گردهمایی جستاری در آئین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی نظام مهندسی گردهمایی جستاری در آئین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی نظام مهندسی

گردهمایی جستاری در آئین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی نظام مهندسی

گردهمایی جستاری در آئین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی نظام مهندسی ، با حضور احمد خرم، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد

کد خبر: 000804003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ آبان ۰۰ - ۱۱:۳۶ ق.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گردهمایی جستاری در آئین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی نظام مهندسی ، با حضور احمد خرم، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد

گردهمایی جستاری در آئین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی نظام مهندسی

با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان صورت گرفت؛

برگزاری گردهمایی جستاری در آئین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی نظام مهندسی

گردهمایی جستاری در آئین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی نظام مهندسی ساختمان با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید.

گردهمایی جستاری در آئین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی نظام مهندسی ساختمان  با حضور احمد خرم و اعضای هیات رئیسه شورای مرکزی و اعضای شورای انتظامی سازمانهای نظام مهندسی استان‌ها برگزار گردید.

خرم در این گردهمایی بیان کرد: بیست و پنج سال است که ارکان سازمان دور هم جمع نشده اند و هیچ گونه ارتباط، همفکری، همدلی و همکاری وجود نداشته است. بر همین اساس، برنامه ریزی برای برگزاری جلسات بصورت ماهانه یا فصلی ضرورت دارد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر اینکه بدون همدلی و همفکری کارها پیش نخواهد رفت، تصریح کرد: باید به دنبال اتحاد و انسجام ارکان سازمان نظام مهندسی ساختمان و تعامل و تفاهم با دستگاه اجرایی یعنی وزارت راه و شهرسازی باشیم.
وی با عنوان اینکه متاسفانه از انجام تام و تمام ماموریت های و وظایف قانونی غفلت شده است، ادامه داد: این سازمان با توجه به بند ۱۰ ماده ۲ قانون نظام مهندسی در مورد جلب مشارکت حرفه ای مهندسان و صاحبان حرفه ها و صنوف ساختمانی، می تواند در تهیه و اجرای طرح های توسعه ای کشور مشارکت و نقش آفرینی کند، ضمن اینکه باید با تشکیل جلسات ارکان سازمان، این موارد احصا و احیا گردد.
خرم افزود: بعنوان مثال، سازمان نظام مهندسی ساختمان میتواند در تهیه و اجرای طرح های آمایش، طرحهای جامع و طرح های توسعه کشور حضور جدی و تعیین کننده داشته باشد.
خرم بر اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان باید در کمیسیونهای تخصصی دولت و مجلس و شوراهای زیر مجموعه دولت نماینده داشته باشد، تاکید کرد.
وی با یادآوری اینکه قانون‌گذار جایگاه رفیعی را برای سازمان نظام مهندسی ساختمان در نظر گرفته است، در مورد بند هفت قانون که وضع مقررات ملی ساختمان بمنظور ایمنی، بهداشت و صرفه اقتصادی و اجرا و کنترل آن برای مردم بعنوان بهره برداران است، نکاتی را متذکر گردید.
وی افزود: روسای سازمان استان ها و هم‌چنین رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور باید ۲ شیفت کار کنند تا بتوانند بندهای مندرج در قانون را اجرا کنند.
خرم گفت: ماهانه باید بین ارکان سازمان جلسات داشته باشیم و به تهیه و اجرای طرحهای توسعه کشور و مقررات ملی ساختمان کمک کنیم، ضمن اینکه بنده این گونه جلسات را به فال نیک میگیرم و امیدوارم این جلسات به طور مستمر برگزار گردد.
به گفته خرم، هیات رئیسه شورای مرکزی مسئولیت سنگینی در راهبری برعهده دارد. البته باید به بهترین نحو ممکن از پتانسیل این لشگر ششصد هزار نفری عضو سازمان استفاده کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، نرخ بیکاری جامعه مهندسی را بالای شصت درصد عنوان و بیانکرد: با اجرای مباحث بیست و پنج گانه مقررات ملی ساختمان می توان یک میلیون شغل ایجاد کرد.
خرم با بیان اینکه مباحث ۱۱، ۱۹ و ۲۲ مقررات ملی ساختمان اجرا نشده یا بطور کامل تعطیل است، ادامه داد: با اعمال مبحث نوزدهم میتوان حداقل به میزان یک سوم درآمد نفتی کشور صرفه جویی ایجاد کرد.
وی در خاتمه با تشکر از مقامات وزارت راه و شهرسازی و همه افرادی که در مورد تهیه و ابلاغ آئین دادرسی اصرار ورزیدند، گفت: از هیات رییسه شورای مرکزی هم که زمینه برگزاری این همایش را فراهم کردند، تشکر میکنم.
در این همایش هم‌چنین احمد فتحی مشاور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی سخنرانی کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آبان ۰۰
625 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0