نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند یک عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

نقش سازمان‌ های نظام‌ مهندسی به مردم و مسئولین شناسانده گردد/ معرفی نقش‌ آفرینی سازمان‌ های نظام‌ مهندسی ‌ساختمان بعنوان بزرگ ‌ترین سازمان مردم ‌نهاد به شهروندان

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد جایگاه نظام مهندسی ساختمان در عرصه ساخت و ساز بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان بزرگ ترین NGO کشور در بخش ساخت و ساز مهم ترین و موثرترین ارگانی است که میتواند در این عرصه بعنوان نهادی در امر نظارت، طراحی و اجرا نقش آفرینی کند.

کد خبر: 960631002 تاریخ انتشار: جمعه ۳۱ شهریور ۹۶ - ۳:۵۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد جایگاه نظام مهندسی ساختمان در عرصه ساخت و ساز بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان بزرگ ترین NGO کشور در بخش ساخت و ساز مهم ترین و موثرترین ارگانی است که میتواند در این عرصه بعنوان نهادی در امر نظارت، طراحی و اجرا نقش آفرینی کند.معرفی نقش‌ آفرینی نظام‌ مهندسی ‌ساختمان بعنوان سازمان مردم ‌نهاد

معرفی نقش‌ آفرینی نظام‌ مهندسی ‌ساختمان بعنوان سازمان مردم ‌نهاد

معرفی نقش‌ آفرینی نظام‌ مهندسی ‌ساختمان بعنوان سازمان مردم ‌نهاد

نقش سازمان‌ های نظام‌ مهندسی به مردم و مسئولین شناسانده گردد/ معرفی نقش‌  آفرینی سازمان‌ های نظام‌ مهندسی ‌ساختمان بعنوان بزرگ ‌ترین سازمان مردم ‌نهاد به شهروندان

شهرام کوسه ‌غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: به دلیل نقش مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان مطمئنا عملکرد آن در بالا بردن سطح کیفیت ساخت و ساز و حتی سیما و منظر شهری نقش ارزنده ای دارد.
کوسه غراوی گفت: از این رو باید جایگاه چنین نهاد موثری در جامعه شناخته و پذیرفته گردد. این امر سبب ایجاد انگیزه در مهندسین عضو سازمان در نتیجه عملکرد بهتر آن ها در عرصه ساخت و ساز می گردد.
وی هم چنین ادامه داد: آن چه این روزها باید مورد توجه مسئولین و روسای سازمان ‌های نظام‌ مهندسی قرار گیرد توجه به بحث آموزش است که تا حدی مورد غفلت واقع شده است. هم چنین سازمان‌ های نظام‌ مهندسی ‌ساختمان در بحث فرهنگ سازی و سعی برای افزایش شناخت مردم از خدمات و نقش ارزنده این سازمان در طول بیست و دو سال فعالیت عملکرد قابل دفاعی ندارند.
این نماینده مجلس افزود: وجود ساختمانهای باکیفیت در سطح شهرها بویژه در شهر تهران نشان از وجود مهندسین توانا و عملکرد سازمانهای نظام مهندسی است که توانسته اند وظایف خود را بویژه در بحث طراحی، نظارت و اجرا بخوبی ایفا کنند ولی قطعا در این میان نقاط ضعفی هم وجود دارد.
کوسه غراوی تصریح کرد: طبیعتا در میان مهندسین کسانی هستند که بهر علتی در بحث طراحی، نظارت و اجرا مرتکب سهل انگاری میشوند. مطمئنا این ضعفها باید مرتفع شود ولی نباید اشتباه و کم کاری این عده را به کل سیستم تعمیم داد و سبب بی اعتمادی مردم به یک سازمان با عملکرد مثبت شد.

معرفی نقش‌ آفرینی نظام‌ مهندسی ‌ساختمان بعنوان سازمان مردم ‌نهاد

این عضو کمیسیون عمران مجلس هم چنین در مورد افق پیش روی سازمان نظام مهندسی ساختمان هم اظهار داشت: با توجه به این که مسئولین بسیاری در دولت و حکومت عضو سامانهای نظام مهندسی هستند از جمله مهندس بیطرف، مهندس غرضی، مهندس رجبی و… امید میرود این افراد بعنوان یک برند بتوانند در این عرصه تاثیر گذار باشند و جایگاه واقعی سازمان را به جامعه بشناسانند.
وی خاطر نشان ساخت: تا زمانیکه سازمان نظام مهندسی ساختمان به جایگاه واقعی خود دست نیابد اهداف و پلن ‌های تعیین شده در قانون بطور کامل محقق نخواهد شد. پس برای بالا بردن سطح کیفیت ساخت و ساز و افزایش ایمنی در ساختمانها باید نقش ارزنده سازمان‌ های نظام‌ مهندسی به مردم و مسئولین شناسانده گردد.
منبع : مازند شورا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام آموزش برق صنعتی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ شهریور ۹۶
1097 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0