استان اصفهان دارای دوازده درصد مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی کشور استان اصفهان دارای دوازده درصد مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی کشور

استان اصفهان دارای دوازده درصد مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی کشور

استان اصفهان دارای دوازده درصد مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی کشور ، در زمینه صدور و سازمان دهی این مراکز پیشرو است. هدف اصلی صدور مجوز و سازمان دهی مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی، افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی برای تحقق جهش تولید است

کد خبر: 990516010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ مرداد ۹۹ - ۹:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، استان اصفهان دارای دوازده درصد مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی کشور ، در زمینه صدور و سازمان دهی این مراکز پیشرو است. هدف اصلی صدور مجوز و سازمان دهی مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی، افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی برای تحقق جهش تولید است

استان اصفهان دارای دوازده درصد مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی کشور

استان اصفهان دارای دوازده درصد مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی کشور

استان اصفهان دارای دوازده درصد مراکز خدمات کشاورزی کشور است
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بیان کرد: این منطقه با برخورداری از حدود دوازده درصد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کشور در زمینه صدور و سازمان دهی این مراکز پیشرو است.
مهدی تقی پور بیان کرد: هدف اصلی صدور مجوز و سازمان دهی مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی، افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی برای تحقق جهش تولید است.
تقی پور با تاکید بر این که لازمه تحقق جهش تولید در کشاورزی عبور از کشت سنتی و استفاده از روش ‌های علمی و فناورانه در تولید و ارایه خدمات در این بخش است، گفت: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی به عنوان کانون ‌های اصلی اشاعه دانش در بخش کشاورزی محسوب می‌ گردند.
وی ادامه داد: مهم‌ترین رسالت کارشناسان و متخصصان شاغل در این مراکز تسهیل گری و ارایه خدمات فنی و مهندسی در کوتاه ترین زمان و نزدیک‌ترین نقطه ارتباط با کشاورزان، بهره برداران و سرمایه گذاران بخش کشاورزی و تلاش برای افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی و خدماتی از طریق برنامه‌ریزی، اعمال مدیریت و نظارت بر حسن اجرای ضوابط فنی مرتبط با بخش کشاورزی است.
تقی پور اظهار داشت: تقویت جریان ورود سرمایه‌ های مردمی به بخش کشاورزی، نهادسازی و ظرفیت‌سازی در بخش غیردولتی بمنظور دسترسی فیزیکی و اقتصادی آسان به دانش، اطلاعات و فناوری‌های کشاورزی، عمومیت بخشیدن به دستاوردها، اختراعات و فناوری ‌های بخش کشاورزی، اشاعه، ترویج و تسهیل‌گری سیاست ‌ها و برنامه ‌های سازمان، عرضه کلیه خدمات، نهاده‌ها و تجهیزات کشاورزی طبق نیاز منطقه، انتقال مشکلات و نیازهای بخش کشاورزی به سازمان و دولت، توسعه کسب و کارهای نوین کشاورزی و روستایی، ارایه  مشاوره‌ها و توصیه‌ های فنی در چارچوب خدمات تخصصی، مباشرت برای ارایه خدمات عمومی و پی‌گیری امور اداری و اجرایی سرمایه گذاران، بهینه کردن الگوی کشت طبق شرایط اقلیمی و اقتصادی منطقه و ایجاد ارزش افزوده با جایگزین کردن محصولات و تولیدات کشاورزی جدید  از کارکردهای مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی است.
وی ادامه داد: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی با اعتباری که از سازمان دریافت می ‌کنند خدمات متنوع مورد نیاز کشاورزان را ارایه خواهند کرد.
تقی پور تصریح کرد: سامان دهی این مراکز و بهره‌گیری از ظرفیت ‌ها و توانمندی‌های فنی اعضای دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با رویکرد خوداتکایی و دانش مزد محوری و ایجاد جذابیت برای فعالیت در بخش غیردولتی در دست اقدام است و با توجه به کارکرد این مراکز، تحقق سیاست استقرار دست‌کم یک مرکز در هر دهستان استان را پی‌گیری می‌ کند.
وی، پی‌گیری اجرای قوانین، ضوابط و مقررات مربوط به برون سپاری وظایف تصدی گری بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست به مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را جزو مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: سازمان تالش میکند از این طریق فرصت‌ ها یا اشتغال جدیدی را برای کارشناسان جویای کار فراهم آورد.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به سیاست ‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در مورد تغییر شیوه‌ های آموزشی از ادبیات محور به مهارت محور، گفت: کارشناسانی که از طریق مراکز مهارت آموزی و توان افزایی نسبت به ارتقای توان مهارتی خود برای فعالیت در بخش کشاورزی اقدام کرده اند، در اولویت دریافت مجوز مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی قرار خواهند گرفت.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان با صدور مجوز فعالیت صد مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در سراسر استان، موجبات اشتغال دست‌کم چهارصد و ده نفر از کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست را با رویکرد خود اتکایی و  دانش مزد محوری فراهم آورده است.
اصفهان با دوازده درصد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در کل کشور از رتبه برتر صدور و سازمان دهی این مراکز در بین سایر استان‌ ها برخوردار است.
این استان ۱۰.۷ میلیون هکتار زمین دارد که  حدود پنج درصد آن یعنی پانصد و چهل و شش هزار هکتار متعلق به بخش کشاورزی است و در زمان حاضر از پانصد و چهل و شش هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان فقط حدود سی و پنج درصد معادل صد و نود و هفت هزار هکتار زیر کشت می ‌رود.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۹۹
590 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0