جلسه مشترک رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان جلسه مشترک رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان

جلسه مشترک رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان

جلسه مشترک رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ، برای به‌روز رسانی دانش و تکنولوژی های صنعت ساختمان راه زیادی در پیش داریم

کد خبر: 000410005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ تیر ۰۰ - ۹:۳۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه مشترک رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ، برای به‌روز رسانی دانش و تکنولوژی های صنعت ساختمان راه زیادی در پیش داریم

جلسه مشترک رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان

جلسه مشترک رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان
توافق سازمان آموزش فنی و حرفه ای با نظام مهندسی
در جلسه مشترک رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، توافقاتی بین دو سازمان حاصل گردید.
جلسه مشترک علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید.
در این جلسه مشترک، احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: این سازمان دارای حدود پانصد و هشتاد هزار عضو با ظرفیت نیروی انسانی بسیار بالا است و از این لحاظ، مشابه ای هم در دنیا ندارد.
خرم با اشاره به نسلهای مختلف ساختمان، تصریح کرد: برای به‌روز رسانی دانش و تکنولوژی های صنعت ساختمان راه زیادی در پیش داریم.
وی هم‌چنین در مورد آموزش عمومی برای مهندسین مثلا در تحصیل دانش مدیریت، گفت: رشته های مهندسی باید از دانش عمومی همچون بازار سرمایه بهره مند گردند.
وی در ادامه در مورد راه اندازی سامانه کارنامه مهارتی مهندسان، برگزاری دوره تربیت مربی و مدرس توسط مراکز اروپا، کانادا، آلمان، استرالیا، اتریش با گواهی بین المللی و امکان بهره مندی از بودجه های بین المللی، توضیحاتی در جلسه ارایه کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در عین حال بر تشکیل کمیته و کارگروه های مشترک بین سازمان نظام مهندسی و سازمان فنی و حرفه ای تاکید کرد و افزود: نمایندگان این سازمان در کمیته را سرافرازی، مومنی مقدم، قیاسی، فرهادی معرفی می کنم، ضمن این که جلسات این کمیته می تواند بصورت ماهانه برگزار گردد.
خرم در خاتمه، خواستار تشکیل کمیته و جلسه مشترک چندجانبه سازمان نظام مهندسی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای، سازمان شهرداریها و دهیاری ها، سازمان ملی استاندارد، شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و جهاد دانشگاهی شد.
در همین حال، علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه مشترک با خرم، ظرفیتهای مشترک دو سازمان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این سازمان مرکز تربیت مربی داریم به طوری که هفده دپارتمان در حوزه نظام مهندسی فعال هستند.
هاشمی با یادآوری اینکه ششصد مرکز و ۵۴۰۰ کارگاه و حدود شش هزار مربی در سطح کشور داریم، صدور گواهینامه فنی و حرفه ای در کنار دانشنامه ها را از اقدامات قابل توجه سازمان آموزشی فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد.
وی گفت: می توانیم استاندارد حوزه نظام مهندسی در بخشهای مختلف از جمله استاندارد شایستگی و استاندارد مشاغل مهندسی نظام مهندسی را تدوین کنیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از دو هزار استاندارد جدید تدوین کردیم، ادامه داد: قانون صلاحیت حرفه ای در هیات دولت در دست بررسی است.
وی در ادامه جلسه مشترک با خرم، افزود: امکان ارائه مجوز آموزشگاه آزاد برای نظام مهندسی وجود دارد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در مورد طرح پیوست مهارت گفت: طبق این طرح، سطوح کارگران و استادکاران نمره بندی می گردد.
در این جلسه، حاتم زاده، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای، فرهادی مدیر امور حقوقی و قراردادها و صرامی مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان حاضر بودند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ تیر ۰۰
426 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0