ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی

استان مرکزی، رنگین کمان مواد معدنی

استان مرکزی، رنگین کمان مواد معدنی، طرح مانیتورینگ معدنهای استان مرکزی برای اولین بار در استان مرکزی اجرا گردید.

کد خبر: 960510008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶ - ۱۱:۵۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، استان مرکزی، رنگین کمان مواد معدنی، طرح مانیتورینگ معدنهای استان مرکزی برای اولین بار در استان مرکزی اجرا گردید.استان مرکزی، رنگین کمان مواد معدنی

استان مرکزی، رنگین کمان مواد معدنی

استان مرکزی، رنگین کمان مواد معدنی

استان مرکزی، رنگین کمان مواد معدنی

ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در جلسه خود با ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران که به این استان سفر کرده بود، از اجرای این طرح خبر داد.کاهش بروکراسی اداری در سازمان نظام مهندسی معدن با هدف آسان کردن امور معدنی از دیگر محورهای این دیدار بود.
سازمان نظام مهندسی معدن؛ اجرا کننده قانون
نادعلی اسماعیلی دهج، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن کشور در دیداری که با بهره ‌برداران معدنی استان مرکزی داشت، بیان داشت: سازمان نظام مهندسی معدن در کشور، نو پا ست و من تا امروز از کار و فعالیت خود در این حوزه راضی هستم. البته باید توجه کرد که هنوز راهی طولانی تا رسید به اهداف در پیش داریم.
اسماعیلی با بیان این که سازمان نظام مهندسی معدن تنها سمن (NGO) است که دارای شناسنامه و قانون کشوری است، عنوان کرد: هدف قانون‌ گذار از تشکیل سازمان نظام مهندسی معدن، ایجاد بازوی کمکی برای دولت در بخش معدن است و این سازمان اجرا کننده قوانین دولتی در حوزه معدن خواهد بود.
وی بکاهش بروکراسی اداری در نظام مهندسی معدن اشاره کرد و گفت: ما خدمت گزار مردم بویژه فعالین معدنی کشور هستیم و حق مسلم معدن کاران است تا وقتیکه به این سازمان مراجعه میکنند، تا حد ممکن مشکلی برای انجام کار آن ها وجود نداشته باشند. در این زمینه قانون کار هم به احترام و سرعت در انجام امور مراجعه ‌کنندگان تاکید کرده است از اینرو ما در استانها دفاتر فنی نظام مهندسی معدن را تشکیل دادیم.
ریاست سازمان نظام مهندسی معدن کشور با اشاره به این که در استان مرکزی فعالیتهای ارزشمندی در حوزه معدن انجام شده، ادامه داد: ساختمان فعلی نظام مهندسی معدن استان مرکزی با داشتن معادن فراوان و فعالیتهای ارزش مند که جزو استانهای برتر کشور قرار گرفته است، شایسته این سازمان نیست. بهمین علت زمینی را برای ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی در نظر گرفته‌ ایم و امید است با هم کاری و همت تمام اعضا و مسئولین، ساختمانی درخور و شایسته ساخته گردد.
وجود پانصد واحد معدنی در استان مرکزی
ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم که در این جلسه مشترک حضور داشت بیان کرد: در استان مرکزی بیش از پانصد واحد معدنی وجود دارد و تنوع مواد معدنی این استان خیلی بالاست. میتوان استان مرکزی را رنگین کمان مواد معدنی نامید.
محمد رضا حاجی ‌پور، تعامل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با سازمان نظام مهندسی استان را خیلی مناسب و صمیمانه توصیف کرد و گفت: این تعامل خوب سبب شده تا موفقیتها و دستاوردهای خیلی خوبی در سطح استان بدست ‌آید و استان مرکزی را در بسیاری زمینه‌ ها استان برتر کشور قرار دهد.
حاجی پور به بیان برخی از این دستاوردها پرداخت و عنوان کرد: سال پیش برای اولین بار در کشور، طرح مانیتورینگ معادن را اجرا کردیم و امسال توانستیم شرایط توسعه این طرح را فراهم کنیم. این طرح بشکل آزمایشی در استان مرکزی و بمنظور الگوبرداری سایر استانهای کشور انجام شد. قابل ذکر است که این امر با استفاده از فناوریهای روز دنیا انجام شده است.


ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ضمن تاکید بر لزوم تحقیق و پژوهش در حوزه فعالیتهای معدنی، عنوان کرد: پژوهش در حوزه معدن و فعالیتهای معدنی، سالها مورد غفلت مانده بود. از اینرو استان مرکزی برای اولین بار در کشور طرح معافیتهای مالیاتی دولتی برای واحدهای معدنی که بکار تحقیق و پژوهش بپردازند را اجرا کرده و تا به حال این طرح در سه واحد معدنی بزرگ استان اجرا شده و از مزایای آن برخوردار شده‌اند.
او با اشاره به این که استان مرکزی در زمینه معدن و فعالیتهای معدنی از استانهای سرآمد کشور است، تصریح کرد: ساختمانی که اکنون سازمان نظام مهندسی استان در اختیار دارد شایسته این وسعت فعالیت و دستاورد نیست و امید است با پیگیریهای لازم همت گردد ساختمان مناسبی در خور و شأن فعالین بخش معدن استان ساخته گردد.
کمک بخش معدن به اقتصاد کشور
محمد رضا جعفری ریاست اتاق بازرگانی استان مرکزی هم در این جلسه مشترک حضور داشت و مطرح کرد: در شرایط فعلی کشور که بخش صنعت دچار رکود و بحران است بخش معدن میتواند بکمک اقتصاد کشور بیاید و به این علت دارای اهمیت بسیاری است. جعفری ادامه داد: در استان مرکزی تاثیر بخش معدن خیلی پررنگ است؛ به‌طوریکه ما دوازده کمیسیون معدن داریم و بخش معدن بیش ترین وقت کارشناسی را در اتاق استان بخود اختصاص داده است.لازم به ذکر است بعد از خاتمه جلسه مشترک ریاست سازمان نظام مهندسی معدن کشور با معدن کاران، کلنگ ساختمان جدید نظام مهندسی معدن استان مرکزی در زمینی بمساحت سیصد و شصت و شش متر مربع بزمین زده شد. این ساختمان در چهار طبقه احداث خواهد گردید .
منبع : دنیای معدن

 

کانال تلگرام مهندسی برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مرداد ۹۶
1260 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0