سازمان نظام مهندسی ایلام تعطیل است ، ذبیح الله تاج بخش، رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام

سازمان نظام مهندسی ایلام تعطیل است

ذبیح الله تاج بخش با بیان این مطلب که سازمان نظام مهندسی ایلام تعطیل است و کسی رغبتی ندارد وارد این حیطه شود، اظهار داشت: بنده کارمند وزارت راه و شهرسازی هستم و برای شرکت در انتخابات ممنوعیت دارم.

کد خبر: 970324015 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۴ خرداد ۹۷ - ۸:۳۵ ب.ظ

ذبیح الله تاج بخش، رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام، در مصاحبه اختصاصی با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی گفت: سازمان نظام مهندسی ایلام تعطیل است.

سازمان نظام مهندسی ایلام تعطیل است

سازمان نظام مهندسی ایلام تعطیل است

سازمان نظام مهندسی ایلام تعطیل  است

ذبیح الله تاج بخش با بیان این مطلب که سازمان نظام مهندسی ایلام تعطیل است و کسی رغبتی ندارد وارد این حیطه شود، اظهار داشت: بنده کارمند وزارت راه و شهرسازی هستم و برای شرکت در انتخابات ممنوعیت دارم.

وی با اشاره به اینکه دکتر آخوندی با همکاری دکتر شیبانی و دکتر مظاهریان نظام مهندسی را به نابودی کشاندند، افزود: از یک طرف با بخشنامه های اخیر به بهانه اینکه فردی دو شغله است و کارمند است سیستم را متزلزل کردند و از سوی دیگرنیروهای متخصص را جدا کردند.

او همچنین گفت: وزیر با ابلاغ این بخشنامه ها که کاش قانونی بودند، درآمد سازمان را از محل ۵ درصد قطع کرد و در حال حاضر درآمد سازمان فقط از کسر شناسنامه فنی ملکی است و سازمان در حال بازخرید نیروهایش است و می توان گفت به نوعی این مجموعه عظیم غیرانتفاعی را به نابودی کشاندند.

تاج بخش با اشاره به اینکه  در حال حاضر به عنوان مسئول گروه تخصصی نقشه برداری سازمان فعالیت می کند و مجبور به استعفا از سمت ریاست سازمان شد افزود: با شرایط فعلی چیزی از نظام مهندسی نمانده، چون مالک برای انتخاب ناظر مهندس را انتخاب می کند و با این روند شان و منزلت مهندس را به لجن کشاندند.

وی تاکید کرد: همه مهندسان از وضعیت فعلی گله دارند و این حربه ای بود که از سوی دکتر آخوندی و دکتر شیبانی طراحی شد تا نظام مهندسی را بردارند در صورتی که خودشان از جامعه مهندسی و سازمان نظام مهندسی به این جایگاه رسیدند.

تاج بخش تصریح کرد: هرچه مهندس در استان است با سازمان قطع ارتباط کردند و مشکل اصلی هم مربوط به این بخشنامه هاست و قانونی نیست؛ آخوندی خودخواهانه برخورد کرد و از سر لج و  لجبازی با مهندس رجبی و مهندس ترکان به اینجا کشیده شده است او قانون را رعایت نکرده است و همه مهندسان معترضند.

وی گفت: در فرآیند تایید صلاحیت ها برای انتخابات نیز تعارض منافع در نظر گرفته خواهد شد چون گفته شده کارمند راهداری و حتی هواشناسی نیز ممنوعیت دارد، واقعا این چه تعارضی با منافع است. شما یک پزشک را در نظر بگیرید که صبح در بیمارستان و عصر در مطب کار می کند و درآمد یک روزش با درآمد یک ماه مهندس نیز قابل مقایسه نیست، ببینید آنها چطور از صنف خود دفاع می کنند و ما مهندسان که حدود ۵۰۰ هزار نفر هستیم  و روز به روز هم به تعداد این قشر اضافه می شود، چگونه عمل می کنیم وضعمان روز به روز بدتر و بدتر می شود.

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام افزود: افرادی که انتخاب می شوند به تنهایی کاری نمی توانند انجام بدهند ولی به شکل قانونی اگر از سوی نمایندگان مجلس حمایت شوند و احقاق حقوق مهندسان روال قانونی را طی کرده و در نظر گرفته شود شاید مشکلات کمتری گریبانگیر جامعه مهندسی باشد، در غیر این صورت دعواها بین شورای مرکزی و وزارت راه همچنان وجود خواهد داشت.

او اظهار داشت: توصیه می کنم از طریق مجلس یا معاون حقوقی رئیس جمهور مشکلات و چالش های مهندسان پیگیری شود تا مثمر ثمر واقع شود. در شرایط فعلی بسیاری از مهندسان اعلام کرده اند که در انتخابات شرکت نمی کنند و دور سازمان نظام مهندسی خط کشیدند که البته حق دارند؛ وقتی بنیه انسانی و مالی را از یک مجموعه بگیرید چیزی از آن باقی نمی ماند.

وی در پایان گفت: وقتی مالک  که یک بساز بفروش است، مانند خرید میوه یک مهندس را انتخاب می کند و می گوید با این قیمت کار می کنی و اگر قبول نکند به سراغ مهندس دیگری می رود، آیا شانیت و ارزشی برای مهندس باقی می ماند؟

 

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ خرداد ۹۷
2292 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0