برگزاری ششصد دوره آموزشی برای مدیران معادن بخش خصوصی مدیر اکتشاف ایمیدرو بیان کرد:

ايميدرو استاندارد نويسي گزارشهاي اكتشاف را بومي سازي ميكند

علی اصغر زاده بیان داشت: از دو سال پیش به دستور ریاست هیات عامل برای ارتقای سطح اکتشاف اقدام کردیم و استاندارد سازی گزارشها با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نظام مهندسی معدن کشور شروع و توسط مشاوران سازمان نظام مهندسی معدن بررسی گردید.

کد خبر: 970417002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ تیر ۹۷ - ۹:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، علی اصغر زاده بیان داشت: از دو سال پیش به دستور ریاست هیات عامل برای ارتقای سطح اکتشاف اقدام کردیم و استاندارد سازی گزارشها با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نظام مهندسی معدن کشور شروع و توسط مشاوران سازمان نظام مهندسی معدن بررسی گردید.

ايميدرو استاندارد نويسي گزارشهاي اكتشاف را بومي سازي ميكند

ايميدرو استاندارد نويسي گزارشهاي اكتشاف را بومي سازي ميكند

ايميدرو استاندارد نويسي گزارشهاي اكتشاف را  بومي سازي ميكند

اصغر زاده گفت: در سمینار آموزشی ارائه گزارش نتایج اکتشافات معدنی (ششم تیر نود و هفت)، ویرایش اول این گزارش معرفی گردید و بعد از رفع نواقص، وارد مرحله ابلاغ و اجرا خواهد شد.
وی با یادآوری این که استاندارد جورک مورد تایید دنیا است، ادامه داد: استاندارد نویسی گزارشها میتواند کمک موثری برای بالا بردن سطح اکتشافات کشور باشد تا نتایج اکتشافی برای سرمایه گذار جذاب گردد بطوریکه زبان مشترک و اعتماد دو سویه بین حوزه اکتشافی و سرمایه گذار ایجاد گردد.
کاهش ریسک اکتشاف پهنه برای واگذاری
مدیر اکتشاف ایمیدرو با عنوان این که مجوز پهنه آباده- جازموریان در تاریخ پانزدهم فروردین نود و چهار از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه گردید، افزود: این پهنه در تاریخ بیست و هشتم مهر نود و پنج آزاد و از آن، پانزده بلوک انتخاب شد. مبنای کار این پهنه طبق ژئوفیزیک هوایی در سال ۱۹۷۵ توسط شرکت Aero Service انجام شد.
اصغر زاده تصریح کرد: برآورد این شرکت هنگام اجرای کار اکتشافی، وجود یک میلیارد و هفتصد میلیون تن سنگ آهن در این پهنه بود که بعد از انجام کار اکتشافی، به یک میلیارد و دویست میلیون تن رسید.

ايميدرو استاندارد نويسي گزارشهاي اكتشاف را بومي سازي ميكند

وی تصریح کرد: برای بررسی وجود ۱ میلیارد تن ذخیره از برآورد اولیه (۱ میلیارد و هفتصد میلیون تن)، اقدامات لازم را در این پهنه چهل و پنج هزار کیلومتر مربعی انجام دادیم. از این رو، سی و سه برگه در مقیاس یک صد هزارم زمین شناسی گردآوری و هشتاد و سه شیت اطلاعات ژئوفیزیک هوایی به روز گردید.
مدیر اکتشاف ایمیدرو اظهار داشت: این اطلاعات با سیستم ماهواره ای، ژئوشیمی و تکتونیکی تلفیق و مدل سازی گردید و مجموع اطلاعات چهل و پنج هزار کیلومتر مربع به پنج هزار کیلومتر مربع در قالب پانزده بلوک تبدیل شد و در نهایت این بلوکها مبنا قرار گرفت و آماده واگذاری به بخش خصوصی گردید.
روز ۴ شنبه ششم تیر ماه نود و هفت، اولین مرحله از واگذاری پانزده بلوک اکتشافی پهنه آباده- جازموریان به بخش خصوصی انجام و نه بلوک واگذار گردید. این پهنه در چهار استان شامل فارس، یزد، کرمان و هرمزگان قرار دارد.

منبع : آرمان اقتصادی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته برنزی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ تیر ۹۷
916 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0