اجرای برنامه اصلاح و نوسازی نهصد هزار هکتار باغات کشور معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی

اجرای برنامه اصلاح و نوسازی نهصد هزار هکتار باغات کشور

برنامه اصلاح و­­ نوسازی­ نهصد هزار هکتار باغات کشور، فرصت مناسبی برای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بمنظور اشتغال زایی و درآمدزایی است

کد خبر: 971108002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ بهمن ۹۷ - ۱۱:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،برنامه اصلاح و­­ نوسازی­ نهصد هزار هکتار باغات کشور، فرصت مناسبی برای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بمنظور اشتغال زایی و درآمدزایی است

اجرای برنامه اصلاح و نوسازی نهصد هزار هکتار باغات کشور

اجرای برنامه اصلاح و نوسازی نهصد هزار هکتار باغات کشور

­

برای اشتغالزایی؛ اجرای برنامه اصلاح و  نوسازی نهصد هزار هکتار باغات کشور انجام می گردد

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ­در دومین روز از همایش شورای مرکزی و روسای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان‌ ها با مدیران این وزارتخانه ­با بیان این مطلب گفت: هر سی سال یک بار،­ باغات کشور باید نوسازی گردد و از این رو، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه نهاده ها، نهالها، پیوندک‌ها و … وجود دارد و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور می ‌تواند در این حوزه کسب و کار برای اعضا و دانش آموختگان خود ایجاد کند.
محمدعلی طهماسبی، گلخانه‌ها را از دیگر زمینه ‌های اشتغال زا برای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ذکر کرد و ادامه داد: گلخانه ها، ظرفیت‌ های کشور برای کسب و کار هستند بویژه که بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی از سال نود و نه کشت­­ خیار و فلفل در فضای باز محدود خواهد شد و کشت این محصولات باید در محیط‌ های گلخانه‌ای و بسته انجام گردد.
طهماسبی، گیاهان دارویی و توسعه باغات در اراضی شیبدار و همچنین گلخانه‌های کوچک مقیاس و استارت آپ ‌ها را از دیگر زمینه‌های فعالیت و درآمدزایی برای دانش آموختگان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور دانست.
وی، افزایش عملکرد و رمز گشایی از دستیابی رکورد تولید توسط نمونه ‌های کشاورزی را از اقداماتی ذکر کرد که توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قابل انجام است.
متوسط عملکرد تولید زعفران در کشور ۳.۷ تا چهار کیلوگرم در هر هکتار
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از کشاورزان نمونه­ موفق به تولید سی و یک کیلوگرم زعفران در هر هکتار شده، اظهار داشت: این در حالیست که متوسط عملکرد تولید زعفران در کشور ۳.۷ تا چهار کیلوگرم در هر هکتار است و اگر سازمان نظارم مهندسی چگونگی دستیابی به عملکرد بالا را کشف کند کمک بزرگی به بخش کشاورزی کرده است.

اجرای برنامه اصلاح و نوسازی نهصد هزار هکتار باغات کشور

وی اظهار داشت: نظام مهندسی کشاورزی کشور باید دانش و ابزار جدید را به محیط ‌های کشاورزی معرفی و منتقل و از این طریق به افزایش بهره وری و عملکرد کمک کند.
طهماسبی با بیان اینکه از دو میلیون و نهصد هزار هکتار باغات کشور بیش از بیست و دو میلیون تن محصول تولید می ‌شود، افزود: عملکرد تولید و ارزش افزوده در حوزه باغبانی باید افزایش یابد.
وی خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور باید در زمینه صدور خدمات کشاورزی به خارج از کشور فعال‌ تر گردد برای این کار برنامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ بهمن ۹۷
595 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0