مجوز اولین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی بیوتکنولوژی کشاورزی کشور در فلاورجان مجوز اولین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی بیوتکنولوژی کشاورزی کشور در فلاورجان

مجوز اولین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی بیوتکنولوژی کشاورزی کشور در فلاورجان

مجوز اولین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی بیوتکنولوژی کشاورزی کشور در فلاورجان ، صادر گردید. استفاده از روش‌ های بیوتکنولوژی نظیر تولید گیاه هاپلوئید و دبل هاپلوئید که به فرایند اصلاح این نوع گیاهان تسریع می‌کند نیز، جزو برنامه‌های پیش روی شرکت است

کد خبر: 000125001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ فروردین ۰۰ - ۱۰:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مجوز اولین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی بیوتکنولوژی کشاورزی کشور در فلاورجان ، صادر گردید. استفاده از روش‌ های بیوتکنولوژی نظیر تولید گیاه هاپلوئید و دبل هاپلوئید که به فرایند اصلاح این نوع گیاهان تسریع می‌کند نیز، جزو برنامه‌های پیش روی شرکت است

مجوز اولین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی بیوتکنولوژی کشاورزی کشور در فلاورجان

مجوز اولین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی بیوتکنولوژی کشاورزی کشور در فلاورجان
طبق اعلام سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
صدور مجوز اولین مرکز خدمات کشاورزی در فلاورجان
مجوز اولین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی بیوتکنولوژی کشاورزی کشور در فلاورجان صادر گردید.
طبق اعلام سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، این مرکز در سال هشتاد و پنج با هدف تولید بذر پیش پایه سیب زمینی (مینی تیوبر) به روش کشت بافت گیاهی تاسیس شده و با تکثیر بذر پایه سیب زمینی در سطح وسیع در مزرعه گسترش یافت و بعد از استقرار، با تجهیز و راه اندازی امکانات آزمایشگاهی و گل خانه‌ای مناسب توانست در زمینه اصلاح سبزی، صیفی جاتی و محصولاتی از جمله سیب زمینی، خیار، اصلاح نباتات و تولید نشای صیفی جات از طریق کشت بافت نیز تولید کند.
استفاده از روش‌ های بیوتکنولوژی نظیر تولید گیاه هاپلوئید و دبل هاپلوئید که به فرایند اصلاح این نوع گیاهان تسریع می‌کند نیز، جزو برنامه‌های پیش روی شرکت است.
این شرکت در اولین رویداد استارت آپ ویکند کشاورزی استان اصفهان که دردی ماه سال نود و هشت، در بین سایر شرکت کنندگان رتبه نخست این رویداد را کسب کرد.
در حال حاضر پنج کارشناس متخصص بیوتکنولوژی، دو کارشناس گل خانه، پنج کارشناس آزمایشگاهی و ده کارشناس زراعت و اصلاح نباتات در این شرکت فعالیت می‌کنند.
استان اصفهان تا بیست و سوم فروردین ۱۴۰۰ با سازمان دهی صد و نود و پنج مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در سراسر استان و در نزدیک‌ترین نقاط ارتباطی با بهره برداران بخش کشاورزی، رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ فروردین ۰۰
454 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0