نظارت بر واحدهای فروش سموم در استان‌ های کشور تشدید می‌ گردد معاونت سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی خبر داد:

کم تر از یک درصد بهره ‌برداران کشاورزی تحصیلات دانشگاهی دارند

معاونت سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی بیان کرد: اکنون در کشور ما حدود ۰.۸ درصد بهره‌ برداران دارای تحصیلات دانشگاهی هستند در حالیکه در کشورهای موفق در کشاورزی به تناسب درصد پیشرفت، درصد دارندگان تحصیلات مربوط به کشاورزی نیز بیش تر و بالاتر است.

کد خبر: 960529010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ مرداد ۹۶ - ۸:۳۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، معاونت سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی بیان کرد: اکنون در کشور ما حدود ۰.۸ درصد بهره‌ برداران دارای تحصیلات دانشگاهی هستند در حالیکه در کشورهای موفق در کشاورزی به تناسب درصد پیشرفت، درصد دارندگان تحصیلات مربوط به کشاورزی نیز بیش تر و بالاتر است.کم تر از یک درصد بهره ‌برداران کشاورزی تحصیلات دانشگاهی دارند

کم تر از یک درصد بهره ‌برداران کشاورزی تحصیلات دانشگاهی دارند

سازمان نظام مهندسی کشاورزی

کم تر از یک درصد بهره ‌برداران کشاورزی تحصیلات دانشگاهی دارند

صمد رفیعی عنوان کرد: سازمان نظام ‌مهندسی کشاورزی از سال هشتاد و پس از تصویب قانون آن در مجلس شورای اسلامی فعالیت خود را شروع کرد.
رفیعی با اشاره به این که امسال در شانزدهمین سال فعالیت این سازمان قرار داریم، اظهار داشت: برای سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی وظایفی متصور است که مهم ‌ترین آن ارتقای سطح دانش و مهارت دانش‌ آموختگان بخش کشاورزی است که در این سازمان عضو هستند.

وی ادامه داد: ارتباط بین اعضاء با بهره ‌برداران و قرار دادن مباحث آموزشی، رتبه‌ بندی شرکت‌ های مشاوره و پیمان کاران، صدور مجوزهای بهره ‌برداری در بخش‌ های مختلف چون دام، گیاه‌ پزشکی، قارچ و باقی بخش ‌ها از دیگر وظایف این سازمان بشمار می ‌رود.

رفیعی خاطر نشان کرد: تمامی وظایفی این سازمان در جهت ارتقاء مهارت دانش ‌آموختگان است تا از این راه بهره ‌برداری در بخش کشاورزی و میزان تولیدات این بخش از نظر کیفی و کمی افزایش یابد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور تاکید کرد: تاکنون این سازمان از بدو تأسیس تا به حال یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار نفر آموزش ارائه داده که تمام آن ‌ها در راستای ارتقاء مهارت دانش ‌آموختگان بوده است.

این مقام مسیول ادامه داد: در برخی مواقع در ارتباط با دیگر سازمان ‌ها دچار مشکلاتی هستیم از جمله این که در بحث رتبه ‌بندی و تعیین صلاحیت شرکت های خدمات مشاوره‌ای و فنی مهندسی کشاورزی سلیقه‌ ای رفتار شده که امیدواریم این موضوع بزودی انجام گردد.
وی با اشاره به ارتباط این سازمان با دانشگاه‌ ها و مراکز علمی مطرح کرد: ضعف ما در بحث کشاورزی مربوط به منابع انسانی یعنی نیروی انسانی مجهز به دانش و مهارت است.

او گفت: در حال حاضر در کشور ما در حدود ۰.۸ درصد بهره‌برداران دارای تحصیلات دانشگاهی هستند در حالیکه در کشورهای موفق در کشاورزی به تناسب درصد پیشرفت درصد دارندگان تحصیلات مربوط به کشاورزی نیز بیش تر و بالاتر است.
معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی کشور در خاتمه یاد آور شد: امیدوار هستیم با تمهیدات در نظر گرفته‌ شده در بخش ‌های مختلف به ‌ویژه در بخش کشاورزی شاهد رونق و پیشرفت لازم در این حوزه باشیم و میزان افراد متخصص از ۰.۸ درصد ارتقاء یابد.

منبع : نصف جهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مرداد ۹۶
1022 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0