جلسه گروه تخصصی عمران شورای مرکزی با حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور جلسه گروه تخصصی عمران شورای مرکزی با حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

جلسه گروه تخصصی عمران شورای مرکزی با حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

کد خبر: 001214003 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ اسفند ۰۰ - ۸:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه گروه تخصصی عمران شورای مرکزی با حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، و اعضای این گروه تخصصی در محل سالن جلسات شورای مرکزی برگزار گردید

جلسه گروه تخصصی عمران شورای مرکزی با حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

جلسه گروه تخصصی عمران شورای مرکزی با حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور
جلسه گروه تخصصی عمران شورای مرکزی برگزار گردید؛
سپاس شکیب از خدمات پنجاه ساله مهندس طاحونی/ شکیب: امیدوار هستم طرح نهضت ملی مسکن به بهترین نحو ممکن اجرا گردد
جلسه گروه تخصصی عمران شورای مرکزی با حضور حمزه شکیب، سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و اعضای این گروه تخصصی در محل سالن جلسات شورای مرکزی برگزار گردید.
در این جلسه کنفرانسی در مورد «اندر کنش اعضای سازه ای و غیر سازه ای» توسط شاهپور طاحونی ارائه و به پرسش های حاضرین جواب داده شد.
هم‌چنین در این جلسه حمزه شکیب، سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اهدای لوح، از خدمات شایسته و پنجاه ساله مهندس شاهپور طاحونی به عرصه مهندسی کشور تقدیر کرد.
برای مشاهده گزارش تصویری این جلسه به لینک ذیل مراجعه کنید:
https://iriceo.ir/index.php/gallery/item/34644
امیدوار هستم طرح نهضت ملی مسکن به بهترین نحو ممکن اجرا گردد
در ادامه این جلسه حمزه شکیب، سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به خدمات شایسته شاهپور طاحونی به جامعه مهندسی کشور، از او بعنوان یکی از مفاخر مهندسی عمران و صنعت ساختمان یاد کرد و افزود: جامعه مهندسی به وجود ایشان افتخار می ‌کند.
شکیب هم‌چنین با بیان اینکه هم اکنون حدود ششصد هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان داریم، اظهار داشت: طبق مقررات، از صفر تا صد یک پروژه ساختمانی بعهده سازمان نظام مهندسی است. در این میان، قطعاً در این سیستم کاستیهایی وجود دارد که باید راهکاری یافت تا نسبت به رفع این کاستیها اقدام کرد.
وی با عنوان اینکه قطعاً تاثیر حضور نظام مهندسی در ساخت و سازها ثابت شده و برای همه ملموس است، گفت: اگر به گذشته برگردیم و زلزله های قبلی مثل زلزله طبس با زلزله سرپل ذهاب را ملاحظه کنید، می بینید که روند خیلی بهتر شده است اما این برای ما، قانع کننده نیست.
وی ادامه داد: ان‌شاءالله به روزی برسیم که طرح نهضت ملی مسکن به بهترین نحو ممکن اجرا گردد.
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خاتمه با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان در دوران شکل گیری و گذار خود با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است، افزود: در حال حاضر عصر جدیدی را می بینیم که نگاه همه باید به این سازمان‌ مثبت شود، ضمن اینکه در دوره آینده، ما خودمان را به یک مرجع علمی حرفه ای تبدیل خواهیم کرد.
هنوز با کیفیت مطلوب ساخت و ساز در کشور فاصله داریم
در ادامه جلسه، شاهپور طاحونی از اساتید برجسته دانشگاه در رشته مهندسی عمران گفت: اگر بخواهیم یک ساختمان موفقی داشته باشیم، باید بین مشاور، کارفرما و پیمانکار همدلی وجود داشته باشد.
طاحونی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز در ایران به کیفیت ایده آل در ساخت و ساز نرسیده ایم، تصریح کرد: در کنار ساختمانهای خیلی خوب که میسازیم، ساختمان خیلی بد هم کم نداریم. بر همین اساس، هنوز با کیفیت مطلوب ساخت و ساز در کشور فاصله داریم.
وی در ادامه خواستار گسترش سیستمهای آموزش در صنعت ساختمان بصورت حرفه ای شد و ادامه داد: متاسفانه صنعت ساختمان، صنعت پایدار نیست.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با کاستی های قابل توجهی در کیفیت ساختمان در ایران مواجه هستیم، توضیح داد: جوشکارهایی که در صنعت ساختمان به تبحر خوب میرسند، بلافاصله جذب کارخانه ها میشوند، چون می ‌خواهند شغل دائم داشته باشند، ضمن اینکه حرفه ساختمان، شغل دائم محسوب نمی گردد.
هم‌چنین برای مشاهده گفتگوی مهندس طاحونی با پایگاه خبری سازمان به لینک های ذیل مراجعه کنید:
https://www.aparat.com/v/KrGcV
https://www.aparat.com/v/c1KsJ
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اسفند ۰۰
285 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0