حمزه شکیب: پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه تسهیل صدور پروانه ساخت را می پذیریم حمزه شکیب: پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه تسهیل صدور پروانه ساخت را می پذیریم

حمزه شکیب: پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه تسهیل صدور پروانه ساخت را می پذیریم

حمزه شکیب: پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه تسهیل صدور پروانه ساخت را می پذیریم ، نظام مهندسی ساختمان آماده هر گونه همکاری با دستگاه های ذی ربط جهت اتخاذ تدابیر لازم به منظور کاهش زمان صدور پروانه ساخت است

کد خبر: 020503011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ مرداد ۰۲ - ۹:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حمزه شکیب: پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه تسهیل صدور پروانه ساخت را می پذیریم ، نظام مهندسی ساختمان آماده هر گونه همکاری با دستگاه های ذی ربط جهت اتخاذ تدابیر لازم به منظور کاهش زمان صدور پروانه ساخت است

حمزه شکیب: پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه تسهیل صدور پروانه ساخت را می پذیریم

حمزه شکیب: پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه تسهیل صدور پروانه ساخت را می پذیریم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد:
پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه تسهیل صدور پروانه ساخت را می پذیریم
حمزه شکیب اظهار داشت: از پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه بین عوامل ذی مدخل در حوزه ساخت و ساز، با هدف تسهیل فرآیندها و کاهش زمان صدور پروانه ساخت قویا استقبال می کنیم.
وی، در پاسخ به این پرسش که اخیرا معاون وزیر راه و شهرسازی و هم‌چنین رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه برای تسهیل فرآِیندهای صدور مجوزهای ساخت وساز را مطرح کرده اند، آیا شما موافق این پیشنهاد هستید یا خیر؟ اظهار داشت: قویا از انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، شهرداری تهران و هم‌چنین سازمان نظام مهندسی استان تهران، استقبال می کنیم و بر این باوریم که این سه دستگاه در کنار یکدیگر باشند بسیاری از مسایل بهتر و راحت تر حل می شوند.
شکیب گفت: نظام مهندسی ساختمان آماده هر گونه همکاری با دستگاه های ذی ربط جهت اتخاذ تدابیر لازم به منظور کاهش زمان صدور پروانه ساخت است و بر این باوریم که در قالب تفاهم نامه، کارسازی بهتری انجام می شود. البته نظام مهندسی ساختمان برخی از نقاط کور و گره های مربوط به موانع تسهیل صدور پروانه ساخت را شناسایی کرده است و به دنبال رفع این موانع و گره گشایی هستیم. نظام مهندسی آماده است که تمام فرآیندهای مربوط به صدور مجوزهای ساخت از زمانی که مالک درخواست تهیه دستور نقشه را می دهد و تا زمان پایان کار را تسهیل کند و امیدوار هستیم که با رفع گلوگاه ها ،شاهد کاهش زمان صدور پروانه ساخت باشیم.
به گفته وی، کوتاه کردن زمان صدور پروانه به عوامل مختلفی شامل مالک یا سازنده، شهرداری و نظام مهندسی بستگی دارد. البته مواردی که مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان است، شامل چند بخش است، یک بخش مربوط به طراحی است و سازمان نظام مهندسی بر اساس تکلیف قانونی، نقشه هایی که در رشته های مختلف شامل سازه، معماری، تاسیسات مکانیکی و برقی طراحی می شود، را کنترل کند.
وی ادامه داد: کنترل نقشه ها، گام اول مسوولیت سازمان نظام مهندسی در حوزه فرآیند مربوط به صدور پروانه ساخت است و گام دوم مربوط به معرفی ناظر و مجری است که قطعا باید در اولین فرصت ممکن این اقدام از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان اجرایی گردد. معرفی ناظر و معرفی مجری زمان بر است البته این زمان در استان ها متفاوت است و به متراژ ساختمان بستگی دارد. به طوری که اگر مالک کارهایش را به موقع انجام دهد و پی‌گیر امور باشد، می توانیم به جرات بگوییم که همه این موارد شاید کم‌تر از ۳ هفته انجام گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مرداد ۰۲
166 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0