حمزه شکیب: تعامل و تبادل نظر باعث ارتقای کیفی ساخت و ساز خواهد شد حمزه شکیب: تعامل و تبادل نظر باعث ارتقای کیفی ساخت و ساز خواهد شد

حمزه شکیب: تعامل و تبادل نظر باعث ارتقای کیفی ساخت و ساز خواهد شد

حمزه شکیب: تعامل و تبادل نظر باعث ارتقای کیفی ساخت و ساز خواهد شد ، در سازمان نظام مهندسی به دنبال تحول کیفی هستیم. شکیب در بیستمین همایش روز بتن در غرفه سازمان نظام مهندسی حاضر گردید

کد خبر: 010809013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ آبان ۰۱ - ۱۰:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حمزه شکیب: تعامل و تبادل نظر باعث ارتقای کیفی ساخت و ساز خواهد شد ، در سازمان نظام مهندسی به دنبال تحول کیفی هستیم. شکیب در بیستمین همایش روز بتن در غرفه سازمان نظام مهندسی حاضر گردید

حمزه شکیب: تعامل و تبادل نظر باعث ارتقای کیفی ساخت و ساز خواهد شد

حمزه شکیب: تعامل و تبادل نظر باعث ارتقای کیفی ساخت و ساز خواهد شد
در سازمان نظام مهندسی به دنبال تحول کیفی هستیم
حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: تعامل و تبادل نظر باعث ارتقای کیفی ساخت و ساز خواهد شد/ در سازمان نظام مهندسی به دنبال تحول کیفی هستیم
حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان با حضور در بیستمین همایش روز بتن در غرفه سازمان نظام مهندسی حاضر گردید و از نزدیک از دستاوردهای این نمایشگاه بازدید کرد.
شکیب در مورد حضور سازمان نظام مهندسی در نمایشگاه و تاثیر آن بیان کرد: حضور در نمایشگاه اثرات قابل توجهی دارد چرا که وجود چنین نمایشگاهی باعث می شود، شرکتهای دانش بنیان، متخصصان و دانشگاهیان در زمینه این همایش فعالیت گسترده ای داشته باشند.
وی تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی باعث یک نوع همفکری و تبادل نظر میان صنعتگران جامعه هدف ما خواهد بود و این امر قطعا باعث خواهد شد تا ما بتوانیم در زمینه ساختمان سازی، ارتقای کیفیت چشم‌گیری داشته باشیم.
شکیب گفت: ما در دوران جدید سازمان نظام مهندسی در شورای مرکزی به دنبال تحول کیفی هستیم، تلاش میکنیم تا سازمان نظام مهندسی از منظر کاربردی بعنوان یک مرجع به سرمایه گذارها، سازنده ها و بهره برداران معرفی شود، به عبارتی ما را بعنوان یک مرجع قانونی در کنار خود در کشور بشناسند.
شکیب در ادامه یادآور شد: ما در این دوره جدید به دنبال حفظ شان و جایگاه و منزلت جامعه مهندسین کشور خواهیم بود.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که توصیه شما به مهندسان و مجریان حوزه ساختمان سازی چیست؛ گفت: پیشنهادم به همکارانم، طراحان، مجریان و ناظران این است که ما نسبت به آن تعهدی که به مردم شریف داده ایم بعنوان یک مهندس فارغ التحصیل به وظایفمان به نحو احسن عمل نماییم و از هیچ کوششی برای رسیدن به ارتقای کیفیت ساخت و ساز کوتاهی نکنیم لذا در این راستا اگر فردی یا کسانی صرفا به دنبال امضای ما باشند اجازه ندهیم به اعتبار جامعه مهندسین لطمه وارد گردد. باید طوری عمل کنیم تا جامعه مد نظر ما به خلاقیت، هنر و دانش ما ایمان و یقین پیدا کند.
وی هم‌چنین در مورد مهم‌ترین گام در ارتقای کیفیت ساخت و ساز بیان کرد: تمامی تشکلهایی که عناصر آنها در چرخه ساخت و ساز حضور دارند بطور کامل باید به وظایف ذاتی خودشان عمل کنند، در این راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری ها، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت صمت، سرمایه گذار و بهره بردار بصورت خاصی به عنوان مطالبه گر به دنبال ساختمان استاندارد و با کیفیت بالا باشند.
وی در ادامه صحبت هایش گفت: بدون شک اگر همه دستگاهها در کنار هم دیگر به وظایف خودشان به درستی عمل کنند قطعا با هم افزایی و همفکری و تعامل بهتر می توانیم شاهد تحولی عظیم در ساخت و ساز کشور باشیم، در این زمینه حتما باید به دنبال تغییر باشیم تا بتوانیم تحول ایجاد کنیم.
شکیب در ادامه در مورد وضعیت سازمان نظام مهندسی کشور عنوان کرد: در سی و یک استان، سازمان نظام مهندسی فعال است و حدود ششصد هزار عضو داریم، به عبارتی ساخت یک ساختمان شهری و روستایی با طراحی و اجرا و نظارت سازمان نظام مهندسی شکل می گیرد بنا براین برای رسیدن به یک برایند خوب همه عناصر باید با هم و در کنار هم باشند اگر این اتفاق بیفتد می توانیم شاهد تحول خوبی در این حوزه باشیم.
وی، هم‌چنین در مورد وضعیت بتن در کشور اظهار داشت: بتن یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است، زمانی می تواند به مقاومت برسد که مصالح شکل دهنده آن کاملا آماده سازی شده باشد و توسط مهندسین ناظر کنترل گردد و ما این تعهد را داریم تا با کنترل مضاعف این اتفاق بیفتد و از بتنی استاندارد در ساخت و ساز ساختمان بهره ببریم.
وی در خاتمه افزود: ایجاد وحدت رویه یکی از موضوعاتی است که در دوره جدید در سازمان نظام مهندسی به آن توجه ویژه ای خواهد شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آبان ۰۱
285 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0