جلسه کارگروه حقوقی جلسه کارگروه حقوقی تنقیح قراردادها شورای مرکزی با حضور ریاست سازمان کشور

جلسه کارگروه حقوقی تنقیح قراردادها شورای مرکزی با حضور ریاست سازمان کشور

جلسه کارگروه حقوقی "تنقیح قراردادها" شورای مرکزی با حضور ریاست سازمان کشور ، و با هدف ارائه گزارش عملکرد کارگروه و تقدیم متن پیشنهادی قرارداد نظارت به ریاست سازمان در محل شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید

کد خبر: 000710013 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ مهر ۰۰ - ۷:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه کارگروه حقوقی تنقیح قراردادها شورای مرکزی با حضور ریاست سازمان کشور ، و با هدف ارائه گزارش عملکرد کارگروه و تقدیم متن پیشنهادی قرارداد نظارت به ریاست سازمان در محل شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید

جلسه کارگروه حقوقی تنقیح قراردادها شورای مرکزی با حضور ریاست سازمان کشور

جلسه کارگروه حقوقی "تنقیح قراردادها" شورای مرکزی با حضور ریاست سازمان کشور
برگزاری کارگروه حقوقی “تنقیح قراردادها” با حضور احمد خرم
جلسه کارگروه حقوقی “تنقیح قراردادها” شورای مرکزی با حضور ریاست سازمان برگزار گردید.
جلسه اعضای کارگروه حقوقی “تنقیح قراردادها” شورای مرکزی با حضور خرم و با هدف ارائه گزارش عملکرد کارگروه و تقدیم متن پیشنهادی قرارداد نظارت به ریاست سازمان در محل شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید.
در ابتدای جلسه فرهادی، مدیر حقوقی شورای مرکزی اعضای کارگروه را معرفی و هدف از تشکیل کارگروه را بیان کرد.
بعد از آن، خرم در جلسه ضمن اشاره به جایگاه خاص واحدهای حقوقی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان، به تبیین مأموریت ‌های ۹گانه واحدهای حقوقی پرداخت که فصل آنها به شرح ذیل است:
۱٫ورود به موضوع تعارض منافع و تهیه نامه، لایحه حقوقی و پیگیری تا حصول نتیجه
۲٫پاسخ حقوقی به اظهارات برخی مسئولین در موضوع تعارض منافع و اطلاع‌رسانی به نحو مقتضی.
۳٫اظهارنظر روی قانون جدید نظام مهندسی و کنترل ساختمان.
۴٫اطلاع‌رسانی اقدامات واحدهای حقوقی (از شورای مرکزی تا کلیه سازمان‌های استان‌ها) و ارائه گزارش عملکرد دوره‌ای.
۵٫انجام مکاتبات و ارائه پاسخ صحیح و ایجاد وحدت رویه در امور حقوقی.
۶٫سرویس حقوقی به اعضاء و ایجاد ارتباط آنلاین اعضا با واحدهای حقوقی.
۷٫مأموریت آموزش و پژوهش برای عوامل حقوقی سازمان و اعضای سازمان.
۸٫ایجاد بانک اطلاعات حقوقی بازارهای سرمایه برای اعضا.
۹٫ایجاد قرارداد همسان برای کلیه امور مرتبط در سازمان با انجام مطالعات استانی و مطابقت با سازمان‌های استاندارد اروپا و آمریکا و فیدیک.
۱۰٫ اطلاع رسانی در مورد پیگیری های سنگین برای تصویب بیمه تامین اجتماعی مهندسین در مجلس شورای اسلامی که این مهم با تلاش سازمان نظام مهندسی، تأمین اجتماعی و مجلس شورای اسلامی بعنوان بزرگترین اقدام ۲۵ ساله عمر سازمان بوده است.
خرم در ادامه جلسه کارگروه تنقیح قراردادها با موضوع تدوین قراردادهای همسان نظارت نظام مهندسی، بر لزوم به روز رسانی اطلاعات در این حوزه و ارائه گزارش عملکرد کارگروه و انتشار آن تاکید کرد و اظهارداشت: سرفصل ها و نکات حقوقی باید احصاء گردد.
خرم با اشاره به اینکه امروز هيچ مهندسى بدون دانستن تكنيكهاى بازار سرمايه نمي تواند موفق شود، ادامه داد: مهندسان بايد با ويژگى هاى كسب و كارى تربيت شوند.
در ادامه بعد از گزارش عملکرد کارگروه و رویه اقدام در خصوص تدوین و بررسی قرارداد نظارت، دکتر باقرزاده، عضو کارگروه در خصوص مبنای تدوین، مزایای استفاده از قرارداد پیشنهادی و نحوه اجرای آن توضیحاتی بیان کرد.
از مهم ‌ترین مزایای قرارداد مذکور می‌توان به”همسان بودن، ایجاد وحدت رویه در کلیه استان ‌ها، مبنای حقوقی قرارداد، به روز شدن مبلغ حق‌الزحمه مهندسان ناظر” اشاره کرد.
هم‌چنین در این جلسه پیشنهاد گردید قرارداد ابتدا به صورت پایلوت در استان‌هایی که اعضای آنها در کارگروه حضور دارند، اجرا شده و پس از آن با بررسی بازخوردها و اصلاح قرارداد (در صورت نیاز ) به کلیه استان‌دها ابلاغ گردد.
در این راستا و حسب دستور ریاست سازمان، مقرر گردید اقدامات در خصوص قرارداد همسان نظارت، در مکاتبه ای با وزیر راه و شهرسازی، معاون مسکن و ساختمان وزارتخانه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اطلاع رسانی گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مهر ۰۰
377 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0