قربان خانی خبر داد؛

پایین آمدن کیفیت ساختمان ها با دخالت افراد بدون صلاحیت

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: قانونگذار برای ساختمان سازی صلاحیتی را تعیین کرده و اگر رعایت نگردد و افراد بدون تخصص دخالت کنند، کیفیت ساختمانها کاهش چشمگیری خواهد داشت.

کد خبر: 960501003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ مرداد ۹۶ - ۷:۳۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: قانونگذار برای ساختمان سازی صلاحیتی را تعیین کرده و اگر رعایت نگردد و افراد بدون تخصص دخالت کنند، کیفیت ساختمانها کاهش چشمگیری خواهد داشت.پایین آمدن کیفیت ساختمان ها با دخالت افراد بدون صلاحیت

پایین آمدن کیفیت ساختمان ها با دخالت افراد بدون صلاحیت

پایین آمدن کیفیت ساختمان ها با دخالت افراد بدون صلاحیت

پایین آمدن کیفیت ساختمان ها با دخالت افراد بدون صلاحیت

 

مانور بزرگ بازرسی سازمان نظام مهندسی استان تهران بمنظور کنترل کیفیت ساختمانهای در حال ساخت امروز در نقاط دوم و پنجم تهران برگزار گردید.
حسن قربان خانی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان این که یکی از وظایف نظام مهندسی کنترل کیفی خدمات مهندسی است ، بیان داشت: بطور مستمر در سطح شهر بازدیدهایی انجام میشود، ولی امروز بطور ویژه و در حال مانور بازدیدهایی را داریم.
قربانخانی ادامه داد: این مانور در مناطق دوم و پنجم شهرداری تهران برگزار گردیده و همه کارگاههای صنعتی ساختمان و سازنده ذیصلاح آن ها مورد بررسی قرار میگیرد، هم چنین مقایسه ای میان کیفیت کارگاههای ساختمانی که سازنده ذی‌ صلاح دارند و یا بدون سازنده هستند، انجام میشود.
وی افزود: قانونگذار برای ساختمان سازی صلاحیتی را تعیین کرده و اگر رعایت نگردد و افراد بدون تخصص دخالت کنند، کیفیت ساختمانها کاهش چشمگیری خواهد داشت.


قربانخانی در پایان گفت: با دخالت افراد بدون صلاحیت در ساختمانها، هم ساکنین ساختمانها و نیز سازندگان دچار ضررهای مالی و جانی زیادی خواهند شد.
توقف پروژه های بدون سازندگان ذیصلاح از طرف وزارت راه
خوش دل، معاونت خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران در نخستین بازدید خود در یکی از پروژه های ساختمانی که سازنده ذی‌ صلاح نداشت و هیچیک از خدمات فنی و مهندسی را رعایت نکرده بود، تصریح کرد: ساخت و سازهای شهری اکنون نیازمند حضور سازندگان صلاحیت دار است و عدم فرآیند رعایت نکردن آن ها همه ساختمانها را تحت تأثیر قرار میدهد.
او تاکید کرد: در ساخت و سازهای کشور باید از مجریان ذی‌ صلاح استفاده گردد و باید پروانه خود را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کنند.
معاون خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران ادامه داد: بر اساس قانون کلیه ساخت و سازهای شهری باید دارای کارگران متخصص و سازندگان اصلح باشد و درصورتی که رعایت نگردد، شاهد حوادث ناخوشایندی خواهیم بود.
خوشدل اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی از سال نود و پنج بازرسیهای دوره ای خودرا شروع کرده و تاییدیه این بازرسیها از طرف وزارت راه وشهرسازی ارسال میگردد.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که ساختمانها از سازندگان ذی‌ صلاح استفاده نکنند، این پروژه بدستور وزارت راه و شهرسازی متوقف میشود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

کانال تلگرام نظام مهندسی گلستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ مرداد ۹۶
1048 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0