اخبار خوش از احمد خرم، جهت رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی مهندسان اخبار خوش از احمد خرم، جهت رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی مهندسان

اخبار خوش از احمد خرم، جهت رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی مهندسان

اخبار خوش از احمد خرم، جهت رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی مهندسان ، بیان شد. به گفته ی وی آرزو‌ی دیرینه جامعه مهندسین محقق گردید

کد خبر: 000531001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ مرداد ۰۰ - ۵:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اخبار خوش از احمد خرم، جهت رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی مهندسان ، بیان شد. به گفته ی وی آرزو‌ی دیرینه جامعه مهندسین محقق گردید

اخبار خوش از احمد خرم، جهت رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی مهندسان

اخبار خوش از احمد خرم، جهت رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی مهندسان

اخبار خوش از رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی مهندسان/ احمد خرم: آرزو‌ی دیرینه جامعه مهندسین محقق گردید

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی و مالیاتی مهندسان با همکاری و پیگیری‌ های بی وقفه این سازمان با ۲ سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی خبر داد.

احمد خرم ، پی گیری بیمه تامین اجتماعی مهندسین را یکی از برنامه‌ هایی مهم خود در این سازمان اعلام کرد و افزود: با توافق با رئیس سازمان تامین اجتماعی، این مشکل و چالش برای همیشه، تعیین تکلیف و رفع گردید.

خرم، بیمه تامین اجتماعی مهندسان را یکی از امتیازات بزرگ برای جامعه مهندسی و خدمتی شایسته ی شان آنها دانست و گفت: این نوع بیمه را به جز کارگران، هیچ قشر و صنفی ندارند.

خرم با عنوان این که اکثریت مهندسین ماهانه سه تا پنج میلیون تومان درآمد دارند، در عین حال گفت: خیلی سخت است که این قشر زحمتکش و شریف ماهیانه ۱ میلیون تومان حق بیمه خویش فرما بدهند.

وی ادامه داد: با توصیه رئیس سازمان تامین اجتماعی، در ابتدا متن تهیه شده قانون بیمه تامین اجتماعی مهندسان به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه شد و بعد از تصویب در این کمیسیون، در صحن علنی مطرح و تصویب گردید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، با اشاره به اینکه در حال حاضر جزئیات این پیشنهاد به کمیسیون رفته و در حال بررسی است، ابراز امیدواری کرد که این موضوع در دو تا سه ماه آینده تصویب و سپس ابلاغ گردد.

وی افزود: با این اقدامی که انجام شد، سالانه رقم هنگفت ۱۵۰۰ میلیارد تومان در جیب مهندسان باقی خواهد ماند.

اقدامات اساسی سازمان برای رفع مشکل مالیاتی مهندسان

در ادامه از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان پرسش شد که این سازمان در دوره هشتم چه اقداماتی برای رفع مشکل مالیاتی مهندسان انجام داده است؟ که وی در پاسخ بیان کرد: بخش مالیات به ۳ بخش مالیات سازمان، مالیات استان‌ها و در نهایت مالیات بر عملکرد مهندسین مربوط می‌ گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با عنوان این که سال ۹۸ برای مهندسین به روش «علی الراس» مالیات سنگین بستند و این مالیات سنگین، فشار سختی بر مهندسین وارد کرد، از ارائه پیشنهاد ویژه سازمان نظام مهندسی ساختمان به سازمان امور مالیاتی برای رفع مشکل مالیاتی مهندسان سخن گفت و ادامه داد: باتوجه به کار‌های حقوقی که انجام داده بودیم، در سال ۹۹ پیشنهاد دادیم که سازمان امور مالیاتی، تکلیف نظر کارشناسی سازمان مبنی بر تعیین مالیات مهندسان براساس درصد هزینه انجام خدمات مهندسی را مشخص کند.

خرم با عنوان این که این سازمان به سازمان امور مالیاتی پیشنهاد کرد که در هفت رشته مهندسی از ۵۷ تا ۶۵ درصد هزینه را برای تعیین مالیات در نظر بگیرند، عنوان داشت: در ابتدا فکر می‌ کردیم سازمان امور مالیاتی بین پنج تا ده درصد این هزینه را بپذیرد و مابقی پیشنهاد‌ها را حذف می‌ کند، ولی با توجیهات کارشناسی که سازمان نظام مهندسی ارائه کرد، بالاخره پذیرفتند که کف هزینه پنجاه و هفت درصدی، شصت درصد شود و سقف شصت و پنج در صدی پیشنهاد سازمان هم بدون تغییر ماند. با این اقدام در دوره هشتم، یک رقم ۱۵۰۰ میلیارد تومانی دیگر به نفع مهندسین گردید.

به گفته خرم، با این اقدام مهم و اساسی مالیاتی، علاوه بر کوتاه شدن فرآیند محاسباتی مالیاتی، کاهش هزینه‌ها و افزایش توان مالی مهندسین، از سردرگمی و اتلاف وقت جلوگیری گردید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، در مورد پیگیری‌ ها برای مشکل مالیاتی سازمان توضیح داد: سازمان امور مالیاتی هرسال حول و حوش دویست و پنجاه میلیون تومان مالیات برای سازمان نظام مهندسی تعیین می‌ کرد، ولی با یک پیگیری جدی از طریق مدیریت اداری مالی، مالیات سال نود و نه، به بعد صفر شد، مالیات سال ۹۷ که ۲۵۰ میلیون تومان بود، به چهارده میلیون تومان کاهش یافت و مالیات سال نود و دو، به بعد هم تعیین تکلیف شد.

خرم گفت: در حال حاضر هم به دنبال تعیین تکلیف مالیاتی که تا قبل از سال نود و دو، برای این سازمان تعیین شده بود، هستیم، ضمن اینکه در مورد استان‌ ها از آن‌ ها خواستیم که هر مشکل بیمه‌ای و مالیاتی دارند، منعکس کنند تا پی گیری و حل کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در خاتمه افزود: به هر حال، با دو اقدام مهم و اساسی که در زمینه بیمه و مالیات انجام شد، سه هزار میلیارد تومان در سال به نفع اعضای سازمان نظام مهندسی گردید.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ مرداد ۰۰
1114 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0