رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در جمع کارشناسان رسمی دوره هشتم بیان کرد

راه‌اندازی کانون کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی

کانون کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد. پیش‌نویس اساسنامه کانون کارشناسان رسمی تهیه شده است. تاکنون ۱۱۶۰ نفر از اعضای سازمان در هفت دوره به عنوان کارشناس رسمی پس از گذراندن آزمون، مصاحبه انتخاب شدند. وقتی کارشناس به درستی کار کارشناسی را به انجام می‌رساند در واقع قاضی می‌تواند به استناد آن به صدور رأی اقدام کند. تهیه و چاپ کتاب کارشناسان رسمی سازمان و ارسال آن برای تمامی مراجع و دستگاه‌های مربوطه می‌تواند گامی در جهت شناساندن ۱۱۶۰ نفر کارشناس رسمی سازمان به قضات کشور باشد.

کد خبر: 6320 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ بهمن ۹۵ - ۱:۳۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، بیان کرد: کانون کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد. کانون کارشناسان رسمی ماده ۳۲ قانون تاسیس سازمان بزودی در تمامی استان‌ها شروع به فعالیت خواهد کرد که این امر نیازمند همت و تلاش کارشناسان است چرا که این تشکل مستقل خواهد شد و می‌تواند به انسجام فعالیت کارشناسان کمک کند.راه‌اندازی کانون کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی

راه‌اندازی کانون کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی

راه‌اندازی کانون کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی

راه‌اندازی کانون کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی

وی همچنین، افزود: پیش‌نویس اساسنامه کانون کارشناسان رسمی تهیه شده است و امیدواریم با همت خود عزیزان هر چه سریع‌تر شاهد راه‌اندازی کانون باشیم.

احمد کبیری در جمع کارشناسان رسمی دوره هشتم که در حال گذراندن دوره آموزشی هستند گفت: تاکنون ۱۱۶۰ نفر از اعضای سازمان در هفت دوره به عنوان کارشناس رسمی پس از گذراندن آزمون، مصاحبه انتخاب شدند که این تعداد از میان ۲۲۰هزار عضو می‌باشد.

کبیری بیان کرد: سازمان در انتخاب کارشناس رسمی دقت و سختگیری دارد. این تعداد کارشناس رسمی سازمان نشان‌دهنده دقت نظر و حساسیت در انتخاب افراد است بطوری که از هر ۲ هزار نفر عضو تنها یک نفر به عنوان کارشناس رسمی انتخاب می‌شود.

کبیری افزود: کار کارشناسی مقدمه‌ای برای یک رأی و صدور حکم توسط قاضی است. وقتی کارشناس به درستی کار کارشناسی را به انجام می‌رساند در واقع قاضی می‌تواند به استناد آن به صدور رأی اقدام کند.

وی همچنین به کلامی از کتاب آسمانی اشاره کرد و گفت: قرآن کریم می فرماید: فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ ” اگر نمى‌دانید از اهل ذکر بپرسید.” به کارشناسان رسمی توصیه می‌کنم از گفتن کلمه “نمی دانم” نترسید چرا که عرصه فعالیت شما گسترده است و قطعا نادانسته های زیادی وجود دارد که به مرور و با کسب تجربه در پرونده‌های محوله بر دانسته‌های شما اضافه خواهد شد.

کبیری از اقدامات موثر سازمان را تغییر در سرفصل‌ها و روش برگزاری مراحل گزینش کارشناسان رسمی عنوان کرد و افزود: از دوره هشتم کارشناسان رسمی شاهد برگزاری دوره آموزشی هستیم و در ادامه نیز دوره کارورزی نیز اجرا خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: تهیه و چاپ کتاب کارشناسان رسمی سازمان و ارسال آن برای تمامی مراجع و دستگاه‌های مربوطه می‌تواند گامی در جهت شناساندن ۱۱۶۰ نفر کارشناس رسمی سازمان به قضات کشور باشد تا در امور کارشناسی و ارجاع کارها از توان و تخصص این افراد استفاده نمایند.

منبع: سازمان نظام مهندسی کشاورزی 

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ بهمن ۹۵
1475 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0