جدید نبودن تکنولوژی معادن استان مرکزی علت کاهش بهره‌ وری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت

ترمیم طیفی ازمشکلهای صنعت و معدن نیازمند اصلاحات هدف مند در قوانین است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ترمیم طیفی از مشکلهای اساسی در بخش صنعت و معدن نیازمند اصلاح و تغییر قوانین است و این مهم با مشارکت و هم راهی شاغلین این بخش در خلاء ها و نواقص قانونی میسر است.

کد خبر: 960214042 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۶ - ۳:۱۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ترمیم طیفی از مشکلهای اساسی در بخش صنعت و معدن نیازمند اصلاح و تغییر قوانین است و این مهم با مشارکت و هم راهی شاغلین این بخش در خلاء ها و نواقص قانونی میسر است.ترمیم طیفی ازمشکلهای صنعت و معدن نیازمند اصلاحات هدف مند

ترمیم طیفی ازمشکلهای صنعت و معدن نیازمند اصلاحات هدف مند

ترمیم طیفی ازمشکلهای صنعت و معدن نیازمند اصلاحات هدف مند

ترمیم طیفی ازمشکلهای صنعت و معدن نیازمند اصلاحات هدف مند

سید مهدی مقدسی روز پنج شنبه در مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی و معدن استان مرکزی در دانشگاه صنعتی اراک، گفت: راه برون رفت بخش معدن از مشکلها و بالندگی این حوزه مهم این است که بصورت ساختارمند مسائل را دسته بندی کرده و با نظارت و جدیت پی بگیریم.
مقدسی ادامه داد: ظرفیت بخش معدن یکی از حلقه های مهم در زنجیره اشتغال زایی است و ضروری است که افراد فعال در این بخش نیز در راستای پیشرفت و توسعه فعالیتهای معدنی خواسته هایشان را مطرح و پیشنهادات و راه کارهای مناسب را ارائه نمایند.
وی، فرسودگی ماشین آلات بخش معدن را از جمله مشکلات این حوزه دانست و اذعان کرد: سیاستهای حمایتی دولت نیز باید در این بخش ارتقا پیدا کند تا شاهد کسب موفقیت روز افزون معادن باشیم.
ایشان وجود نواقص ایمنی برخی درمعادن، استفاده و استخراج نادرست از معادن و توجه نداشتن نظام بانکی به ظرفیتهای معادن را نیز از سایر مشکلهای این بخش برشمرد.
وی عنوان کرد: استان مرکزی از ظرفیتهای اساسی و مهمی برخوردار است که برنامه داشتن و تعهد به برنامه ششم توسعه از جمله راه کارهای اساسی در این باره است.
مقدسی اظهار داشت: خودباوری در بخش معدن مسئله ای است که باید در راستای سیاستهای اقتصادی، افزایش تولید و اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برجسته سازی شود تا بسیاری از موانع و مشکلها رفع گردد.
همچنین رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی در این آئین بیان داشت: برگزاری میزگرد با مدیر شهرکهای صنعتی، دورههای آموزشی، نشستهایی برای تعیین صلاحیت افراد، اضافه شدن بیست و سه نفر و رتبه بندی سی نفر در این سازمان، حمایت از مددکاران و ایجاد اتاق سبز در این مورد از جمله فعالیتهای این نظام است.


ایرج یوسفی ادامه داد: نظام مهندسی معدن استان تصمیم دارد، در سال جاری ضمن تداوم فعالیتهای سال گذشته بازدیدها را افزایش دهد و فعالیتهای آموزش در مورد نرم افزارهای کامپیوتری و شیوه های نوین معدن کاری را توسعه دهد.
یوسفی، مذاکره و تماس با ارگانهای استان در راستای هم کاری بیش تر با نظام مهندسی معدن استان و اجرای عملیات ساخت این نظام را از جمله موارد هدف گذاری شده در سال جاری عنوان کرد.
استان مرکزی با جمعیت بیش از یک میلیون و چهارصدوچهارده هزار نفر در قلب ایران جای دارد و با دو هزار و هشتصد واحد صنعتی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور بشمار میرود.
منبع: ایرنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی سمنان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اردیبهشت ۹۶
1290 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0