ایران جزو ده کشور برتر معدنی جهان ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان خبر داد:

ایران جزو ده کشور برتر معدنی جهان

ریاست نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد: اکنون و با توجه به اکتشافات صورت گرفته ایران در رده، ده کشور برتر معدنی جهان واقع شده است.

کد خبر: 960626012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ شهریور ۹۶ - ۱۱:۵۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد: اکنون و با توجه به اکتشافات صورت گرفته ایران در رده، ده کشور برتر معدنی جهان واقع شده است.ایران جزو ده کشور برتر معدنی جهان

ایران جزو ده کشور برتر معدنی جهان

ایران جزو ده کشور برتر معدنی جهان

ایران جزو ده  کشور برتر معدنی جهان

مهدی حمیدی عنوان داشت: با توجه به این که اکتشافات معدنی همواره در حال به‌ روز شدن است، اکنون و با توجه به اکتشافات صورت پذیرفته ایران جزو ده کشور برتر معدنی جهان قرار دارد.
وی با بیان این که زنجان بعنوان یکی از استان‌ های معدن‌ خیز کشور است، اظهار کرد: اکنون سیصد و شصت معدن در استان زنجان وجود دارد که ذخیره قطعی موارد معدنی استان در حال حاضر ششصد میلیون تن بوده و بیش از ۱ میلیارد تن نیز ذخیره احتمالی در زمینه محصولات معدنی در سطح استان زنجان وجود دارد.
حمیدی با اعلام این که زنجان در زمینه صنایع معدنی یکی از استان‌ های فعال در کشور است، گفت: در حال حاضر بیش از صد و دو کارخانه صنایع معدنی در استان وجود دارد.
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با تاکید بر این که بزرگ‌ ترین معدن سرب و روی واقع در انگوارن دارای کلاس جهانی است، خاطر نشان ساخت: در تولید شمش روی پنجاه و پنج کارخانه مشغول فعالیت بوده و استان زنجان قطب سرب و روی کشور محسوب می‌ گردد.

ایران جزو ده کشور برتر معدنی جهان


رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به برخی از کانی ‌های معدنی موجود در استان زنجان یاد آور شد: بیست و سه نوع ماده معدنی قابل استحصال از معادن استان وجود دارد که از آن جمله می توان سنگ‌ های ساختمانی، تراورتن، مرمریت، سنگ چینی بویژه برای مجسمه ‌سازی، طلا و سرب و روی را عنوان کرد.
وی با اشاره به سهم صنایع معدنی در حوزه اشتغال استان، تصریح کرد: واحدهای متعددی در زمینه استحصال صنایع معدنی در سطح استان فعالیت دارند که از آن جمله می ‌توان دو کارخانه سیمان، چهار کارخانه گچ، چهار کارخانه سیلیس شش کارخانه تولید کنسانتره را ذکر کرد.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ شهریور ۹۶
1243 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0