طعنه ریاست سازمان مدیریت بحران به ساخت و ساز ها نشست مشترک گروه تخصصی نقشه برداری و مسئولان دفاتر طراحی

نشست مشترک اعضای گروه تخصصی نقشه برداری و مسئولان دفاتر طراحی سازمان برگزار شد

نشست مشترک گروه تخصصی نقشه برداری و مسئولان دفاتر طراحی در مورد موضوع طراحی نقشه برداری روز 3 شنبه در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد.

کد خبر: 960324035 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ خرداد ۹۶ - ۵:۳۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی نشست مشترک گروه تخصصی نقشه برداری و مسئولان دفاتر طراحی در مورد موضوع طراحی نقشه برداری روز ۳ شنبه در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد.نشست مشترک اعضای گروه تخصصی نقشه برداری و مسئولان دفاتر طراحی

نشست مشترک اعضای گروه تخصصی نقشه برداری و مسئولان دفاتر طراحی

نشست مشترک اعضای گروه تخصصی نقشه برداری و مسئولان دفاتر طراحی

نشست مشترک اعضای گروه تخصصی نقشه برداری و مسئولان دفاتر طراحی

در این نشست ابتدا اعضای گروه تخصصی نقشه برداری تاریخ چه و روند طی شده در مورد عملیاتی شدن طراحی نقشه برداری، مشکلات و موانع پیش آمده در طول یک سال گذشته از اجرای این موضوع و خواسته های گروه نقشه برداری از دفاتر طراحی برای بهبود روند موجود را بیان کردند. سپس مسئولان دفاتر طراحی نقطه نظرات خود در این مورد، مشکلات موجود و راه کارهای اصلاح مشکلات را بیان کردند.طبق این اساس مقرر شد:
• گروه نقشه برداری خواسته ها (نقشه های مورد نیاز نظارت نقشه برداری) و استانداردهای تعریف شده برای تهیه نقشه طراحی نقشه برداری در ساختمانهای ج و د را مجدد در اختیار دفاتر طراحی قرار دهد.
• گروه نقشه برداری در مورد آموزش و هم گونی عمل کرد مهندسان نقشه بردار اقدامات بیش تری نماید.


• گروه نقشه برداری از طریق هیات مدیره و یا درصورت ضرورت کمیته ۴ نفره استان پی گیر مشکلات موجود در مورد تناقضات و موانع پیش روی استفاده درست از نقشه طراحی نقشه برداری شود. (ایجاد تعامل شهرداری و سازمان درمورد استفاده از خدمات نقشه برداری)
• دفاتر طراحی در به کارگیری و استفاده از صلاحیت نقشه برداری مطابق دستورالعمل تعریف شده و پیش از تهیه نقشه معماری اقدام کنند و جانمایی پلان معماری و سازه روی این نقشه تهیه شده صورت گیرد.
• هماهنگی بیش تری بین دفاتر طراحی و مهندسان نقشه بردار عضو دفاتر انجام گیرد و از طریق دفاتر مسئولیتها و شرح وظایف مهندس نقشه بردار در مورد طراحی، مطالبه گری گردد و مهندسانی که در این زمینه هم کاری مناسبی ندارند به گروه نقشه برداری معرفی شوند.
• هماهنگی از سوی گروه نقشه برداری با گروه کنترل نقشه معماری سازمان انجام پذیرد تا در فرآیند کنترل نقشه معماری حتما کنترل تطبیق نقشه معماری با نقشه برداری صورت بگیرد و موارد مد نظر گروه نقشه برداری در فرآیند کنترل معماری چک شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی

 

دانلود رایگان راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ خرداد ۹۶
1088 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0