استاندار قزوین مطرح کرد:

نباید برای حل مشکلات حوزه مسکن منتظر کمک دستان نامرئی باشیم

استاندار قزوین بیان کرد: نباید برای حل مشکلات مسکن منتظر کمک دستان نامرئی باشیم بلکه باید آستین تلاش را بالا زده و موانع پیش روی رونق در این حوزه را از میان برداریم.

کد خبر: 960220009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶ - ۵:۵۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،استاندار قزوین بیان کرد: نباید برای حل مشکلات مسکن منتظر کمک دستان نامرئی باشیم بلکه باید آستین تلاش را بالا زده و موانع پیش روی رونق در این حوزه را از میان برداریم.نباید برای حل مشکلات حوزه مسکن منتظر کمک دستان نامرئی باشیم

نباید برای حل مشکلات حوزه مسکن منتظر کمک دستان نامرئی باشیم

نباید برای حل مشکلات حوزه مسکن منتظر کمک دستان نامرئی باشیم

نباید برای حل مشکلات حوزه مسکن منتظر کمک دستان نامرئی باشیم

فریدون همتی در جلسه شورای تامین مسکن استان قزوین گفت: باید فرایندهای مربوط به ساخت و ساز را آسان کنیم تا مردم و سرمایه گذاران برای فعالیت در این حوزه راغب شوند.
همتی با انتقاد از این که در ابتدای کار در بخش ساخت و ساز از طرف دستگاههای مختلف نزدیک به بیست و پنج درصد هزینه تمام شده ساختمان از فرد سازنده یا سرمایه گذار گرفته میشود، ادامه داد: این رویه درست نیست و باید اصلاح گردد.
همتی افزود: از طرف معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری باید مصوبات و نظام نامه ای در رابطه با نحوه گرفتن اخذ هزینه های مربوط به انشعابات آب، برق و گاز، شهرداری و نظام مهندسی ساختمان قزوین  گرداوری و به دستگاهها و نهادهای مربوطه ابلاغ گردد تا در همان ابتدای کار شاهد تحمیل هزینه های بالا بسازندگان که انگیزه آن ها را برای رونق بخشیدن به ساخت و ساز پائین می آورد،نباشیم.


وی اظهار داشت: اگر در این مورد با مشکل و یا مانع و محدودیت قانونی مواجه شویم، با نهادها و دستگاههای ملی نیز مکاتبه خواهیم کرد.
وی با بیان این که باید به بخش مسکن رونق ببخشیم تا از این رهگذر شاهد اشتغالزایی و رونق به صنایع ساختمانی باشیم،تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی،تولید-اشتغال رونق بخشیدن به این بخش باید یکی از اولویتهای کاری مدیران دستگاهها و نهادهای مربوطه باشد.
همتی با اعلام این که ما وارث بخشی از موانع و مشکلات در دستگاههای اداری خود هستیم که موجب میشود کارها و اهداف را با سرعت و بشکل مطلوب به جلو پیش نروند که البته میتوانیم خود برای حل آن ها دست بکار شویم،مطرح کرد: باید موانع و مشکلات اداری پیش روی رونق بخشی بمسکن را از میان برداشته و تا جای ممکن فرایندها در این مورد را تسهیل کنیم.
وی تاکید کرد: باید برای سال جاری ساخت و ساز ده هزار واحد مسکونی در استان را هدفگذاری نماییم که از این میان ۱ هزار واحد مربوط به بنیاد شهید، یک هزار و دویست واحد مربوط بواحدهای کمیته امداد و ۳ هزار واحد نیز به واحدهای روستایی اختصاص دارد و سایر نیز به شکل آزاد است.
همتی هم چنین خواستار برنامه ریزی شورای تامین مسکن استان برای خانه دار شدن جوانان تازه ازدواج کرده شد و افزود: باید در این مورد برنامه ریزیهای لازم را پیش بینی کنیم تا جوانان نیازمند به مسکن نیاز خود را با دریافت تسهیلات مناسب برطرف نمایند.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود خواستار حل مشکلات مسکن مهر در استان شد و خاطرنشان کرد: باید یک بار برای همیشه مشکلات مربوط به این حوزه را حل کنیم.
وی تاکید کرد: فعالیتها برای حل مشکلات بخش مسکن در استان آن طور که باید با سرعت لازم و مناسب پیش نمیرود.
همتی با اشاره به این که هربار به مسکن مهر سر میزنیم با طرح مشکلاتی از طرف مردم ساکن در این واحدها روبرو میشویم،در خاتمه عنوان کرد: در این مورد باید بیش تر تلاش کرده و مسائل و مشکلات این واحدها را از جمله در بخش آسانسور بسرعت برطرف کنیم.
منبع: ایرنا

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اردیبهشت ۹۶
1232 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0