توافقات مهم احمد خرم با وزیر بهداشت برای تزریق واکسن به مهندسان و همسرانشان توافقات مهم احمد خرم با وزیر بهداشت برای تزریق واکسن به مهندسان و همسرانشان

توافقات مهم احمد خرم با وزیر بهداشت برای تزریق واکسن به مهندسان و همسرانشان

توافقات مهم احمد خرم با وزیر بهداشت برای تزریق واکسن به مهندسان و همسرانشان ، صورت گرفت. احمد خرم در مورد آخرین وضعیت تامین واکسن ضد کرونای مهندسان و خانواده‌های آنان، توضیحاتی ارائه کرد

کد خبر: 000423004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ تیر ۰۰ - ۸:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، توافقات مهم احمد خرم با وزیر بهداشت برای تزریق واکسن به مهندسان و همسرانشان ، صورت گرفت. احمد خرم در مورد آخرین وضعیت تامین واکسن ضد کرونای مهندسان و خانواده‌های آنان، توضیحاتی ارائه کرد

توافقات مهم احمد خرم با وزیر بهداشت برای تزریق واکسن به مهندسان و همسرانشان

توافقات مهم احمد خرم با وزیر بهداشت برای تزریق واکسن به مهندسان و همسرانشان
تامین رایگان واکسن مهندسان توسط وزارت بهداشت؛ توافقات مهم احمد خرم با وزیر بهداشت برای تزریق واکسن به مهندسان و همسرانشان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با تشریح پی‌گیری‌های انجام شده برای تامین واکسن مهندسان و همسران آنان، از توافقات مهم با وزیر بهداشت در این مورد خبر داد.
احمد خرم در مورد آخرین وضعیت تامین واکسن ضد کرونای مهندسان و خانواده‌های آنان، توضیحاتی ارائه کرد.
خرم گفت: خوشبختانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون سازمان نظام مهندسی ساختمان اقدامات ویژه و قابل توجهی انجام داده است به نحوی که سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان استان‌دها با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدامات خود را در شانزده ماه گذشته پیش برده‌اند.
وی با اشاره به برنامه واکسیناسیون گروه‌ های هدف که هم اکنون توسط وزارت بهداشت در حال اجراست، بیان کرد: در ابتدای کار، ستاد مدیریت بحران در استان ‌ها تشکیل و صندوقی برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا که عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند، تاسیس گردید و تمام پروتکل‌های بهداشتی هم در این دوران به اجرا درآمدند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از تداوم پی‌گیری ها‌‌ از بخش‌ های مختلف برای تامین واکسن کرونای مهندسان و خانواده‌های آنان خبر داد و افزود: حدود ۱ ماه قبل درخواست کردیم که دولت مجوز واردات واکسن کرونا را به سازمان نظام مهندسی بدهد تا این سازمان بتواند واکسن وارد کند و در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.
وی تصریح کرد: در این مورد، در ابتدا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اقدام کرد اما ستاد ملی مقابله با کرونا جواب منفی داد. در ادامه باخبر شدیم که برای واردات واکسن کرونا، بعضی از سازمان ‌ها و نهاد‌های مدنی مثل اتاق بازرگانی، تقاضا کردند ولی با آن درخواست ‌ها هم مخالفت گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در عین حال افزود: با پی‌گیری‌های بی وقفه، بالاخره روز جمعه گذشته موفق شدیم با دکتر نمکی، وزیر بهداشت دیدار کنیم و بنده مسئله را مطرح کردم.
خرم ادامه داد: از وزیر بهداشت تقاضا کردیم که بالاخره بخش عمده ای از جامعه مهندسی کشور در معرض خطر و شرایط «فورس ماژور» هستند به نحوی که در کارگاه کار می‌ کنند و با مجموعه ‌های کارگری سروکار دارند و احتمال مبتلا شدن آنان به کرونا، خیلی بالاست. بر همین اساس، جامعه مهندسان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند.
وزیر بهداشت، این مطلب را مبنا قرار داد و گفت: ما میتوانیم به کسانیکه پرریسک هستند، اولویت تزریق واکسن کرونا بدهیم. در اولویت اول توافق شد لیست مهندسان پرریسک – بیش از صد هزار نفر- به همراه همسران آنان که در مجموع صد هزار نفر می‌شوند، تهیه گردد، ضمن اینکه مقرر گردید به محض اینکه ما لیست ارایه کردیم، دستور تزریق واکسن به صورت رایگان داده شود.
نمکی افزود: در واقع، با این اقدام دیگر سازمان نظام مهندسی ساختمان نخواهد به منظور تامین واکسن مهندسان، هفتصد و پنجاه هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت کند و یا بخواهیم این مبلغ را از اعضای سازمان دریافت کنیم. البته بررسی کردیم درصورت تامین کامل واکسن پانصد و پنجاه هزار مهندس و به ازای هر نفر ۲ دوز، ۱ میلیون و صد هزار دوز واکسن مورد نیاز است که این تعداد با افزودن همسران مهندسان به ۲ میلیون و دویست هزار دوز واکسن افزایش می ‌یابد. برهمین اساس، با محاسبه هر دوز واکسن هفتصد و پنجاه هزار تومان به ازای هر نفر، برنامه واکسیناسیون مهندسان و همسران آنان در مجموع هفتصد میلیارد تومان بار مالی در پی خواهد داشت که اصلا از طاقت سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان استان‌ها و هم‌چنین توان اکثریت اعضا خارج بود.
نمکی گفت: پیش بینی سازمان نظام مهندسی ساختمان این بود که این موضوع به یک بحران اجتماعی سنگین در جامعه مهندسی منجر خواهد شد و هیچکس هم پاسخگو نخواهد بود.
وی افزود: خدمت آقای دکتر نمکی عرض کردیم و ایشان با بزرگواری تقبل فرمودند که در گام نخست، واکسن پرریسک‌ ها را بصورت رایگان، سریع تزریق کنند و به محض اینکه این مرحله به اتمام رسید، سپس ریسک متوسط‌ ها و در ادامه ریسک پایین‌ها را بصورت رایگان، تزریق کنند. در واقع، با تزریق رایگان واکسن کرونا به مهندسان «پرریسک، ریسک متوسط و ریسک پایین» در نوبت‌های مختلف، دیگر هزینه‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضای سازمان تحمیل نخواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: در این راستا، به دنبال پاسخ نامه‌ای که به استان‌ها نوشته می‌شود، افراد پروانه دار و پرریسک و هم‌چنین افراد پروانه دار و کم ریسک در دو نوبت، سریع لیست‌شان باید آماده شود و سپس شماره تماس، شماره پروانه، و کد ملی مهندسان بلافاصله روی میز وزیر محترم بهداشت قرار بگیرد تا وی هم فورا دستور تزریق واکسن در مراکز واکسیناسیون را صادر کنند. بحث سن افراد هم در فهرست پرریسک و کم ریسک مطرح نیست.اسامی افراد در هر سنی که در لیست آمده باشد، واکسن کرونا تزریق خواهد شد.
به اعتقاد وی، این اقدام، حرکت بسیار ارزشمندی بود که انجام شد و قول آن توسط وزیر محترم بهداشت داده شد و ان‌شاءالله ظرف روز‌های آینده شروع خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ابراز امیدواری کرد که با این واکسیناسیون، آسیب ‌هایی که به جامعه مهندسی کشور می‌ رسد، به خصوص آن‌ذهایی که پر ریسک محسوب می گردند و بی وقفه به مردم خدمت می‌کنند، به حداقل ممکن برسد.
وی در خاتمه در جمع بندی موضوع واکسن کرونا بیان کرد: اولا، واکسن را خود وزارت بهداشت تامین می‌ کند، دوم اینکه اولویت اصلی سازمان، در باره کسانی است که پروانه اشتغال دارند، سوم اینکه واکسیناسیون هیچ هزینه‌ای برای سازمان و اعضا دربر نخواهد داشت و رایگان کار انجام می ‌شود. ضمنا خیلی زودتر از زمانی که واکسیناسیون به نوبت مهندسین برسد، کار ان‌شاءالله انجام خواهد شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ تیر ۰۰
496 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0