقطه نظرات كارشناسي را مطرح کرد.
در خاتمه جلسه با توجه به حضور نجات نيا نماينده حقوقي و پارلماني وزير راه و شهرسازي در جلسه، درخواست شد نقطه نظرات اصلاحي و كارشناسي اعضا از جانب وزارت راه و شهرسازی نيز پي گيري گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اسفند ۰۰
689 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0