معاون وزیر راه مطرح کرد

کشته شدن هزار و ۵۰۰ کارگر در سال پی‌آمد ورود بی‌صلاحیت‌ها در صنعت ساختمان

معاون امور ساختمان و مسکن وزیر راه از حذف افراد فاقد صلاحیت در فرآیند ساخت و ساز خبر داد و گفت: آمار حوادث ناشی از کار در ایران نشان می‌دهد سالانه 1500 نفر جان خود را در حوادث ناشی از کار از دست می‌دهند که درصدی از این حادثه‌ها در فرآیندهای تولید ساختمان است. مجموعه وزارت راه و جامعه مهندسی انتظار دارد در مورد ساخت و ساز نیز مانند سایر تخصص‌ها، همچون طبابت، تعمیرات و سایر تخصص‌ها، متخصصان واقعی به این امر وارد شوند.

کد خبر: 5544 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ دی ۹۵ - ۴:۵۱ ب.ظ

معاون امور ساختمان و مسکن وزیر راه از حذف افراد فاقد صلاحیت در فرآیند ساخت و ساز خبر داد و گفت: سالانه ۱۵۰۰ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند.

کشته شدن1500کارگر پی‌آمد ورود بی‌صلاحیت‌ها در صنعت

کشته شدن۱۵۰۰کارگر

کشته شدن۱۵۰۰کارگر پی‌آمد ورود بی‌صلاحیت‌ها در صنعت

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، حامد مظاهریان اظهار کرد: آمار حوادث ناشی از کار در ایران نشان می‌دهد سالانه ۱۵۰۰ نفر جان خود را در حوادث ناشی از کار از دست می‌دهند که درصدی از این حادثه‌ها در فرآیندهای تولید ساختمان است. این آمار غیرقابل قبول است و تلاش‌های مضاعفی باید صورت بگیرد تا این آمار کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که دراین زمینه باید مدنظر قرار بگیرد عدم به کارگیری افراد فاقد صلاحیت در فرآیند ساختمانی است. مطابق قانون نظام ‌مهندسی ساختمان، تنها افراد با صلاحیت حق دخالت در ساخت و ساز را دارند. این نکته را مدنظر قرار دهیم که واقعا تولید ساختمان به پیچیدگی هر مقوله تخصصی دیگر است که سایر صنوف انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: مجموعه وزارت راه و جامعه مهندسی انتظار دارد در مورد ساخت و ساز نیز مانند سایر تخصص‌ها، همچون طبابت، تعمیرات و سایر تخصص‌ها، متخصصان واقعی به این امر وارد شوند. در واقع باید افراد متخصص که در زمینه کاری تجربه دارند و صلاحیت آن‌ها رسما تایید شده باید به ساخت و ساز بپردازند. در صنعت ساختمان متاسفانه ما همچنان شاهد شرکت افراد فاقد صلاحیت هستیم. در حالی‌که جامعه مهندسی آمادگی برای ایفای نقش خود دارد و شهرداری‌ها از توجه به قانون و جلوگیری از حضور افراد فاقد صلاحیت، خودداری می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، کسانی هنوز مبادرت به ساخت می‌کنند که فاقد هرنوع صلاحیتی در این زمینه هستند و مهندسان در بسیاری موارد کنار گذاشته می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کشته شدن۱۵۰۰کارگر پی‌آمد ورود بی‌صلاحیت‌ها در صنعت

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ دی ۹۵
1155 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0