بمنظور پی گیری مشکلات

فرماندار مهاباد از سازمان نظام مهندسی بازدید کرد

روز دوشنبه بیست و سوم مرداد ماه، معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد از سازمان نظام مهندسی مهاباد بازدید و مشکلات آنها را جویا و پای صحبت و گلایه مهندسین این سازمان نشست.

کد خبر: 960524001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ مرداد ۹۶ - ۶:۱۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی روز دوشنبه بیست و سوم مرداد ماه، معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد از سازمان نظام مهندسی مهاباد بازدید و مشکلات آنها را جویا و پای صحبت و گلایه مهندسین این سازمان نشست.فرماندار مهاباد از سازمان نظام مهندسی بازدید کرد

فرماندار مهاباد از سازمان نظام مهندسی بازدید کرد

فرماندار مهاباد از سازمان نظام مهندسی بازدید کرد

فرماندار مهاباد از سازمان نظام مهندسی بازدید کرد

در این دیدار مهندس بایزید خالندی ضمن تاکید بر این که اجرای مقررات ساختمانی از وظایف ذاتی نظام مهندسی است بیان کرد: گرداوری قوانین و نظارت های این سازمان همواره بمنظور بحداقل رساندن تلفات جانی بوده و ایمنی ساخت و سازها از دغدغه های اصلی ماست.

خالندی با اشاره به رکود حاکم بر ساختمان سازی در شهرستان  گفت: با مشکلات و گرفتاری های فراوانی مواجه هستیم که خروج از این بحران سعی و تلاش همگانی و بخصوص مسئولین را میطلبد.

مهندس علی ایران دوست هم ادامه داد: از سال پیش سیستم متمرکز در نظام مهندسی سبب بروز مشکلات زیادی گردیده است و عملا سازمان را از خلاقیت و پویایی خارج نموده است.

ایراندوست اقدامات سازمان نظام مهندسی مهاباد را ممتاز و قابل دفاع توصیف نمود و عنوان کرد: از مهم ترین اقدامات این سازمان مشارکت در طرح های خیرخواهانه بوده است، طوری که طراحی و نظارت رایگان برای افراد بی بضاعت و تفاهم نامه هم کاری با بهزیستی و کمیته امداد از اقدامات این سازمان است.

وی وضعیت معیشتی مهندسین را به دلیل رکورد ساخت و ساز و برخی مشکلات دیگر اسفبار خواند، عدم بازگشت نقشه های مشارکتی را به سازمان بمنظور ایمن سازی خطرناک توصیف نمود و خواستار دعوت سازمان در نشست های شورای اداری گردید.

در ادامه مهندس محسن هوشیار افزود: طرح تفضیلی مهاباد دارای ایراداتی جدی است و بهیچ عنوان جواب گوی شهرستان نیست.

هم چنین پیشنهاد نمود پرونده هایی که به کمیسیون ماده صد ارجاع میگردد، برگه ضوابط به این پرونده ها ضمیمه و صادر شود.

مهندس رضا دانشجو در این نشست خواستار تعامل مسئولان به مورد فرماندار، نماینده و شهرداری جهت رفع مشکلات ساخت و ساز شد و گفت: نقشه های اجرایی معضلاتی را به وجود آورده و ایمنی را با چالش جدی مواجه کرده است.

دانشجو پروژه های مشارکتی را حیاط خلوت شهرداری خواند و تصریح کرد: منصفانه نیست پروژه های چند هزار متری خارج از چارچوب نظام مهندسی فعالیت کند.

مهندس کامران حسنی فرد هم ضمن جمع بندی گفته های ذکر شده پیشنهاد نمود کمیته ای مشترک، کارا و عمل گرا بمنظور عملیاتی شدن تقاضاها و رفع مشکلات میان فرمانداری، شهرداری، نظام مهندسی، زمین شهری و شهرسازی فعال شود.

دکتر شجاعی ضمن قدردانی از تلاش ها، نگرانیها و فعالیت های سازمان نظام مهندسی مهاباد بیان کرد: با تمام قوا در صدد رفع مشکلات هستیم و این دیدار هم بهمین منظور ترتیب یافته تا از نزدیک مشکلات ریشه یابی گردند.

یزدان فر عضو شورای شهر دوره چهارم و ریاست شورای شهرستان و مهندس کوردستانی شهردار سابق مهاباد هم در این نشست در مورد برخی مصوبات و تلاش های مثبت شورا و شهرداری در جهت کسر تعرفه ها بسخنرانی پرداختند.

منبع : هاژه

دانلود کتاب راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ مرداد ۹۶
1588 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0