اتلاف بیش از نود درصد انرژی در بیست و دو میلیون خانه رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، بیان کرد:

اتلاف بیش از نود درصد انرژی در بیست و دو میلیون خانه

فرج الله رجبی از اتلاف انرژی در سازه ها انتقاد کرد و افزود: باید ساختمانهای پر مصرف را مورد بازبینی قرار داد و برای نیل به این مهم دولت باید بصورت یک الزام به آن بپردازد.

کد خبر: 970423005 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ تیر ۹۷ - ۱:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، فرج الله رجبی از اتلاف انرژی در سازه ها انتقاد کرد و افزود: باید ساختمانهای پر مصرف را مورد بازبینی قرار داد و برای نیل به این مهم دولت باید بصورت یک الزام به آن بپردازد.

اتلاف بیش از نود درصد انرژی در بیست و دو میلیون خانه

اتلاف بیش از نود درصد انرژی در بیست و دو میلیون خانه

اتلاف بیش از نود درصد انرژی  در بیست و دو میلیون خانه

وی، در مورد چگونگی در صرفه جویی در انرژی در ساختمانها، ادامه داد: متاسفانه به این موضوع کم توجهی شده تا جاییکه اکنون بی توجهی به این امر مشکلاتی را پدید آورده است.
رجبی گفت: در حال حاضر ساختمانهایی که قرارست از این به بعد احداث گردند مورد بحث است ولی مشکل عمده وجود بیش از بیست و دو میلیون واحد از قبل ساخته شده است که نود درصد آن بر مبنای ملاحظات مصرف بهینه انرژی احداث نشده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، به راهکارهایی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی طبق این اساس مقرارتی را لحاظ کرده تا با اتخاذ راهکارهایی بتوان ساختمانهای مهم و پرمصرف را پایش کرده و همزمان مورد بهینه سازی انرژی قرار دهیم.
رجبی تصریح کرد: در این زمینه باید ساختمانهای پر مصرف را مورد بازبینی قرار داد و برای نیل به این مهم دولت باید بصورت یک الزام به آن بپردازد.
رجبی مطرح کرد: مسئولیت دولت در این زمینه خیلی سنگین است زیرا اقدام بهینه سازی انرژی در سازه باید در ساختمانهای دولتی ابتدا شروع گردد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با یادآوری مصرف بهینه انرژی در ساختمانهای جدید، افزود: در این زمینه باید به سمت مصرف انرژی با لحاظ کردن کدهای ساختمانی یا کدهایی در طراحی و رعایت در اجرا پیش برویم.

اتلاف بیش از نود درصد انرژی در بیست و دو میلیون خانه

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به نشست روز ذشته شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی، بیان داشت: در این نشست مقرر گردید در همه سازمانها کمیسیونی تحت عنوان انرژی تشکیل شده تا نحوه عملکرد و وظایف سازمانها در غالب دستورالعملها به اجرا در آید لذا امسال قرار است آن را بعنوان یک بحث جدی در دستور کار قرار دهیم.
وی با تاکید بر لزوم بهره گیری ظرفیتهای دستگاه های متولی در زمینه انرژی، خاطر نشان ساخت: باید در حوزه بازرسی ، طراحی و اجرا اقداماتی برای بهینه سازی مصرف انرژی صورت پذیرد.

منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ تیر ۹۷
1198 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0