صدور پایان کار ساختمان در استان خراسان شمالی، منوط به استفاده از مصالح استاندارد صدور پایان کار ساختمان در استان خراسان شمالی، منوط به استفاده از مصالح استاندارد

صدور پایان کار ساختمان در استان خراسان شمالی، منوط به استفاده از مصالح استاندارد

صدور پایان کار ساختمان در استان خراسان شمالی، منوط به استفاده از مصالح استاندارد ، است. پایان کار ساختمان در خراسان شمالی منوط به استفاده از مصالح استاندارد و رعایت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان شد

کد خبر: 990513002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۹ - ۲:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، صدور پایان کار ساختمان در استان خراسان شمالی، منوط به استفاده از مصالح استاندارد ، است. پایان کار ساختمان در خراسان شمالی منوط به استفاده از مصالح استاندارد و رعایت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان شد

صدور پایان کار ساختمان در استان خراسان شمالی، منوط به استفاده از مصالح استاندارد

صدور پایان کار ساختمان در استان خراسان شمالی، منوط به استفاده از مصالح استاندارد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خبر داد:
صدور پایان کار ساختمان منوط به استفاده از مصالح استاندارد گردید
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی بیان داشت: پایان کار ساختمان در خراسان شمالی منوط به استفاده از مصالح استاندارد و رعایت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان شد.
علی اکبر رمضانی اظهار داشت: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در روند ساخت و ساز الزامی است و مهندسان ناظر و مجری تأیید پایان کار ساختمان را منوط به استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب کنند.
وی ادامه داد: از مهندسان ناظر درخواست می گردد، چنان‌چه در روند ساخت و ساز از مصالح بی کیفیت استفاده گردد، در راستای تأمین ایمنی، بهداشت، بهره دهی مناسب، حفظ حقوق بهره بردار و هم‌چنین بهینه سازی مصرف انرژی و رعایت مقررات ملی ساختمان تلاش کنند تا اصلاحات و رفع انحراف از اصول استاندارد را جدی بگیرند و تا رفع آن توسط مجریان پی‌گیری کنند.
وی گفت: این که گفته میشود استفاده از مصالح استاندارد و صنعتی هزینه ساخت و سازها را افزایش میدهد باور غلطی است و قطعاً ساختمان‌ هایی که با مصالح استاندارد و صنعتی ساخته میشوند، در برآوردهای کوتاه مدت و بلند مدت (طول عمر ساختمان) هزینه در آنها کاهش می یابد و دارای توجیه اقتصادی و فنی است.
رمضانی افزود: نظارت بر استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب و استاندارد جزئی از وظایف مهندسان ناظر است و مجریان مکلف به رعایت و کنترل آن از حیث رعایت ضوابط “بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان” با تأکید بر روشهای اجرایی استاندارد برای ساختمانهای در حال ساخت و ساختمانهایی که اقدام به شروع ساخت میکنند، هستند.
سامانه پایش انرژی در استان راه اندازی می گردد
خبر دیگر این که رمضانی عنوان کرد: پیشنهاد داریم با همکاری دستگاهها و شرکتهای خدمات رسان  سامانه پاییش انرژی را در استان راه اندازی کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تصریح کرد: در این برنامه میتوان مصرف انرژی را با همکاری دستگاههایی همچون استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، شرکت توزیع نیروی برق و شرکت گاز مانیتور و مشاهده کرد.
وی با اشاره به این که در مورد راه اندازی این سامانه اعلام آمادگی میکنیم، گفت: با سامانه پایش انرژی، میزان مصرف به ازای هر متر مربع مشخص میشود و میتوان اصلاح مصرف را در دستور کار داشت.
رمضانی گفت: با راه اندازی این سامانه کارشناسان میتوانند میزان مصرف را ساماندهی و در جهت کاهش آن برنامه ارائه دهند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ مرداد ۹۹
442 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0