برگزاری نشست کمیته آموزش ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم نظام مهندسی برگزاری نشست کمیته آموزش ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم نظام مهندسی

برگزاری نشست کمیته آموزش ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم نظام مهندسی

برگزاری نشست کمیته آموزش ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم نظام مهندسی ، به ریاست تقی‌زاده صورت گرفت. در این نشست در مورد سیلابس‌های دوره عمومی مدیریت نگه‌داری و دوره تخصصی که بعد از تهیه شیوه‌نامه‌ها می‌ تواند برگزار گردد

کد خبر: 990707002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ مهر ۹۹ - ۹:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برگزاری نشست کمیته آموزش ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم نظام مهندسی ، به ریاست تقی‌زاده صورت گرفت. در این نشست در مورد سیلابس‌های دوره عمومی مدیریت نگه‌داری و دوره تخصصی که بعد از تهیه شیوه‌نامه‌ها می‌ تواند برگزار گردد

برگزاری نشست کمیته آموزش ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم نظام مهندسی

برگزاری نشست کمیته آموزش ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم نظام مهندسی
کمیته آموزش ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان به ریاست تقی‌زاده تشکیل جلسه داد.
نشست کمیته آموزش ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان به ریاست تقی‌زاده و با حضور بهرویان، رمضانی و اشرفی و خانم باریکانی برگزار گردید.
در این نشست در مورد سیلابس‌های دوره عمومی مدیریت نگه‌داری و دوره تخصصی که بعد از تهیه شیوه‌نامه‌ها می‌ تواند برگزار گردد، توضیحاتی داده و تاکید شد در این مورد، تهیه شیوه‌نامه‌های مختلف مبنا کار و پیش‌نیاز خواهد بود.
در ادامه نشست، کمیته آموزش ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان، رمضانی در مورد تصویب گرایش مدیریت نگه‌داری در رشته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی ارشد از سال ۱۴۰۰ توضیحاتی ارایه کرد.
در همین حال، تقی‌زاده رییس ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم تاکید کرد که در این کمیته باید به سوالات زیر پاسخ داده شود.
* چه موسساتی آموزش دهند؟(مراکز آموزشی استاندارد شناسایی شوند.)
* اساتید و مراکز آموزشی چه شرایطی داشته باشند؟
* مجوز اساتید و مراکز آموزشی توسط کدام نهاد اعطا گردد؟
*مطالعات تطبیقی تجارب دنیا در این خصوص چه کمکی به ما میکند؟
تقی زاده ادامه داد: بطور کلی در این زمینه نیازمند یک نقشه‌راه برای موضوع آموزش هستیم که هم از لحاظ آکادمیک و علمی و هم از لحاظ اجرایی و فنی قابل دفاع باشد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی
[۸:۲۶, ۱۳۹۹/۷/۷] محمد محمدی اصل: http://www.irceo.net/fullstory.aspx?id=12975
[۸:۳۲, ۱۳۹۹/۷/۷] محمد محمدی اصل: به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
مطالبات نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی از مجلس شورای اسلامی
اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی با علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان دیدار نمودند.
در ابتدای این جلسه صمیمانه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی با بیان شرحی از عملکرد مسائل و مشکلات برنامه‌های این سازمان عنوان کرد: بهبود وضعیت و کیفیت بخشی به ساخت و ساز از مهم‌ ترین اهداف سازمان است.
مجید ثاقبی، شیوع ویروس کووید ۱۹ را عاملی براق تسریع در به روزرسانی خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد.
ثاقبی گفت: تصمیم گیران این سازمان در رویارویی با بیماری کرونا تدابیر خاصی اندیشیدند تا خدمات سازمان به موقع و با کمترین میزان مراجعه ارائه گردد.
ثاقبی، بهسازی فرآیند خدمات رسانی، ارائه خدمت بر مبنایIT حتی در مباحث مالی، راه اندازی سامانه ارجاع نظارت الکترونیک، راه اندازی نظام پیشنهادات، تشکیل کمیته اخلاق حرفه ای و مواردی از این دست را از جمله اقدامات سازمان طی هشت ماه گذشته دانست.
رئیس سازمان استان، از برنامه‌ریزی هیئت رئیسه سازمان جهت انجام امور فرهنگی با مشارکت سازمان صدا و سیمای مرکز استان خبر داد و گفت: در صورت همکاری صدا و سیما این امر بمنظور فرهنگ سازی بیشتر و ارائه اطلاعات مناسب به مردم جهت دقت نظر بیشتر در خرید ساختمان عملی می گردد.
وی، ضرورت اقدام راسخ دولت در راستای اجرای مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان را از الزامات عنوان کرد که نیازمند تاکید مجلس و جدیت دولت است.
در ادامه این نشست، نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان این که سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری، شورای اسلامی شهر و اداره کل راه و شهرسازی در کنار یک‌دیگر میتوانند بر روند کیفیت بخشی به ساخت و سازها و پروژه های عمرانی نظارت داشته باشند، تصریح کرد: این سازمان وظیفه خود می ‌داند با جلوگیری از تخلفات ساختمانی در روند ساخت و ساز تسهیل و کیفیت ایجاد کند.
ثاقبی ادامه داد: بمنظور تعامل بیشتر با دستگاه‌های متولی ساخت و ساز برگزاری نشست های سه جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان، شورای اسلامی شهر و شهرداری میتواند گامی مناسب جهت کاهش بوروکراسی اداری و اجرای بهتر پروژه های ساخت و ساز باشد.
ثاقبی، هم‌چنین بر ضرورت آگاهی رسانی به مردم در جهت آشنایی بیشتر با نکات حقوقی در مشارکت های ساخت و ساز، توجه به چگونگی جمع آوری نخاله های ساختمانی و بازیافت آن، استاندارد آسانسورها، توجه به استفاده انرژی پاک و…تاکید کرد.
محمد خسرو کندی، عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان و خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این نشست، مشکل بیمه مهندسین مجری را بزرگ‌ترین معضلی دانست که نیازمند توجه و حمایت تصمیم گیران است.
خسرو کندی ادامه داد: متأسفانه مهندسین مجری که از ابتدا تا انتهای پروژه مکلف به حضور در محل هستند از بیمه تامین اجتماعی برخوردار نیستند و بنظر میرسد قانون در این مورد باید مورد بازنگری قرار گیرد تا چتر حمایتی بیمه بر سر مهندسین مجری پروژه ها نیز گسترده شود.
در همین حال، در این دیدار صمیمانه، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به اهمیت بخش مسکن و ساختمان در اقتصاد کشور بیان کرد: دستگاه های متولی مسکن باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا این بخش به جایگاه واقعی خود دست یابد.
عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان, اشتغال‌زایی سریع را از مشخصه‌های بخش مسکن عنوان کرد که تقویت آن به حل مشکل بیکاری منجر خواهد شد.
کریمی گفت: تامین سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیاز کشور است که این علاوه بر بازسازی بافتهای فرسوده است.
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس سپس اجرای طرح جامع اراک را از نیازهای جدی شهر عنوان کرد و گفت: متاسفانه این طرح تاکنون ناکام باقی مانده و کیفیت آن نیز باید مورد بازبینی قرار گیرد.
کریمی ادامه داد: مادامی که این طرح اصلاح نگردد، نمی‌ توان به جذب سرمایه گذار و پیشرفت شهر اراک امید داشت.
وی، تمایل به سمت نماهای رومی در ساخت و سازهای فعلی را نگران کننده دانست و افزود: برای حل این مشکل ضرورت دارد هنر ایرانی و اسلامی در ساخت و سازها بیشتر لحاظ گردد.
وی، به اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان قول مساعد داد که اقدام به رایزنی برای همکاری صدا و سیمای مرکز استان در راستای فرهنگ سازی در ساخت و ساز و هم‌چنین عملیاتی شدن بیمه مهندسین مجری این سازمان را در برنامه کار خود قرار دهد.
این نماینده مجلس، از تلاشهای صورت گرفته در مجلس بمنظور تاسیس سازمان سرمایه گذاری توسعه و عمران استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این سازمان شاهد تقویت شرکت‌های مختلف در بخش ‌های گوناگون اقتصادی به ویژه مسکن و ساختمان باشیم.
وی در خاتمه، عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان را در ارائه خدمات قابل تقدیر دانست.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مهر ۹۹
362 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0