برگزاری اولین جلسه هم اندیشی بازرسان نظام مهندسی استان‌ ها با احمد خرم برگزاری اولین جلسه هم اندیشی بازرسان نظام مهندسی استان‌ ها با احمد خرم

برگزاری اولین جلسه هم اندیشی بازرسان نظام مهندسی استان‌ ها با احمد خرم

برگزاری اولین جلسه هم اندیشی بازرسان نظام مهندسی استان‌ ها با احمد خرم ، و هیات رئیسه و اعضای شورای مرکزی به صورت حضوری و مجازی صورت گرفت

کد خبر: 000929002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ آذر ۰۰ - ۱۲:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برگزاری اولین جلسه هم اندیشی بازرسان نظام مهندسی استان‌ ها با احمد خرم ، و هیات رئیسه و اعضای شورای مرکزی به صورت حضوری و مجازی صورت گرفت

برگزاری اولین جلسه هم اندیشی بازرسان نظام مهندسی استان‌ ها با احمد خرم

برگزاری اولین جلسه هم اندیشی بازرسان نظام مهندسی استان‌ ها با احمد خرم
اولین جلسه هم اندیشی بازرسان سازمان های نظام مهندسی ساختمان کلیه استان‌ ها با  ریاست سازمان برگزار گردید.

اولین جلسه هم اندیشی بازرسان سازمان های نظام مهندسی ساختمان کلیه استان‌ ها با حضور ریاست سازمان، هیات رئیسه و اعضای شورای مرکزی به صورت حضوری و مجازی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محل تالار اجتماعات دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی برگزار گردید.

در همین حال، احمد خرم در این نشست هم اندیشی ضمن خیرمقدم به بازرسان سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها، افزود: این همایش مهم برای نخستین بار به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار می گردد.
خرم با ابراز امیدواری نسبت به اینکه برگزاری اولین جلسه هم اندیشی با بازرسان سازمان های نظام مهندسی ساختمان کلیه استان‌ها، آغازی برای همدلی، همفکری، هماهنگی و همکاری باشد، گفت: این نوع جلسات هم اندیشی می تواند در سطوح گسترده تر و با حضور همه ارکان سازمان نظام مهندسی ساختمان، برگزار گردد تا با فوریت، نسبت به ساماندهی امور مرتبط با مردم و جامعه مهندسی اقدام کنیم.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان، در ادامه با بیان اینکه در نظارت و مجری ذیصلاح، اقلیتی با صوری کاری، خدمات صادقانه ناظران و مجریان ذیصلاح را زیر سوال می برند، ادامه داد: نظارت و مجری ذیصلاح در ساخت و سازهای بصورت «صوری» نگران کننده است.
خرم گفت: با این وضعیت، نباید انتظار داشت که ظرف نیم قرن بتوان عمر مفید ساختمان را از حدود سی به صد و بیست سال افزایش داد.
وی با اعلام اینکه در سالیان گذشته عمر مفید ساختمان در کشورهای اروپا و آمریکا با پیشرفت چشم گیری روبرو شده است، افزود: باوجود اینکه در کیفیت ساختمان سازی در ایران تغییرات اساسی ایجاد شده ولی متاسفانه در کشورمان از اول دهه پنجاه تاکنون، میانگین عمر ساختمان از سی به بیست و پنج سال کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه ما قسم خورده ایم پای ضابطه، معیار و استاندارد بایستیم، ادامه داد: بازرسین، چشم جامعه مهندسی بر عملکرد استانها هستند که باید با شجاعت وارد میدان انجام وظایف و ماموریتهای پیش رو شوند.
وی هم چنین با اشاره به نامه امام علی (ع ) به مالک اشتر در مورد سلامت سیستمهای اداری، بر توجه ویژه و خاص به حق و حقوق کارمندان سازمان و رسیدگی فوری به وضعیت معیشتی آنها تاکید کرد.
در همین حال، در این نشست اهداف برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی با بازرسان سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کلیه استان‌ها، تبیین و اعلام گردید.
ایجاد وحدت رویه در کلیه استان ها، ایجاد سامانه یکپارچه بازرسی، تعیین تکلیف نرم افزارهای متحدالشکل مالی، تعیین شرح خدمات حسابرسی و بازرسی، نحوه بازدیدهای دوره ای از دفاترخدمات مهندسی، تعیین نظام نامه انتشار و دسترسی به اطلاعات و حل مشکل تعارض منافع از جمله اهداف برگزاری این نشست هم اندیشی عنوان گردید که در جلسه با بازرسیان کلیه استانها به عنوان اهم پیشنهادات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه هم اندیشی علاوه بر مهندس احمد خرم، مهدی شایان، کاوه نوری کوپایی، سیف الله علی نیا، غلامحسین عسکری، طاهر کیافر و بهمن مومنی مقدم اعضای شورای مرکزی و محمدجواد ابوالفتحی دستیار رییس سازمان در امور قوانین و مقررات حاضر بودند
منیع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۰۰
739 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0