خبر خوش رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از ساخت شهرک‌های مهندسی با حمایت دولت خبر خوش رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از ساخت شهرک‌های مهندسی با حمایت دولت

خبر خوش رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از ساخت شهرک‌های مهندسی با حمایت دولت

خبر خوش رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از ساخت شهرک‌های مهندسی با حمایت دولت ، اعلام شد. دومین نشست شورای منطقه ای روسای نظام مهندسی استان ها برگزار شد

کد خبر: 990509002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ مرداد ۹۹ - ۱:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، خبر خوش رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از ساخت شهرک‌های مهندسی با حمایت دولت ، اعلام شد. دومین نشست شورای منطقه ای روسای نظام مهندسی استان ها برگزار شد

خبر خوش رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از ساخت شهرک‌های مهندسی با حمایت دولت

خبر خوش رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از ساخت شهرک‌های مهندسی با حمایت دولت

برگزاری دومین نشست شورای منطقه ای روسای نظام مهندسی استان ها؛خبر خوش احمد خرم از ساخت شهرکهای مهندسی با حمایت دولت
دومین نشست شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان ‌های نظام مهندسی با حضور مهندس خرم ریاست سازمان در محل شورای مرکزی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، دومین جلسه شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی با حضور مهندس خرم ریاست سازمان و رؤسای استان های خراسان شمالی ،خراسان رضوی، گلستان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به صورت حضوری و ویدئوکنفرانسی در محل شورای مرکزی برگزار شد.
در این نشست، ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی از حضور به وقت رؤسای استان ها تشکر کرد.
خرم با برشمردن تعدادی از آسیبهایی که سبب تنزل جایگاه اجتماعی جامعه مهندسی شده است، خواستار شناسایی ابعاد مختلف این آسیبها و ارائه راهکار و پیشنهادات لازم برای کاهش و برطرف کردن این آسیبها شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در ماههای اخیر مسئولیت خود به ذکر نکاتی در مورد صندوق سازمان، دفتر امور استان ، پژوهشکده در حال تاسیس سازمان، تعامل با وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ های مرتبط با این سازمان پرداخت.
وی گفت: نشست های رؤسای نظام مهندسی استان‌ها را با شورای رؤسا و به شکل نشست های منطقه‌ای، جلسات کشوری و نشست های مشترک با شورای مرکزی برگزار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: نشست های منطقه ای با دعوت از شش یا هفت استان و با حضور مدیران ارشد سازمان در حال برگزاری است و قصد داریم تا رؤسا با داشتن فرصت زمانی مناسب به طرح مسائل و مشکلات استان خود و ارائه راهکارها و پیشنهادات مورد نظرشان بپردازند و سپس اقدامات متناسب با آن در سازمان و یا وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاههای مرتبط را انجام دهیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، در ادامه با آسیب شناسی مسائل و مشکلاتی که سازمان نظام مهندسی در گذشته با آن درگیر بوده است، از ۵ آسیب عمده در این مورد، سخن گفت.
خرم، تمام وقت نبودن رئیس شورای مرکزی که رئیس سازمان نظام کشور هم است، نداشتن برنامه عملیاتی در چند دوره اول سازمان، تداخل مسائل شورای مرکزی و سازمان نظام مهندسی با توجه به این که شأن شورای مرکزی سیاست گذاری و شأن سازمان نظام مهندسی، اداری و اجرایی است، عدم ارتباط مناسب بین سازمان و دستگاه‌های ذی‌ربط همچون وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها و هم‌چنین وابستگی مالی شورای مرکزی و سازمان نظام مهندسی کشور به استان‌ها را ۵ آسیب عمده سازمان نظام مهندسی ساختمان در گذشته عنوان کرد.
وی  با اشاره به تعریف هشتاد  پروژه در سازمان نظام مهندسی ساختمان از جمله تاسیس پژوهشکده، تجدید بنای ساختمان کنونی شورای مرکزی و تاسیس شهرک مهندسین، بیان داشت: کلیه اقدامات اقتصادی در صندوق مشترک انجام خواهد گرفت، ضمن این که امیدوار هستم در سال آینده، جریان تامین مالی شورای مرکزی و سازمان استان‌ها برعکس گردد.
وی، هم‌چنین از ساخت شهركهاى مهندسى با حمايت دولت از نظام مهندسى و با دستور وزير راه و شهرسازى خبر داد و افزود: از حمايتهاى شجاعانه مهندس اسلامى، وزیر محترم راه و شهرسازى تشكر میکنم.
در ادامه نشست، جواهری، رئیس دفتر امور استانها ضمن بیان اقدامات انجام شده توسط دفتر استانها طی مدت کوتاه راه اندازی به بیان اهداف و برنامه های دفتر در بخش نظارت بر عملکرد استان‌ها پرداخت و خواستار ارتباط نزدیک تر رؤسا برای شناسایی و حل مسائل و مشکلات نظام مهندسی استانها شد.
به گفته جواهری، همه استان‌ها در پنج منطقه تقسیم بندی شده و هر جلسه با حضور شش استان و بصورت هفتگی تشکیل خواهد شد.
رئیس دفتر امور استانها، کاهش اختلافات داخلی و اشاعه آن به بیرون سازمانها و کاهش ورود و دغدغه دستگاهها و نهادهای نظارتی، جلب رضایت و اعتماد عمومی، وحدت رویه و یک‌پارچه سازی در بعضی موارد را از جمله اهداف تشکیل این دفتر دانست.
وی گفت: روسا و هیات مدیره استانها با دغدغه و دلسوزی در حال کار و فعالیت هستند، لیکن عدم رعایت پاره ای از موارد قانونی و یا رقابت در بعضی استانها موجب ایجاد اختلاف شده و متاسفانه قبل از این که موضوع بصورت داخلی حل و فصل گردد، به بیرون کشیده شده و نه تنها زحمات همکاران را خدشه دار میکند، بلکه به جایگاه سازمانها و حتی جامعه مهندسی نیز ضربه میزند.
در این نشست، رؤسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استانهای خراسان شمالی ( رمضانی) ،خراسان رضوی (شرکا)، گلستان(ابراهیم پور)، خراسان جنوبی (عباسی) و سیستان و بلوچستان (نرماشیری) بصورت حضوری و ویدئوکنفرانسی به بیان مشکلات خود پرداختند.
برخی اعضای حاضر در نشست، خواستار پیگیری تعویق در ارسال اظهارنامه های مالیاتی به علت مشکلات پیش آمده در سازمان‌ها به دلیل بیماری کرونا شدند.
آنها هم‌چنین درخواست تسریع در حل مشکلات ناشی از ابهامات در بخشنامه تعارض منافع و پی‌گیری موضوع داوری بند ت ماده ۱۱۴ که در کاهش پرونده ها بسیار موثر است، داشتند.
امضای ناظران روی نقشه ها و مسئولیتی که در آینده می ‌تواند سبب دردسر برای آنان شود، از جمله موضوعات مورد درخواست اعضای حاضر در جلسه برای حل آن بود.
پی‌گیری و ساماندهی در مورد مسائلی چون شناسنامه فنی و ملکی- ضوابط شهرسازی- تمام وقت بودن مجری ذیصلاح- مرز نفوذ دخالت ادارات کل راه و شهرسازی در امورات سازمانها- عدم هماهنگی بخشنامه های شورای مرکزی و وزارت راه و شهرسازی- سر و سامان دادن به شورای انتظامی و شورای هم عرض- مشکلات به وجود آمده در موضوع تعویض مهندس در بحث توسعه بنا و یا اصلاح پروانه) از دیگر درخواستهای اعضا در نشست بود.
اعضای حاضر در نشست، هم‌چنین خواستار رسیدگی به مشکلات به وجود آمده بین سازمان و اداره تعزیرات، ساماندهی ارجاع کار پروژه های کوچک، پی‌گیری دستورالعمل ارزیابی بهسازی و لرزه ای، اصلاح قانون نظام مهندسی و مشارکت تمامی استان ها، انجام طراحی نقشه ها در خارج از سازمان شدند.
آنها هم‌چنین پی‌گیری جدی شورای مرکزی در مورد موضوعاتی چون کمبود تعداد مهندسین در شهرهای کوچک، مالیات سازمانها، بودجه سازمانها و برگزاری مجمع عمومی سازمانها و  نظارت عالی را درخواست کردند.
در ادامه احمد خرم در جمع بندی نشست و در پاسخ به درخواست اعضای حاضر در نشست با اشاره به عملکرد مطلوب دفتر نظارت بر عملکرد، فعال کردن این دفتر را از جمله اقدامات مهم سازمان برشمرد که کمک و یاری روسای کلیه استان‌ها را میطلبد.
وی ادامه داد: ضروری است بشدت با جوسازی، شایعه پراکنی و برخوردهای قهری مقابله گردد، هم‌چنین ضمن مقابله با پرونده سازی، رای هیچ پرونده ای به صورت غیابی صادر نگردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، از اعضای حاضر در نشست، خواست که كمك فكرى بدهند و هر تصميمى گرفته میشود، بى امان پيگيرى باشند.
خرم، هم‌چنین طولانی بودن روند بررسی پرونده ها در شورای انتظامی را از جمله معضلات سازمان دانست و در مورد موضوع ابلاغ تعرفه، به برگزاری نشست ها با وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و از ابلاغ آن در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در مورد دخالتهای ادارات کل راه و شهرسازی، پیشنهاد سازمان، تعریف پروتکل (روابط، مکاتبات و سطح مکاتبات) است که به وزارت‌خانه ارائه شده است.
خرم گفت: در موضوع تعارض منافع، مکاتباتی طی چندین نامه انجام شده است، ضمن این که امیدوار هستم در آینده ای نزدیک این مسئله حل گردد.
وی در خاتمه نشست، با جمع بندی مطالب مطرح شده توسط رؤسای استانها از پی‌گیری های انجام شده در زمینه تعرفه سال جدید، موضوع تعارض منافع و مالیات بر فعالیتهای مهندسی خبر داد و در ادامه توضیحاتی در مورد حل مشکلات بیمه تامین اجتماعی توسط کمیته حقوقی شورای مرکزی و ماده ۳۵ و نظارت عالیه ارائه کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مرداد ۹۹
491 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0