برگزاری پنجمین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان نظام مهندسی استان ها برگزاری پنجمین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان نظام مهندسی استان ها

برگزاری پنجمین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان نظام مهندسی استان ها

برگزاری پنجمین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان نظام مهندسی استان ها ، با حضور خرم و عسکری، سنایی دشتی، خسروی، سیف زاده، رضایی و سالاری رؤسای استانهای اصفهان، بوشهر، سمنان، فارس، هرمزگان، یزد صورت گرفت

کد خبر: 990606055 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ شهریور ۹۹ - ۷:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برگزاری پنجمین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان نظام مهندسی استان ها ، با حضور خرم و عسکری، سنایی دشتی، خسروی، سیف زاده، رضایی و سالاری رؤسای استانهای اصفهان، بوشهر، سمنان، فارس، هرمزگان، یزد صورت گرفت

برگزاری پنجمین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان نظام مهندسی استان ها

برگزاری پنجمین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان نظام مهندسی استان ها

برگزاری پنجمین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای استان ها؛ روایت احمد خرم از چهار اقدام شورای مرکزی در دوره جدید
پنجمین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان ‌های نظام مهندسی با حضور خرم و عسکری، سنایی دشتی، خسروی، سیف زاده، رضایی و سالاری رؤسای استانهای اصفهان، بوشهر، سمنان، فارس، هرمزگان، یزد برگزار گردید.
پنجمین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان ‌های نظام مهندسی با حضور ریاست سازمان و رؤسای استانهای اصفهان، بوشهر، سمنان، فارس، هرمزگان، یزد در محل شورای مرکزی برگزار گردید.
احمد خرم در آغاز این نشست با اشاره به تشکیل چهار نوع نشست در شورای مرکزی شامل نشست های منطقه‌ای، جلسات روسای سازمان‌ ها، نشست های فصلی با حضور روسای سازمانها و اعضای شورای مرکزی و نشست های استانی، توضیحاتی در زمینه سفرهای استانی ارائه و تاکید کرد طی ۳ هفته قبل از آغاز کرونا از شش استان کشور بازدید صورت گرفت.
خرم ادامه داد: ادامه این بازدیدها از هفته آینده با سفر به استان یزد آغاز می ‌شود تا از نزدیک تبادل نظرهای لازم انجام گردد.
وی، با اشاره به حدود بیست آسیب و مشکلی که این سازمان در دوره‌های گذشته با آنها مواجه بوده است، تصریح کرد: این آسیب ‌ها و مشکلات در اثر کم توجهی و بی توجهی به قانون و آیین نامه صورت گرفته است.
عدم پاسخ‌گویی به نیازهای پانصد و پنجاه هزار عضو را یکی از آسیبهای این سازمان در گذشته اعلام کرد و گفت: باید بپذیریم در گذشته در موضوعاتی چون معیشت، امنیت شغلی، احترام و محبت به اعضا، شان اجتماعی، خودشکوفایی و افزایش دانش و معرفت اعضا، کم کاری شده است.
وی، ابلاغ تعرفه خدمات مهندسی، بیمه اعضا، مالیات مهندسین و شناسه سازمان را از جمله اقداماتی عنوان کرد که در دوره جدید پی‌گیری شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان داشت: موضوعاتی مثل تعارض منافع، طرح اقدام ملی مسکن و پذیرش کارگزاری سازمانهای نظام برای اجرای برنامه مسکن از جمله موضوعاتی هستند که پی‌گیری خواهیم کرد تا اجرایی شوند.
در همین حال، جواهری تفتی در این نشست، توضیحاتی در مورد علل تشکیل نشست های شورای منطقه ای روسای استانها ارائه و تصریح کرد: تمامی استان‌ها در ده منطقه تقسیم بندی شده و هر نشست، با حضور دو منطقه و بصورت هفتگی تشکیل خواهد شد.
خرم در ادامه توضیحاتی در مورد دفتر نظارت بر عملکرد استان‌ها که با نظر و تاکید ریاست سازمان تشکیل شده، ارائه کرد و افزود: از جمله اهداف تشکیل این دفتر که بمنظور پایش و نظارت بر عملکرد استان‌ها تشکیل شده، کاهش تنش‌ها و اختلافات داخلی و اشاعه آن به بیرون سازمان استان، کاهش ورود و دغدغه دستگاهها و نهادهای نظارتی است.
در ادامه نشست، عسکری، سنایی دشتی، خسروی، سیف زاده، رضایی و سالاری رؤسای استانهای اصفهان، بوشهر، سمنان، فارس، هرمزگان و یزد با بیان مشکلاتی که این سازمانها با آنها روبرو هستند، درخواستهایی از رییس سازمان و اعضای شورای مرکزی داشتند.
برخی اعضای حاضر در نشست، حل مشکلات ناشی از بخشنامه های وزارت راه و شهرسازی، تعارض منافع و مصونیت روسا و اعضای هیات مدیره در دوران مسئولیت را خواستار شدند.
برخی روسای سازمانهای استانها در این نشست، با تاکید بر لزوم تهیه چارت تشکیلات سازمانها، تعیین حدود وظایف رئیس سازمان، رفع مشکلات بیمه تامین اجتماعی اعضا، ساماندهی نظام نامه ها و ضرورت بازبینی و بازنگری آنها، تغییر تعرفه خدمات نظارت از متر مربعی بمدت زمان و اصلاح و رفع ابهام در تعریف دوره نظارت را خواستار شدند.
بازنگری در آموزش مهندسین، تعریف ساختار بمنظور حل اختلافات ارکان داخلی سازمانها، پی‌گیری در مورد شبکه نوآوری صنعت ساختمان، تعامل با وزارت کشور برای حل مسائل بین شهرداری و نظام مهندسی، واگذاری صدور پروانه ساختمانی در خارج از حریم شهرها به سازمان، بازنگری مبحث دوم، پایلوت شدن هرمزگان در موضوع شناسنامه فنی و ملکی و حل موضوعات مغفول مانده مانند صلاحیتهای تخریب، گودبرداری و نگه‌داری ساختمان از دیگر درخواستهای برخی روسای سازمانهای استانها در نشست بود.
برخی روسای سازمانهای استانها در این نشست، بر ابلاغ شیوه نامه ارجاع نظارت توسط شورای مرکزی، متمرکزشدن خدمات سازمان در حوزه های آبفا- ژئوتکنیک و گاز، برگزاری آزمون ماده بیست و هفت و تسریع در پاسخ‌گویی به مکاتبات استانها تاکید کردند و در ادامه پی گیری‌ در مورد واقعی شدن تعرفه، تعیین تکلیف شناسنامه های فنی- ملکی صادر شده برای پروژه های بدون مجری، پی‌گیری در مورد طرح پایلوت آموزشی استان فارس، رفع مشکل برگزاری مجمع عمومی و عدم تصویب بودجه سازمانها، حل معضل دو نقشه ای و تعیین تکلیف مدت زمان مسئولیت مهندسان ناظر در برابر ساختمانها را خواستار شدند.
خرم در خاتمه نشست با جمع بندی مطالب مطرح شده توسط رؤسای استانها از پی‌گیری های انجام شده در مورد اکثر این درخواستها خبر داد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ شهریور ۹۹
417 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0