عضویت چهارصد نفر در سازمان نظام مهندسی کشاورزی خمین ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیان کرد:

کم تر از ۱ درصد بهره‌ برداران کشاورزی تحصیلات دانشگاهی مرتبط دارند

احمد کبیری بیان کرد: از مجموع حدود ۴.۵ میلیون بهره بردار کشاورزی، ۰.۸ درصد تحصیلات دانشگاهی مرتبط با کشاورزی دارند که باید این آمار را ارتقا دهیم.

کد خبر: 961103009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ بهمن ۹۶ - ۹:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، احمد کبیری بیان کرد: از مجموع حدود ۴.۵ میلیون بهره بردار کشاورزی، ۰.۸ درصد تحصیلات دانشگاهی مرتبط با کشاورزی دارند که باید این آمار را ارتقا دهیم.کم تر از ۱ درصد بهره‌ برداران کشاورزی تحصیلات دانشگاهی مرتبط دارند

کم تر از ۱ درصد بهره‌ برداران کشاورزی تحصیلات دانشگاهی مرتبط دارند

کم تر از ۱ درصد بهره‌ برداران کشاورزی تحصیلات دانشگاهی مرتبط دارند

کم تر از ۱ درصد بهره‌ برداران کشاورزی تحصیلات  دانشگاهی مرتبط دارند

وی در جلسه با استاندار بوشهر با اشاره به وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی ادامه داد: توسعه مهندسی کشاورزی از اقدامات مهم دولت در چند سال اخیر بوده است. ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی ایران عنوان کرد: هدف اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی، ساماندهی نیروی متخصص کشاورزی است که نیروهای فارغ التحصیل رشته های کشاورزی در یک فرایند برنامه ریزی شده برای استغال در بخشهای مختلف کشاورزی بکار گمارده شوند.
وی با اشاره به گرداوری نظام جامع دامپروری، قانون افزایش بهره وری کشاورزی در کشور خاطر نشان ساخت: با وجود ۴.۵ میلیون بهره بردار کشاورز در کشور باید دانش کشاورزی را به سمت واحدهای بهره برداری کشاورزی ببریم.
ضعف سیستم دانشگاهی رشته های کشاورزی
وی یاد آور شد: از مجموع حدود ۴.۵ میلیون بهره بردار کشاورزی، هشت دهم درصد تحصیلات دانشگاهی مرتبط با کشاورزی دارند که باید این آمار را ارتقا دهیم.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی  ایران تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در عرصه کشاورزی و آموزش، ضعف سیستم دانشگاهی رشته های کشاورزی است که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی مهارت ورود به عرصه کشاورزی را ندارند.

کم تر از ۱ درصد بهره‌ برداران کشاورزی تحصیلات دانشگاهی مرتبط دارند

کبیری عنوان کرد: اکنون ایران در بین کشورهای در حال توسعه از نظر اقتصادی رتبه بیست و هفتم را دارد ولی در تسهیل فضای کسب و کار وضعیت خوبی نداریم به طوریکه در سال ۲۰۱۷ رتبه صد و بیست جهان بودیم.
وی اظهار داشت: ناچار هستیم کشاورزی را با عنصر دانش به پیش برده و برای افزایش بهره وری از مهندسان کشاورزی در کنار کشاورزان زحمتکش استفاده ببریم.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۶

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ بهمن ۹۶
860 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0